-
1. Data: 2013-04-14 18:42:29
Temat: Co a wal na lozyskach?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Witam
Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno, lacznie
z lozyskami na walkach.
A cos z suzuki? Albo innej marki?
Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.
pzdr
Tmek
-
2. Data: 2013-04-15 08:47:10
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2013-04-14 18:42, Tmek pisze:
> Witam
>
> Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
> Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
> czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
>
> Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno, lacznie
> z lozyskami na walkach.
> A cos z suzuki? Albo innej marki?
>
> Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.
>
> pzdr
> Tmek
>
>
Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.
Tomek
-
3. Data: 2013-04-15 09:30:37
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-04-15 08:47, Monster pisze:
> W dniu 2013-04-14 18:42, Tmek pisze:
>> Witam
>>
>> Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
>> Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki
>> i w
>> czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
>>
>> Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno,
>> lacznie
>> z lozyskami na walkach.
>> A cos z suzuki? Albo innej marki?
>>
>> Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.
>>
>> pzdr
>> Tmek
>>
>>
> Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.
Praktycznie wszystkie single japonskie sa na lozyskach. V2 rowniez.
Powietrzniaki Suzuki GSX maja lozyska ale spawany wal i ich remont jest
klopotliwy. Ale za to wytrzymuja po kilkaset kkm wiec to problem niemal
nieistniejacy. Jesli chce sie pogrzebac dla sportu to polecam jednak
single. W tej klasie najlepsze sa Yamahy SR/XT ze wzgledu na
bezproblemowy dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i
na ogol skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie
(dostepnosc i ceny).
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
4. Data: 2013-04-15 12:14:35
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: zarafiq <d...@g...com>
On Sunday, 14 April 2013 17:42:29 UTC+1, Tmek wrote:
> Witam
> Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
> Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
> czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
Pozwolę sobie zapytać nie w temacie wątku.
Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska są lepsze niż panewki?
Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?
Pozdrawiam,
zarafiq
-
5. Data: 2013-04-15 17:02:44
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "zarafiq" <d...@g...com> napisał w wiadomości
news:b4a3720d-b10f-4474-8748-f636bf388bdb@googlegrou
ps.com...
On Sunday, 14 April 2013 17:42:29 UTC+1, Tmek wrote:
> Witam
> Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
> Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
> czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
Pozwolę sobie zapytać nie w temacie wątku.
Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska są lepsze niż panewki?
Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?
Opcja 1.
Panewki w moto to niezbyt wdzieczny temat. Poza tym wiecej zabawy, wieksze
koszty, szlify i niekoniecznie cos z tego wyjdzie.
Lozyska zwyczajenie wymieniasz i kreci dalej.
pozdro
-
6. Data: 2013-04-15 17:57:11
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:kkga8h$o8l$1@node1.news.atman.pl...
>
>
> Praktycznie wszystkie single japonskie sa na lozyskach. V2 rowniez.
> Powietrzniaki Suzuki GSX maja lozyska ale spawany wal i ich remont jest
> klopotliwy. Ale za to wytrzymuja po kilkaset kkm wiec to problem niemal
> nieistniejacy. Jesli chce sie pogrzebac dla sportu to polecam jednak
> single. W tej klasie najlepsze sa Yamahy SR/XT ze wzgledu na bezproblemowy
> dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i na ogol
> skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie (dostepnosc i
> ceny).
>
Dzieki za linka, nie znalem. Ciekawe rzeczy maja w jednym miejscu.
Z silnikiem xt zzyty jestem podwojnie. Sa faktycznie bezproblemowe i nigdy
nie musialem nic powazniejszego w nich robic.
Ogladalem juz xs 400. Na zywo troche male, w stanie czesto duzo przeszly,
upodobnione do skarbonek.
Xs 650 fajne, wieksze w cenie dwoch 400, zadkie.
Jak teraz patrze SR500 buda z xs, silnik prawie xt wiec wydaje sie to
zgrabnym polaczeniem.
Mega zadkie u nas. Ale fajne.
Tmek
-
7. Data: 2013-04-15 23:50:18
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-04-15, zarafiq <d...@g...com> wrote:
>> Witam
>> Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
>> Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
>> czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?
>
> Pozwolę sobie zapytać nie w temacie wątku.
> Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska są lepsze niż panewki?
> Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
> wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
> to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
> łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?
>
Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.
--
Artur
ZZR 1200
-
8. Data: 2013-04-16 11:48:38
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-04-15 23:50, AZ pisze:
> Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
> faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
> ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.
>
Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze,
zwlaszcza w singlach.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
9. Data: 2013-04-16 11:51:36
Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-04-16, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> W dniu 2013-04-15 23:50, AZ pisze:
>
>> Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
>> faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
>> ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.
>>
>
> Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze,
> zwlaszcza w singlach.
>
No to tak, ale tego w garazu nie zrobisz wiec i tak trzeba gdzies wiezc i tak.
Ja tam w wuesce robilem to za piec dych u lokalnego speca starej daty :-)
--
Artur
ZZR 1200