-
21. Data: 2012-05-21 21:52:51
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "siny" <s...@w...pl>
> Nie całkiem.
> W każdym razie lepiej nie pozwalaj swojemu dziecku jeździć na nartach po
> małopolskich stokach, bo na nich nie ma ograniczeń prędkości, a ja w zimię
> lubię na snowboardzie... no... zapierdalać! :)
>
> A prawda jest taka, że na tych, co dają po mieście na jednym kole
> dwieście, nie ma skutecznego i legalnego jednocześnie sposobu.
> Przeciętny Smerf machnie ręką i nawet nie podejmie pościgu, za to za
> osobą, która przebiegła na czerwonym świetle, gdy wszystko stało, weźmie,
> zawróci i wypisze 100 zł, bo niby tylko sobie przeszedłem, a mogłem
> przecież zabić... zatrzymując się na środku pasów, wyciągając z teczki Uzi
> i otwierając ogień do wszystkiego co by się poruszyło i to nielegalnie, bo
> na czerwonym!
>
juz Ci tlumacze: :)
tez lubie na snowbordzie posmigac http://www.youtube.com/watch?v=AqnRMFLBtJM
na motorze tez zadaza mi sie poza miastem odkrecic, po to on jest
kce bardziej poodkrecac to jade na tor
mi chodzi tylko oto ze przez wioski ludzie jedzili i jedza (nie zwazajac na
kamery) jak wariaci
a ile to trza by dziaciaka wybiegajacego po pilke...:)
no
mysle ze skuteczny sposob jest-wysoki mandat, jak ostatnio na tvn turbo
pokazywali ze
w miejscowosciach z kamera o kilkanascie procent mniej wypadkow, a to czysta
matematyka, tego sie nie da oszukac...
to ze czasem przesadzaja z rozmieszczeniem radarow to sie zgadzam ale glowny
cel jest osiagniety? czy nie?
> --
> $heikh el $hah
> I am the Energizer Bunny!
-
22. Data: 2012-05-21 22:07:01
Temat: Re: Chowana tablica
Od: gocstu <g...@g...pl>
W dniu 20-05-2012 12:08, Tom01 pisze:
> Straż Miejska postawi poza terenem
> zabudowanym tymczasowy znak 40 i zaraz za nim radar. Mój ojciec -
> emeryt, jeżdżący po emerycku kilka dni temu został złapany właśnie w ten
> sposób. Draństwo i tyle.
Według obowiązującego prawa każda stacjonarna kontrola prędkości z
użyciem fotoradaru MUSI być oznaczona odpowiednimi znakami. Tak trudno
na chwilę zwolnić...??
pozdrawiam
-
23. Data: 2012-05-21 22:38:44
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w
wiadomości news:jpe34k$fr4$1@usenet.news.interia.pl...
> nielegalnie, bo na czerwonym!
Nie dyskutuj z chujem, to kolina...
--
Grzybol
-
24. Data: 2012-05-21 22:51:55
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "gocstu" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jpe794$d24$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 20-05-2012 12:08, Tom01 pisze:
>> Straż Miejska postawi poza terenem
>> zabudowanym tymczasowy znak 40 i zaraz za nim radar. Mój ojciec -
>> emeryt, jeżdżący po emerycku kilka dni temu został złapany właśnie w ten
>> sposób. Draństwo i tyle.
>
> Według obowiązującego prawa każda stacjonarna kontrola prędkości z użyciem
> fotoradaru MUSI być oznaczona odpowiednimi znakami. Tak trudno na chwilę
> zwolnić...??
U mnie w gminie może znajdzie się 1km lub 2, gdzie nie obowiązuje tabliczka
o kontroli.
Przecież, stawiają te tabliczki nie tam gdzie jest fotoradar, a tam gdzie
stać może.
-
25. Data: 2012-05-21 22:54:49
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>
> moim zdaniem po to jest ograniczenie przez wioske do 40 czy 50 by je
> przestrzegac
Fajnie gdyby to była prawda. Rozsądny przecież nie pociska 100 koło
przedszkola, ale jak widzę - wioska, chodnik po lewej i po prawej,
oddzielone od jezdni pasem zieleni, ostatnie 400m żadnych domów (no jeden w
fazie budowy), to prawie na pewno fotoradar tam właśnie będzie stal.
Nie koło szkoły, która jest 1km wcześniej, bo tam nikogo nie złapią, tam
raczej ludzie rozsadnie jadą.
-
26. Data: 2012-05-21 23:18:47
Temat: Re: Chowana tablica
Od: Tekus <t...@t...com>
W dniu 2012-05-21 11:50, Marcin N pisze:
> W dniu 2012-05-21 10:31, Andrzej Lawa pisze:
>
>> Ale do firmy przyszła kiedyś urocza parka: 60/50 i 52/50 (czyli
>> przekroczenie o 2km/h - toż bardziej niebezpieczne będzie jeżdżenie z
>> wzrokiem wlepionym w cyferblat, żeby nawet pół km/h nie przekroczyć!).
>> Dodatkowy smaczek - oba pomiary były w odstępie 50 sekund. Łobuzy
>> postawili skrzynki przed skrzyżowaniem i na poprzecznej za skrzyżowaniem.
>
> Ten drugi oczywiście do odrzucenia.
> Pierwszy przy obecnych przepisach też bezkarny.
>
> Nie bójcie się pisać odwołań od pism ze straży.
> Pamiętajcie, że oni nie przysyłają mandatów, tylko propozycje przyznania
> się do winy, na podstawie której potem przyślą mandat.
>
> Rozumiem, że takie pismo do SM to nie to samo, co anonimowe
> obsmarowywanie innych na grupie dyskusyjnej, ale warto zebrać się na
> odwagę.
Ano właśnie - pisać. Oto przykład:
Miasto, data
Imię i nazwisko
adres
Do
Komendanta /nazwa instytucji/
adres
P R O Ś B A
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo
mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano
dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana
dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się
również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może
niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie
uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w
ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich
moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został
uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele
pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia,
natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można
je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje
wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania
znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer
silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to
jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na
zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a
także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje
wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o
przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w
kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech
szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości,
że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w
perspektywie zdjęcia ,,od tyłu" / ,,z przodu"), więc i mój samochód /
motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam
się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości
i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz
niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie
znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby
zafałszować pomiar prędkości.
2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i
miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze
/numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja
sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na
mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A
także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie
pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego
przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego
za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo
o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi
zmianami).
3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu
/data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z
przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru
prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było
oznaczone kolorem żółtym.
5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz
ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania
zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na
dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany
przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np.
świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa
homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem,
iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie
wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym.
7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w
dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres
godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na
wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej
powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna
powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy
nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc
istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza
przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności
powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych
funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie
wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP
(Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18
lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca
2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma
obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby
kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była
podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza.
Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o
sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie
przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono
fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili
pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar
prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności
pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można
ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe
mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta
między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie
stosownych dokumentów.
10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość
zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który
dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy
urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia
wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem
fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a
także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć
wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli
tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o
przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł
rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu
karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu
z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność
wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy
faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie
spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie
wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń
wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów
pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww.
dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania
niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do
przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww.
dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia
grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Noo to by było na tyle :)
--
Tekus
LDZ
R1200GS
-
27. Data: 2012-05-22 00:24:33
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "Tekus" <t...@t...com> napisał w wiadomości
news:4fbab135$0$1301$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-05-21 11:50,
Marcin N pisze:
>> W dniu 2012-05-21 10:31, Andrzej Lawa pisze:
>>> Ale do firmy przyszła kiedyś urocza parka: 60/50 i 52/50 (czyli
>>> przekroczenie o 2km/h - toż bardziej niebezpieczne będzie jeżdżenie z
>>> wzrokiem wlepionym w cyferblat, żeby nawet pół km/h nie przekroczyć!).
>>> Dodatkowy smaczek - oba pomiary były w odstępie 50 sekund. Łobuzy
>>> postawili skrzynki przed skrzyżowaniem i na poprzecznej za
>>> skrzyżowaniem.
>> Ten drugi oczywiście do odrzucenia.
>> Pierwszy przy obecnych przepisach też bezkarny.
>> Nie bójcie się pisać odwołań od pism ze straży.
>> Pamiętajcie, że oni nie przysyłają mandatów, tylko propozycje przyznania
>> się do winy, na podstawie której potem przyślą mandat.
>> Rozumiem, że takie pismo do SM to nie to samo, co anonimowe
>> obsmarowywanie innych na grupie dyskusyjnej, ale warto zebrać się na
>> odwagę.
> Ano właśnie - pisać. Oto przykład:
> Miasto, data
> Imię i nazwisko
> adres
> Do
> Komendanta /nazwa instytucji/
> adres
> P R O Ś B A
> Szanowny Panie Komendancie,
> W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo
> mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację
> na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest
> niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się również, że wykazany
> na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może niestety nie być prawidłowy,
> o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo
> chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale
> najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.
> Ale do rzeczy:
> 1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został
> uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele
> pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast
> tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez
> problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby
> zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych
> pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w
> dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na
> przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać
> /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam
> możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to
> faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w
> wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie
> pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu,
> natomiast nie ulega wątpliwości, że większość /samochodów, motocykli/
> wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia ,,od tyłu" / ,,z
> przodu"), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego pojazdu ze
> zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii
> w wysokiej rozdzielczości i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych
> mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym
> zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby
> zafałszować pomiar prędkości.
> 2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i
> miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze
> /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja
> sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na
> mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A
> także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie
> pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego
> przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za
> ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o
> ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi
> zmianami).
> 3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu
> /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
> 4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z
> przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru
> prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było
> oznaczone kolorem żółtym.
> 5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz
> ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
> 6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania
> zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na
> dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez
> właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa
> legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca
> dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru
> prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra
> Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny
> odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
> 7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w
> dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres
> godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik
> prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza.
> Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego
> co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/
> był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie
> prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła
> graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza
> powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
> 8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy
> dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym
> zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie
> Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w
> sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a
> zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te
> dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt,
> że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksymilą, a nie
> oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba o przesłanie
> stosownych dokumentów.
> 9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o
> sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia
> pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie,
> jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe
> ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to
> niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając
> kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości
> mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w
> przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią
> jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
> 10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego
> pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia
> /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla
> prędkości poniżej 100 km)?
> 11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia
> wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji
> prawnych. 12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest
> właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer
> fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się
> obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom
> zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
> Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie
> ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać
> swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a
> także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
> Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania
> sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło
> do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone
> w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny
> odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz
> szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli
> metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r.
> Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty
> otrzymania niniejszego pisma.
> W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do
> przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów
> i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny w celu
> podreperowania budżetu Państwa gminy.
> Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
> Z poważaniem,
> Noo to by było na tyle :)
No. Tylko tak naprawde, to nikt nie musi nic odpisywac na takie pismo. Ty
odmawiasz zaplacenia mandatu, ten od fotoradaru kieruje sprawe do sadu. Sad
w Polsce ZAWSZE dziala na niekorzysc obywatela (jesli obywatel kontra
instytucja panstwowa lub prywatna typu PZU). Sad dopieradla Ci grzywne i
chuj z fajnego pisemka... Taka rzeczywistosc.
--
Grzybol
-
28. Data: 2012-05-22 02:49:13
Temat: Re: Chowana tablica
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2012-05-22 00:24, Użytkownik Grzybol napisał:
> No. Tylko tak naprawde, to nikt nie musi nic odpisywac na takie pismo.
> Ty odmawiasz zaplacenia mandatu, ten od fotoradaru kieruje sprawe do
> sadu. Sad w Polsce ZAWSZE dziala na niekorzysc obywatela (jesli obywatel
> kontra instytucja panstwowa lub prywatna typu PZU). Sad dopieradla Ci
> grzywne i chuj z fajnego pisemka... Taka rzeczywistosc.
No zobacz to dlaczego policjanty płaczą że sądy nie podzielają
ich zdania na temat karania właścicieli sfotografowanych pojazdów.
Pozdrawiam
-
29. Data: 2012-05-22 08:37:28
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:jpenqb$5fs$2@node2.news.atman.pl...
> No zobacz to dlaczego policjanty płaczą że sądy nie podzielają
> ich zdania na temat karania właścicieli sfotografowanych pojazdów.
> Pozdrawiam
Jesteś milicjantem?
--
Grzybol
-
30. Data: 2012-05-22 17:45:55
Temat: Re: Chowana tablica
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Tekus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4fbab135$0$1301$6...@n...neostrada
.pl...
> Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty
> otrzymania niniejszego pisma.
To tak nie dziala - nie pamietam na jakiej podstawie, ale OIDP to taka
formulka jest dozwolona tylko i wylacznie w sprawach cywilnych.
--
pzdr:
Ivam