  • 1. Data: 2011-03-01 20:57:05
    Temat: Cichy wydech, wyciszanie wydechu jednoślada
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    Witam,
    Chodzi o wydech od starego skutera (2-suw). Czy są jakieś metody lub gotowe
    rozwiązania na wyciszenie wydechu? Osiągi silnika i rozmiar wydechu są
    drugorzędne (oczywiście z zachowaniem rozsądku - tzn. ma to być nadal dość
    "przenośne"/"przewoźne" ;).
    Pozdrawiam,
    PS

  • 2. Data: 2011-03-01 21:04:31
    Temat: Re: Cichy wydech, wyciszanie wydechu jednoślada
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Piotr Śmiech" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi o wydech od starego skutera (2-suw). Czy są jakieś metody lub
    > gotowe
    > rozwiązania na wyciszenie wydechu? Osiągi silnika i rozmiar wydechu są
    > drugorzędne

    Założyć stary, nierozbieralny tłumik od innego 2-suwa :-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-03-01 21:33:03
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:
    ...>8
    > Założyć stary, nierozbieralny tłumik od innego 2-suwa :-)

    I jezdzic 2x wolniej przy o polowe wiekszym zuzyciu paliwa :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvele

    bylo MZ250Ts wiec wiem co mowie :)

  • 4. Data: 2011-03-01 23:33:12
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    W 2-suwach wydech ma bardzo duże znaczenie dla pracy silnika i
    jakiekolwiek modyfikacje mogą skutkować tym co Sir Piernik
    napisał. Ogólnie ciężka sprawa.

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 5. Data: 2011-03-02 08:13:43
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ikjomh$ofu$1@news.onet.pl...
    > J_K_K pisze:
    > ...>8
    >
    > I jezdzic 2x wolniej przy o polowe wiekszym zuzyciu paliwa :)

    Przeciez napisał, że nie zależy mu na osiagach,
    byle nadal było mobilne ;-)

    > bylo MZ250Ts wiec wiem co mowie :)

    Też wiem co mówię, co prawda tylko na przykładzie
    Ogara 200, ale z rozbieralnym tłumikiem,
    co się przydawało i nawet dawało efekt :-)

    A propos - czy ktoś faktycznie czyścił te nierozbieralne
    (np. Komary / Romety 2 biegowe, WSK 125)
    jak zalecali - tzn. roztworem sody kaustycznej ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-03-02 12:23:38
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Piotr Śmiech" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    >rozwiązania na wyciszenie wydechu? Osiągi silnika i rozmiar wydechu są
    >drugorzędne (oczywiście z zachowaniem rozsądku - tzn. ma to być nadal dość

    A tlumik od Simsona podejdzie? To jest najbardziej "uniwersalne"
    gotowe rozwiazanie... Jesli nie to proby z wydechami od jakichs
    cichych skuterow (chyba sa takie?:) ostatecznie
    dopasowanie/dostrojenie komory rozpreznej po ktorej tlumik bedzie juz
    obojetny.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 7. Data: 2011-03-02 15:18:40
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    Jacot <j...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > cichych skuterow (chyba sa takie?:) ostatecznie
    > dopasowanie/dostrojenie komory rozpreznej po ktorej tlumik bedzie juz

    Dzięki za podpowiedź. Czy przypadkiem tłumik od Simsona nie jest
    "zintegrowany" z komorą rozprężną? Czy komora rozprężna sama w sobie tłumi
    hałas, czy to dopiero zadanie tłumika umieszczonego dalej?

    Pozdrawiam,
    PS

  • 8. Data: 2011-03-02 16:11:07
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Piotr Śmiech" <l...@g...pl> wrote:

    >Dzięki za podpowiedź. Czy przypadkiem tłumik od Simsona nie jest
    >"zintegrowany" z komorą rozprężną?

    Jest i dlatego jest taki dlugi:)

    > Czy komora rozprężna sama w sobie tłumi
    >hałas, czy to dopiero zadanie tłumika umieszczonego dalej?

    Niektore skladowe komora moze tlumic ale od tlumienia jest tlumik;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10