  • 21. Data: 2015-10-13 01:10:10
    Temat: Re: Chinskie xenony
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvg843$pp2$1@dont-email.me...
    > Nie spotkałem się z nikim kto mówiłby na to żarówka,

    A my spotkaliśmy się, i to notorycznie.

    > Nie, to jest zwykły kod 2D, rozwinięcie kodów paskowych,
    > wyguglaj "2D barcode". Jest wypalany laserowo.

    Czepiasz się.

    > Bo ta podróbka jest wadliwa, może ma zwarcie w złączu?
    > Pisałem o kabelku wcześniej.

    O tym właśnie był film: podróbki zabijają przetwornice.
    Czego nie zrozumiałeś, Alex?

    > I co z tego? Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijaki się naprawiało :)

    I to jest nieprofesjonalne właśnie.
    Bo po takiej "naprawie" (druciarstwem zwanej) produkt oddajesz
    klientowi w stanie niepewnym. Nie dziwię się serwisowi że tak
    upalonych rzeczy nie naprawiają tylko doradzają wymianę.

    > To się uzwojenie przewinie. Niewykonalne?

    Najprawdopodobniej NIEOPŁACALNE.

  • 22. Data: 2015-10-13 01:11:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > Nie masz problemów z przeglądami, kontrolami, itd?
    > Też chętnie bym w to wszedł, ale każda rozmowa z idiotą mnie przeraża.

    Żaden problem taką konwersję na czas przeglądu odłączyć
    i dać w klosz normalnego halogena - kabli nie ucinasz,
    wkładasz w istniejącą oprawkę żarówki wtyczkę konwertera
    napięcia (przetwornicy) która udaje żarówkę H4.

  • 23. Data: 2015-10-13 01:11:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]
    [..]
    > Poza tym - masz D2S/D2R, czy D1 ?

    Bladego pojęcia nie mam, jak pisałem H4, palnik jest na pewno goły, ma
    cewkę do przesunięcia całości mechanicznie jak włączam długie.

    > Nie wykluczam tez, ze Chinczyk popelnil jakis blad w partii, ale zamiast
    > zniszczyc, to sprzedal/oddal do utylizacji, a potem w gaszczu
    > posrednikow towar z niesprawnego stal sie pelnowartosciowy.
    > I to trudno powiedziec w ktorym kraju ...

    Nie ma co gdybać, trzeba by mieć tą sztukę w ręku i obadać, równie
    dobrze gościu mógł coś celowo tam zmajstrować.

    [..]

    > Nawet wypalany moze byc liniami, a jak te linie geste, to efekt
    > "holograficzny" bedzie.

    Może inaczej, przyjmij do wiadomości że to *NIE* jest żaden hologram.

    [..]
    > trzeba.
    >
    > Tu jest uzyty SLA 2416MS. Znajdziesz pdf ?

    Masz wymagania :) nawet opisu tego układu nie ma. A chińskiego nie znam.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2015-10-13 01:12:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> wrote in message
> [...]
    trada.pl...

    > Wystarczy zerknąć jak to się nazywa w oświetleniu ulicznym -> Lampa,
    > w odróżnieniu od Oprawy (do której się taką lampę "wkręca"). Jeszcze
    > prościej, to zwyczajnie źródło światła.

    A lampę biurkową czy łazienkową to do jakiej oprawy wkręca?

  • 25. Data: 2015-10-13 01:24:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvg843$pp2$1@dont-email.me...
    [..]

    > Czepiasz się.

    Wyprowadzam z błędu.

    [..]
    > O tym właśnie był film: podróbki zabijają przetwornice.
    > Czego nie zrozumiałeś, Alex?

    Ja tam widzę że _TA_ jedna podróbka zabiła balast.

    > I to jest nieprofesjonalne właśnie.

    Miałem kiedyś (może nawet w odmętach dysków się jeszcze wala) pdf'a z
    instrukcją serwisową naprawy jakichś starych płyt głównych PC, było tam
    nawet o rekonstrukcji brakującego fragmentu płyty, nie dam sobie ręki
    uciąć ale dokument był opatrzony logiem firmy pokroju IBM. W tym
    przypadku (spalony kondensator i 2 ścieżki, prawdopodobnie zwęglony
    kawałek laminatu) mamy taką samą sytuację. Skoro 30 lat temu można było
    to naprawić profesjonalnie to można i teraz. Ale jestem świadom że
    obecnie lansuje się metodę "nie działa - kup nowe".

    > Bo po takiej "naprawie" (druciarstwem zwanej) produkt oddajesz
    > klientowi w stanie niepewnym. Nie dziwię się serwisowi że tak
    > upalonych rzeczy nie naprawiają tylko doradzają wymianę.

    Gdybym ja to naprawiał, balast byłby w stanie nie gorszym niż przed usterką.

    > Najprawdopodobniej NIEOPŁACALNE.

    Te balasty tanie to nie są, DNE2.0 drogi nie jest.

  • 26. Data: 2015-10-13 04:48:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvhfbc$q47$1@dont-email.me...
    > [..]

    > Wyprowadzam z błędu.

    Ale błąd jest nieistotny i zaciemnia istotę przekazu filmowego:
    podróbki żarówek kosztują niby taniej niż oryginały, ale palą
    przetwornice, czyli sumarycznie kosztują dużo, dużo drożej.
    I o tym był film - a to że to nie hologramy to każdy bardziej
    kumaty widz rozpoznał - to, że komuś wyleciało z głowy jak
    się to-to nazywa nie dyskwalifikuje w moich oczach przekazu.

    > [..]
    >
    > Ja tam widzę że _TA_ jedna podróbka zabiła balast.

    Weź sprawdź czy inna zabije drugi :-)
    Myślę, że po to był ten film, bo gostek wie, że one zabijają
    rutynowo te przetwornice, po angielsku zwane balastem.

> [...]
    > nawet o rekonstrukcji brakującego fragmentu płyty, nie dam sobie ręki
    > uciąć ale dokument był opatrzony logiem firmy pokroju IBM.

    Majaczysz i mataczysz. Niewykluczone że w czasach gdy komputer
    kosztował 40000 dolarów to opłacało się robić takie cuda, nie dziś
    z przetwonicą za 450zł.

> [...]
    > było to naprawić profesjonalnie to można i teraz. Ale jestem świadom
    > że obecnie lansuje się metodę "nie działa - kup nowe".

    Bo jest to metoda niezawodna.
    Gdybyś dawał gwarancję na swoje naprawy to wiedziałbyś pewnie
    że w warunkach samochodowych taka naprawiana domowym
    sposobem ścieżka nie wytrzyma roku.

    > Gdybym ja to naprawiał, balast byłby w stanie nie gorszym niż przed
    > usterką.

    Jasne, bo Ty jesteś lepszy od Batmana.
    Gratuluję samopoczucia i pewności siebie.

    > Te balasty tanie to nie są, DNE2.0 drogi nie jest.

    Zawodolenie klienta cenniejsze - więc daje się mu NOWE bo za nowe
    zapłacił, a nie drutuje się stare, spalone, po amatorsku i druciarsku.

  • 27. Data: 2015-10-13 08:17:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pszemol wrote:

    > Tam nie ma zwarcia, raczej palnik inaczej pracuje.
    > I przetwornicę projektował inżynier do specyfikacji,
    > która zapewne nie przewidywała pracy z podróbkami.

    Upieram się, że niezależnie od sposobu pracy
    palnika przetwornica nie ma prawa *tak* skończyć.
    Może się popsuć, ale bez samozapłonu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2015-10-13 13:08:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    [..]
    > Ale błąd jest nieistotny i zaciemnia istotę przekazu filmowego:

    Ja takich błędów tolerować nie zamierzam i poprawiam jeśli biorę udział
    w konwersacji.

> [...]
    > kumaty widz rozpoznał - to, że komuś wyleciało z głowy jak
    > się to-to nazywa nie dyskwalifikuje w moich oczach przekazu.

    Toż to ewidentny przypadek kiedy pan Zenek z naprawy wiertarek
    przebranżowił się na elektronikę motoryzacyjną. Pracowałem w
    autoryzowanym serwisie komórkowym, 300 techników z czego elektroników
    którzy wiedzą co robią można policzyć na palcach obu rąk, reszta to
    łapanka z ulicy i 2-tygodniowe przeszkolenie z czytania instrukcji
    serwisowej. W serwisówce instrukcja np:
    nie ma dźwięku z głośnika
    1. wymień głośnik
    2. wymień zabezpieczenie ESD na linii głośnika (podane oznaczenia elementu)
    3. wymień PM chip
    4. prześlij telefon do technika o wyższym levelu.
    I w ten magiczny sposób ludzie nie mający tak naprawdę pojęcia co robią
    naprawiają telefony. A najgorsze jest to że taki człowiek jest lepszy od
    elektronika z wiedzą i doświadczeniem bo nie spuszcza się nad
    urządzeniem wychodząc poza ramy serwisówki tylko po dojechaniu do końca
    listy wymienia płytę główną, przez co robi np 2 telefony na godzinę a nie 1.

    [..]
    > Weź sprawdź czy inna zabije drugi :-)

    Od 5 lat taka mi jeszcze nie zabiła.

    [..]
    > Majaczysz i mataczysz. Niewykluczone że w czasach gdy komputer
    > kosztował 40000 dolarów to opłacało się robić takie cuda, nie dziś
    > z przetwonicą za 450zł.

    To już zeszliśmy z argumentu profesjonalizmu na ekonomię?

    > Bo jest to metoda niezawodna.

    G..no prawda, jaką masz pewność że ta nowa już nie jest wadliwa?

    > Gdybyś dawał gwarancję na swoje naprawy to wiedziałbyś pewnie
    > że w warunkach samochodowych taka naprawiana domowym
    > sposobem ścieżka nie wytrzyma roku.

    Chyba nic nigdy nie naprawiałeś, takie odnoszę wrażenie.

    [..]

    > Jasne, bo Ty jesteś lepszy od Batmana.
    > Gratuluję samopoczucia i pewności siebie.

    To żadne przechwałki, myślę że połowa grupy PME jest w stanie to zrobić
    z podobnym rezultatem.

    [..]

  • 29. Data: 2015-10-13 16:10:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvioj1$9ot$1@dont-email.me...

    > To już zeszliśmy z argumentu profesjonalizmu na ekonomię?

    Profesjonalizm cały opiera się na ekonomii.
    Facet prowadzi biznes a nie chałupnictwo dla przyjaciół.
    Wcale się nie dziwię że tak upalonych płytek nie naprawia.
    Naprawianie ich to byłaby nieodpowiedzialna amatorszczyzna.

    > G..no prawda, jaką masz pewność że ta nowa już nie jest wadliwa?

    Bo była wykonana i przetestowana na linii produkcyjnej w fabryce.
    Ty swoją naprawę "przetestowałeś" u siebie na stole...

    > Chyba nic nigdy nie naprawiałeś, takie odnoszę wrażenie.

    Wiele rzeczy naprawiłem. Ale hobbystycznie. Przeważnie dla siebie.
    Więc liczyłem się z faktem że nie mogę płytki po naprawie przetestować
    na wytrzymałość na wibracje, na temperaturę -20C albo +70C itp.

    > [..]

    > To żadne przechwałki, myślę że połowa grupy PME jest w stanie to zrobić z
    > podobnym rezultatem.

    Dodajmy, dupianym rezultatem. Bez gwarancji co się stanie z naprawioną
    ścieżką gdy będziesz próbował przetwornicy użyć w zimie, w nocy, w górach
    na pełnym mrozie, gdzie temperatura ścieżki szybko skoczy od -20C do
    np. +40C w kilka minut, bo te przetwornice w komorze silnika siedzą.

  • 30. Data: 2015-10-13 16:12:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message

    > Upieram się, że niezależnie od sposobu pracy
    > palnika przetwornica nie ma prawa *tak* skończyć.
    > Może się popsuć, ale bez samozapłonu.

    Dlatego wnioskuję, że ta żarówka nie ma ZWARCIA,
    bo z pewnościa zwarcie było przetestowane, tak
    jak rozwarcie, bo to proste scenariusze...
    Widać chemia gazów inna w żarniku, lub ich
    objętość czy odległość elektrod nie ta - i na taki
    wariant przetwornica nie została przetestowana.
    Dlatego właśnie nie warto ryzykować i kupować podróbek.
    Z jedną ich partią będzie dobrze 5 lat, z inną sfajczą się od razu.