  • 1. Data: 2011-09-11 14:08:44
    Temat: Re: Co jest wybuchowego w dyskach twardych?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski.
    > Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.

    ostre panienki w kontakcie z metalem :)

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-09-11 14:51:16
    Temat: Co jest wybuchowego w dyskach twardych?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski.
    Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.
    Czy to może kamera przekłamuje? Mała iskierka i na nagraniu mała eksplozja.
    http://youtu.be/ZDL-fvGD-O4
    Od miejsca 1:20.

    Robert

  • 3. Data: 2011-09-11 17:44:02
    Od: "Ela_W" <e...@o...pl>

    Magnesy neodymowe w układzie przesuwania głowicy. Ta sama grupa metali, co
    stosowane jako kamienie do krzesania iskier w dawnych zapalniczkach.

    G.W.

  • 4. Data: 2011-09-11 18:08:05
    Od: shg <s...@g...com>

    On Sep 11, 4:51 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.
    Może obudowa się pali. Często to jakiś stop magnezu. Mnóstwo energii -
    > mnóstwo ciepła i zdrapane drobne kawałki metalu.
    Iskrzy zaraz po tym jak złapie obudowę, ale jeden dysk nie iskrzył
    wcale, może miał obudowę z czego innego np. aluminium.

  • 5. Data: 2011-09-11 18:25:21
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    W dniu 2011-09-11 16:51, Robert Wańkowski pisze:
    > Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski.
    > Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.

    A może reakcja tlenków żelaza z aluminium? (teoretyzuje teraz, nie wiem
    z czego aktualnie robione są dyski twarde).

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-09-11 19:00:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.
    > Czy to może kamera przekłamuje? Mała iskierka i na nagraniu mała eksplozja.

    Chwilę później na filmie mielą łuski od nabojów, może resztki prochu
    osiadły albo faktycznie neodymy.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2011-09-11 20:21:12
    Od: "kk" <...@...pl>

    Stawiam na aluminum ewentualnie magnez.
    To się bardzo ładnie pali w odpowiednich warunkach.
    Miałem okazję widzieć kilka razy i sam nie mogłem uwierzyć w to co widzę.

  • 8. Data: 2011-09-11 22:44:49
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > Magnesy neodymowe w układzie przesuwania głowicy. Ta sama grupa metali, co

    > stosowane jako kamienie do krzesania iskier w dawnych zapalniczkach.

    > G.W.

    Popieram, tzn potwierdzam trafna diagnoze. Swego czasu potraktowalem mlotkiem
    plaski, okolo 10 dag magnes neodymowy mlotkiem. Pekl na kilka kawalkow i dal
    ognia az milo. Potem czytalem dyskusje, chyba na fizyce i gosciu tlumaczyl to
    zjawisko identycznie do Ciebie.

    Pzdr. Tornad

  • 9. Data: 2011-09-12 20:28:09
    Od: tomeq <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Sun, 11 Sep 2011 15:51:16 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski. Czym to
    > jest spowodowane. Baterii tam nie ma. Czy to może kamera przekłamuje?
> [...]

    Kondensatory tantalowe? Fajnie strzelają jak je przeciąć szczypcami do
    drutu. Choć dużo ognia to nie ma.

    Bo(o)t manager

  • 10. Data: 2011-09-12 21:32:10
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Tornad" <w...@a...com> wrote in message

> [...]
    > ognia az milo. Potem czytalem dyskusje, chyba na fizyce i gosciu tlumaczyl to

    czyli piroforycznymi właściwościami niektórych lantanowców (neodym i cer przywołane w
    wątku)