eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2014-04-23 07:42:38
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:39:47 +0200, anacron napisał(a):
    > W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze:
    >>> A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
    >>> mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
    >>> powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.
    >>
    >> Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
    >> tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ
    >> cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...
    >
    > No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...

    No bo one maja jakis prymitywny system z poprzedniego wieku :-P

    J.


  • 12. Data: 2014-04-23 08:38:44
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-22 23:18, Czesław Wiśniak pisze:
    >>> 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z
    >>> nim problemu
    >>>
    >> Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
    >> Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.
    >
    > Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie walki rozrzadu miedzy 100 a 200
    > tys. km.
    > Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo
    > 3000zl
    >
    > W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju.
    > Koszt, lepiej nie mowic :)

    nie wiem co to AKE czy BLB (nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem),
    ale jeśli mówisz o 2,5TDi to zgodzę się że to nie udany silnik, ale
    jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
    nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak
    by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)
    Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 13. Data: 2014-04-23 08:57:01
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
    > nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by
    > się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)

    Problem napedu pompy czyli wycierania zebow dotyczyl 2.0TDI BLB
    produkowanego w okreslonych latach, czy jeszcze innych trzeba by sprawdzic.
    Zestawy naprawcze byly dostepne przez bardzo krotki okres potem trzeba bylo
    przejsc na nowe rozwiazanie za gruba kase.

    > Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    > wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    Zgadzam co do 1.9tdi.


  • 14. Data: 2014-04-23 09:54:07
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Mumin wydumał(a) w news:lj68tk$2na$1@news.vectranet.pl :
    > W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
    >> http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg
    >> 2r7 http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
    -do-ruiny/ke7kc
    > Same diesle...

    Kłamiesz :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 15. Data: 2014-04-23 11:00:44
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    > wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
    No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    dlaczego nie...


  • 16. Data: 2014-04-23 13:05:15
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
    >
    >> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    >> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
    >
    > Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)

    bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
    Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
    100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

    > No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    > dlaczego nie...

    Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
    więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
    A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
    ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 17. Data: 2014-04-23 14:38:20
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    >>> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    >>> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
    >>
    >> Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
    >
    > bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    > moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    > wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    > (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
    > Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
    > 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)
    >
    Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
    zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
    awarii?
    Ja wybieram opcje nr 2.

    >> No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    >> dlaczego nie...
    >
    > Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
    > więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
    > A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
    > ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P
    >
    Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.


  • 18. Data: 2014-04-23 15:18:06
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    > moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    > wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    > (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)

    Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?


  • 19. Data: 2014-04-23 19:25:52
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
    >
    >>>> Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    >>>> wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)
    >>>
    >>> Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
    >>
    >> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    >> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    >> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    >> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
    >> Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
    >> 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)
    >>
    > Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
    > zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
    > awarii?
    > Ja wybieram opcje nr 2.
    >


    to zależy co rozumiemy pod pojęciem 'pad' :)
    pewnie gdzieś jest granica, każdy ją dostosowuje do swoich warunków.
    Jeden chce auto które się nie zepsuje, ale może palić 25/100 bo mało
    jeździ. Ja jeżdżę więcej więc włożenie w auto 15000zł co 150.000km to
    tak naprawdę 20% kosztów paliwa - jak dla mnie do przełknięcia (ale jak
    ktoś mało jeździ i kupuje używane auto to bez sensu żeby pchał się w
    takie w które wkłada się 15000zł...
    Ja też patrzę na to inaczej - kupuję auto za 10000zł, wkładam 6 czy
    8000zł i cieszę się dobrym autem, przez najbliższe kilka lat będzie mnie
    kosztowało tyle co inne, komfort lepszy niż w aucie za 20.000zł, a
    łączna cena niższa :) ale można też stwierdzić że to do dupy auto bo
    jeszcze trochę i włożę w niego więcej niż cena zakupu

    >>> No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    >>> dlaczego nie...
    >>
    >> Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
    >> więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
    >> A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
    >> ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P
    >>
    > Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.

    niestety do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja, a później jeździj
    octavią po serwisach, bo audi a6 płynęło po drodze, a to skacze jak
    taczka :P

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 20. Data: 2014-04-23 19:38:42
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 15:18, Czesław Wiśniak pisze:
    >> bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    >> moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    >> wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    >> (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
    >
    > Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?

    marka nie lubiana na tej grupie, ale jedyna z sensownymi silnikami
    diesla - BMW e39 530d - 184KM i chyba 390Nm, obydwie z '99r., moją przez
    kilka miesięcy doprowadziłem do stanu normalności (kupiłem za 10.000zł,
    włożyłem ok. 6000zł, do zrobienia zostały pierdoły nie związane z
    silnikiem i bezpieczeństwem, jeszcze ok. 1000, może 2000zł muszę włożyć,
    ale nic pilnego, wygląd zewnętrzny pomijam bo nie jest to auto na
    sprzedaż i porysowany lakier mi nie przeszkadza) i zrobiłem program w
    ADT (Wrocław) -232KM i 456Nm
    następna pewnie będzie e60 535d, ale niestety raczej przed liftem - bo
    konkurencja nie ma takich silników- tyle że zakładam że do ceny zakupu
    muszę doliczyć 10-15tyś zł na przygotowanie zakupionego auta do jazdy -
    na razie to dla mnie za dużo :)
    Ale pomijając cenę zakupu (wraz z kwotą startową i tak będzie tańsze od
    jakiejś nowej Kijii Ceeed :) auto nie pali dużo (jak na swoją moc),
    koszty utrzymania na poziomie średnim, a banan na twarzy bezcenny :)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: