  • 1. Data: 2009-06-15 20:05:24
    Temat: Chińskie zapory
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jednak przyznali że nie są czarodziejami...
    Konrad

    Chiny wstrzymują budowę elektrowni wodnych
    pią, 12. czerwca 09, 17:35

    Chińskie ministerstwo środowiska wstrzymało budowę dwóch zapór i
    elektrowni w górnym biegu Jangcy w prowincji Yunnan (Junnan), uznając
    je za nielegalne, ponieważ przystąpiono do nich bez uwzględnienia
    koniecznych wymogów środowiskowych - informują w piątek chińskie
    media.

    Zawieszenie budowy jest bardzo zdecydowanym krokiem ze strony
    ministerstwa, którego lokalne biura podlegają władzom lokalnym. W
    komunikacie na swojej stronie internetowej, opublikowanym w czwartek
    wieczorem, ministerstwo podało, że obie budowy, podjęte wspólnie przez
    dwóch największych chińskich producentów energii, państwowe spółki
    Huadian Power i Huaneng Power, miałyby "znaczny wpływ" na ekologiczne
    warunki w tym rejonie Jinsha (czyt. Dzin-sza; dosł. rzeka "złotego
    piasku" - tak nazywany jest górny bieg Jangcy). Według ministerstwa
    prace rozpoczęto bez uzyskania zezwolenia. Tamy należą do ocenianego
    na 200 mld juanów (30 mld dolarów) planu budowy 12 elektrowni wodnych
    wzdłuż Jinsha, która wypływa w prowincji Qinghai (Cinghaj) i przepływa
    przez prowincje Junnan i Syczuan. Według obrońców środowiska, którzy
    od dawna zwracali na to uwagę, realizacja tego planu zagraża
    bioróżnorodności w tym rejonie. Ocenia się, że łączna moc tych
    elektrowni dorównałaby elektrowni na gigantycznej Zaporze Trzech
    Przełomów w środkowych Chinach."Aby uchronić zarządzanie środowiskiem
    i ukarać za naruszenie zasad i nielegalnej działalności dotyczącej
    środowiska naturalnego, ministerstwo postanowiło zawiesić budowy w
    środkowym biegu Jinsha" - podał w oświadczeniu jego rzecznik Tao
    Detian.

  • 2. Data: 2009-06-16 06:12:08
    Temat: Re: Chińskie zapory
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > dwóch największych chińskich producentów energii, państwowe spółki
    > Huadian Power i Huaneng Power, miałyby "znaczny wpływ" na ekologiczne

    Lepiej późno niż wcale. Chińczycy już wystarczająco zdewastowali swoje
    środowisko naturalne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2009-06-16 09:38:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej późno niż wcale. Chińczycy już wystarczająco zdewastowali
    > swoje środowisko naturalne.

    A jestescie pewni ze to ma cokolwiek wspolnego ze srodowiskiem ?
    Przyczyn takiego ruchu moga byc dziesiatki.

    Zapora .. to co bylo sie niszczy, powstaje zalew. Przyrodnicy
    grzmia ze im jakis rzadki gatunek wymiera, ludzie sie ciesza ze
    maja gdzie poplywac.

    J.

  • 4. Data: 2009-06-16 09:48:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 June, 10:38, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zapora .. to co bylo sie niszczy, powstaje zalew. Przyrodnicy
    > grzmia ze im jakis rzadki gatunek wymiera, ludzie sie ciesza ze

    Przychodzi trzęsienie ziemi i fala zalewa milionowe miasto, bo takie
    zagrożenie konstruktorzy zignorowali. Kto się cieszy?
    Konrad

  • 5. Data: 2009-06-16 10:37:35
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    wiadomościnews:h17d3o$gi6$1@inews.gazeta.pl...

    > Przychodzi trzęsienie ziemi i fala zalewa milionowe miasto, bo takie
    > zagrożenie konstruktorzy zignorowali. Kto się cieszy?

    Zapory w strefie sejsmicznej sprawdza się na sejsmikę.
    Przychodzi powódź, zapory nie ma (bo nie zbudowali), fala zalewa
    milionowe miasto. Kto się cieszy?

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 6. Data: 2009-06-16 10:41:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 June, 11:37, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    wiadomościnews:h17d3o$gi6$1@inews.gazeta.pl...

    > Zapory w strefie sejsmicznej sprawdza się na sejsmikę.

    Domyślam się, ale to mafijno-komunistyczny kraj, a i badania
    aktywności sejsmicznej niekoniecznie rzetelne...
    Konrad

  • 7. Data: 2009-06-16 13:13:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    k.googlegroups.com...

    >Przychodzi trzęsienie ziemi i fala zalewa milionowe miasto, bo
    >takie
    >zagrożenie konstruktorzy zignorowali. Kto się cieszy?

    Mija 100 lat, zapora sie sypie .. ktos ja zdemontuje ?

    Dlatego sie pytam o co chodzi - troska o srodowisko, zly projekt,
    niesprawdzone warunki, ktos zapomnial dac lapowki, lokalny kacyk
    naobiecywal wyborcom, czy chce zarobic na spekulacji ziemia ?

    J.

  • 8. Data: 2009-06-16 13:33:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 16, 2:13 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > niesprawdzone warunki, ktos zapomnial dac lapowki, lokalny kacyk
    > naobiecywal wyborcom, czy chce zarobic na spekulacji ziemia ?

    Jeśli napisali że znaleźli nieprawidłowości, to pewnie prawda. Kwestia
    czemu puścili je wcześniej i czy ktoś je w ogóle ma zamiar usunąć...
    Konrad

  • 9. Data: 2009-06-16 20:50:46
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > niesprawdzone warunki, ktos zapomnial dac lapowki, lokalny kacyk
    > naobiecywal wyborcom, czy chce zarobic na spekulacji ziemia ?

    Wszystko co opisałeś kończy się tam występem na stadionie. Za kulkę trzeba
    jeszcze zapłacić.

  • 10. Data: 2009-06-17 21:27:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Domyślam się, ale to mafijno-komunistyczny kraj, a i badania
    > aktywności sejsmicznej niekoniecznie rzetelne...
    > Konrad

    Kilka zapór zbudowali i jakoś im sie nie zawalaja. to oczywiscie nie
    gwarantuje, ze kolejna nie legnie w gruzachm, tym nie mniej zawsze stanowi
    jakąś poszlakę, ze jednak to odpowiednio obliczają.