-
11. Data: 2014-04-23 07:42:38
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:39:47 +0200, anacron napisał(a):
> W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze:
>>> A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
>>> mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
>>> powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.
>>
>> Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
>> tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ
>> cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...
>
> No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...
No bo one maja jakis prymitywny system z poprzedniego wieku :-P
J.
-
12. Data: 2014-04-23 08:38:44
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-04-22 23:18, Czesław Wiśniak pisze:
>>> 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z
>>> nim problemu
>>>
>> Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
>> Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.
>
> Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie walki rozrzadu miedzy 100 a 200
> tys. km.
> Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo
> 3000zl
>
> W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju.
> Koszt, lepiej nie mowic :)
nie wiem co to AKE czy BLB (nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem),
ale jeśli mówisz o 2,5TDi to zgodzę się że to nie udany silnik, ale
jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak
by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)
Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
13. Data: 2014-04-23 08:57:01
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
> nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by
> się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)
Problem napedu pompy czyli wycierania zebow dotyczyl 2.0TDI BLB
produkowanego w okreslonych latach, czy jeszcze innych trzeba by sprawdzic.
Zestawy naprawcze byly dostepne przez bardzo krotki okres potem trzeba bylo
przejsc na nowe rozwiazanie za gruba kase.
> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
Zgadzam co do 1.9tdi.
-
14. Data: 2014-04-23 09:54:07
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
Mumin wydumał(a) w news:lj68tk$2na$1@news.vectranet.pl :
> W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
>> http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
cenci-o-to-zadbali/cg
>> 2r7 http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
-do-ruiny/ke7kc
> Same diesle...
Kłamiesz :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
15. Data: 2014-04-23 11:00:44
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
dlaczego nie...
-
16. Data: 2014-04-23 13:05:15
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-04-23 11:00, Budzik pisze:
> Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
>
>> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
>> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
>
> Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
(mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)
> No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
> dlaczego nie...
Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
17. Data: 2014-04-23 14:38:20
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
>>> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
>>> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
>>
>> Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
>
> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
> Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
> 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)
>
Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
awarii?
Ja wybieram opcje nr 2.
>> No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
>> dlaczego nie...
>
> Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
> więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
> A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
> ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P
>
Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.
-
18. Data: 2014-04-23 15:18:06
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?
-
19. Data: 2014-04-23 19:25:52
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze:
> Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
>
>>>> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
>>>> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
>>>
>>> Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
>>
>> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
>> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
>> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
>> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
>> Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
>> 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)
>>
> Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
> zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
> awarii?
> Ja wybieram opcje nr 2.
>
to zależy co rozumiemy pod pojęciem 'pad' :)
pewnie gdzieś jest granica, każdy ją dostosowuje do swoich warunków.
Jeden chce auto które się nie zepsuje, ale może palić 25/100 bo mało
jeździ. Ja jeżdżę więcej więc włożenie w auto 15000zł co 150.000km to
tak naprawdę 20% kosztów paliwa - jak dla mnie do przełknięcia (ale jak
ktoś mało jeździ i kupuje używane auto to bez sensu żeby pchał się w
takie w które wkłada się 15000zł...
Ja też patrzę na to inaczej - kupuję auto za 10000zł, wkładam 6 czy
8000zł i cieszę się dobrym autem, przez najbliższe kilka lat będzie mnie
kosztowało tyle co inne, komfort lepszy niż w aucie za 20.000zł, a
łączna cena niższa :) ale można też stwierdzić że to do dupy auto bo
jeszcze trochę i włożę w niego więcej niż cena zakupu
>>> No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
>>> dlaczego nie...
>>
>> Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
>> więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
>> A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
>> ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P
>>
> Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.
niestety do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja, a później jeździj
octavią po serwisach, bo audi a6 płynęło po drodze, a to skacze jak
taczka :P
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
20. Data: 2014-04-23 19:38:42
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-04-23 15:18, Czesław Wiśniak pisze:
>> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
>> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
>> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
>> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
>
> Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?
marka nie lubiana na tej grupie, ale jedyna z sensownymi silnikami
diesla - BMW e39 530d - 184KM i chyba 390Nm, obydwie z '99r., moją przez
kilka miesięcy doprowadziłem do stanu normalności (kupiłem za 10.000zł,
włożyłem ok. 6000zł, do zrobienia zostały pierdoły nie związane z
silnikiem i bezpieczeństwem, jeszcze ok. 1000, może 2000zł muszę włożyć,
ale nic pilnego, wygląd zewnętrzny pomijam bo nie jest to auto na
sprzedaż i porysowany lakier mi nie przeszkadza) i zrobiłem program w
ADT (Wrocław) -232KM i 456Nm
następna pewnie będzie e60 535d, ale niestety raczej przed liftem - bo
konkurencja nie ma takich silników- tyle że zakładam że do ceny zakupu
muszę doliczyć 10-15tyś zł na przygotowanie zakupionego auta do jazdy -
na razie to dla mnie za dużo :)
Ale pomijając cenę zakupu (wraz z kwotą startową i tak będzie tańsze od
jakiejś nowej Kijii Ceeed :) auto nie pali dużo (jak na swoją moc),
koszty utrzymania na poziomie średnim, a banan na twarzy bezcenny :)
--
Pozdrawiam
Łukasz