  • 91. Data: 2016-10-11 20:27:27
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sundayman"

    > Na co mi twoje chodzenie na wybory ? Jak rozumiem, zagłosowałeś na tych,
    > co podwyższyli wiek emerytalny. Myślisz, że ja jestem w stanie tak długo
    > pracować ? Zatrudnisz mnie ?

    Płacę podatki w wysokości kiludziesięciu tys. rocznie. Wiesz ile mi ZUS
    wyliczył na emeryturze ? Chyba z 300 zł.
    Więc nie rozśmieszaj mnie z twoimi problemami. Jak ciebie nie pytam, jak
    długo będę w stanie zasuwać kilkanaście godz. dziennie codziennie.
    Pewnie krócej niż ty. I jeżeli na coś liczę, to na pewno nie emeryturę z
    ZUS.
    ---
    A co mnie twoje podatki. Zapłać na emeryturę tyle. Tzn ja bym myślał by
    właśnie podatkami łożyć na emerytów, ale Ty głosowałeś za takimi co chcą byś
    sobie odkładał do późnej starości to rób jak głosowałeś. Czyli nie płać
    składki od minimalnej płacy tylko tyle ile naprawdę masz dochodu.

    > ---
    > Chodzisz na te wybory, głosujesz i co ? Jak w końcu masz autentyczną
    > politykę prorodzinną, prawo itp (hasła wszystkich ekip) to Ci nie
    > pasuje. Jeszcze przywileje emerytalne mają znieść. Zostań w domu !

    Co mam autentyczne ? Politykę prorodzinną ? Polegającą na tym, że nie
    mam własnego dziecka, bo nie mam na nie czasu, ale za to mogę
    sponsorować cudze ?
    ---
    Czasu nie masz na dziecko ? Weź mnie nie rozśmieszaj.

    > ---
    > Z tego, co kojarzę, frekwencja w ostatnich wyborach powszechnych była
    > wyższa niż w kilku poprzednich, coś powyżej 50%.

    A wiesz jaka jest frekwencja np. w Niemczech ? Np. 70%
    ---
    Jedź do Niemiec, to blisko

    A że są kraje, gdzie głosowanie jest obowiązkowe ?
    ---
    Jedź tam

    Te nasze gówniane 50% jest żenujące. Ale to odpowiada poziomowi
    społeczeństwa.
    ---
    Żenujące jest, jak ktoś mi mówi, że jakbym powierzył jakiemuś politykowi
    moje sprawy to by mi było lepiej.

    Ja naprawdę nie chcę wyjeżdżać z PL. Ale wyruchać się w takt piosenek o
    Słońcu Narodu się nie dam. Niech dają dupy inni. Ci co chcieli "Polski w
    ruinie".
    ---
    Ależ jedź. Wszyscy na tym skorzystają. Nie mówię tego dlatego, że jednak
    trochę inaczej widzę chodzenie na wybory itp tylko dlatego, że naprawdę
    uważam, że najważniejsze jest by ludzie mogli wybierać co dla nich najlepsze
    a nie np narzucać to innym.

  • 92. Data: 2016-10-11 20:40:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

    - bo ci co decydują zazwyczaj więcej zarabiają więc wolą aby emerytura
    zależała od zarobków,
    ---
    Co Ty za bzdury opowiadasz. Przecież ZUS jest tak czy siak wtopą. Natomiast
    ktoś musi na tych obiboków pracować. A jak zmusić do pracy jak ktoś tak czy
    siak dostanie emeryturę.

  • 93. Data: 2016-10-11 20:49:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

    Gdzieś czytałem, że w Kanadzie przez lata wygrywały wybory partie
    rozdawniczo/zadłużające aż zrobił się krach totalny. Dopiero wtedy
    obywatele się opamiętali i teraz głosują mądrze. Nie wiem kiedy to się
    działo i ciekaw jestem na jak długo taka wiedza pozostaje w wyborcach.
    ---
    No no, w Kanadzie była Kanadyjska Partia Nosorożców. 4 miejsce w wyborach w
    1984. Obiecywali:
    "
    - uchylenia prawa grawitacji
    - redukcji prędkości światła, jako że jest zdecydowanie za duża
    - wybrukowania prowincji Manitoba w celu utworzenia największego na świecie
    parkingu
    - podwyższenia poziomu edukacji przez wybudowanie szkół o większej wysokości
    - uznania angielskiego, francuskiego i analfabetyzmu za trzy języki
    oficjalne Kanady
    - umożliwienie studiowania w państwowych placówkach edukacyjnych osobom,
    które chcą zostać analfabetami
    - zrównania Gór Skalistych z ziemią, aby mieszkańcy Alberty mogli oglądać
    zachód słońca nad Pacyfikiem lub przesunięcia ich metr na zachód
    - wybudowania pochyłych dróg i ścieżek rowerowych przez cały kraj, aby
    Kanadyjczycy mogli "zjeżdżać z wybrzeża na wybrzeże" (coast from coast to
    coast)
    - redukcji kosztów transportu, w odpowiedzi na kryzys energetyczny, przez
    przesunięcie Montrealu 50 km na zachód, a Toronto 50 km na wschód
    - zakończenia wydobycia ropy, gdyż ropa służy do smarowania globu ziemskiego
    w czasie jego obrotów wokół osi i wydobywanie jej spowoduje zatrzymanie się
    tych obrotów
    - całkowitego zniesienia środowiska, jako że trudno jest je utrzymać w
    czystości i zajmuje dużo miejsca
    - aneksji Stanów Zjednoczonych, które zostałyby trzecim terytorium Kanady
    (po Jukonie i Terytoriach Północno-Zachodnich), w celu podwyższenia średniej
    temperatury Kanady o jeden stopień Celsjusza
    - zastąpienia Kanadyjskich Sił Zbrojnych klonami radzieckiego bramkarza
    hokejowego Władisława Tretiaka
    - uczynienia kanadyjską walutą gumy balonowej, aby móc w prosty sposób
    dokonywać inflacji i deflacji
    - wyhodowania komarów, które będą się wykluwać tylko w styczniu, aby te małe
    paskudy zdechły z zimna
    - zmienienia ulicy rue Sainte-Catherine w Montrealu w najdłuższy na świecie
    tor do kręgli
    - wprowadzenia ruchu lewostronnego - w rozłożeniu przez pięć lat na
    poszczególne etapy: najpierw tylko samochody ciężarowe, następnie autobusy,
    a na końcu samochody osobowe i rowery
    - powiększenia tylnych kół samochodów, w ramach oszczędzania energii, aby
    zawsze zjeżdżały w dół
    - sprzedania kanadyjskiego Senatu na aukcji antyków w Kalifornii
    - umieszczenia zadłużenia narodowego na karcie kredytowej
    - wypowiedzenia wojny Belgii z powodu tego, że belgijski bohater filmów
    animowanych, Tintin, zabił nosorożca w jednej z kreskówek
    - odwołania wojny kanadyjsko-belgijskiej pod warunkiem, że Belgia dostarczy
    skrzynkę belgijskiego piwa oraz małże do siedziby głównej Kanadyjskiej
    Partii Nosorożców w Montrealu (ambasada belgijska w Ottawie faktycznie
    spełniła te żądania)
    - namalowania granic wód terytorialnych Kanady, aby ryby zawsze mogły
    wiedzieć, gdzie przebywają
    - policzenia Tysiąca Wysp na Rzece Świętego Wawrzyńca w celu sprawdzenia,
    czy żadnej nie brakuje
    - wystawienia do wyborów Penny Hoar, specjalistki od transwestytyzmu, w
    ramach ,,platformy bezpiecznego seksu"
    - wystawienia więcej niż jednego kandydata na okręg wyborczy, jako że jedna
    pensja członka parlamentu zdecydowanie wystarczy dla większej liczby osób
    - wykorzystania kwaśnego deszczu jako źródła energii elektrycznej, przez
    umieszczenie elektrod w kanadyjskich basenach w celu użycia ich jako baterii
    - zwiększenia siły Kanadyjczyków przez wpuszczenie sterydów do wody
    - zakazania okropnych kanadyjskich zim
    - przeniesienia Watykanu do Saint-Bruno-de-Montarville w Quebecu w celu
    turystycznej promocji miasta
    - zbudowania gigantycznego lustra na Rzece Świętego Wawrzyńca, żeby
    mieszkańcy miasta Quebec mogli ujrzeć jak bardzo jest ono piękne od strony
    miasta Lévis
    - umieszczenia centrum handlowego West Edmonton Mall na kółkach i
    przesuwania go w miejsca kraju znajdujące się w zapaści ekonomicznej
    - przerobienia tunelu Lafontaine'a w Montrealu (biegnącego pod Rzeką Św.
    Wawrzyńca) w darmową myjnię samochodową przez wywiercenie dziury w suficie
    - zalegalizowania garnków. Oraz patelni. I innych utensyliów kuchennych (gra
    słów w języku angielskim: pot oznacza ,,garnek", ale jest też slangowym
    określeniem marihuany).
    "

    http://niusy.pl/9m4

  • 94. Data: 2016-10-11 20:54:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "HF5BS"

    > A potem płaczą, że "te chuje znów coś spierdoliły".
    > ---
    > Jak tu siedzimy, płaczą ci, co na wyborach byli.

    Ja byłem i nie płaczę, coś przegapiłem?
    ---
    To pewnie ja płaczę

  • 95. Data: 2016-10-11 22:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2016 15:56:36 +0200, HF5BS napisał(a):

    > A podatek drogowy nie jest na drogi...

    Z tym podatkiem ... popularnie nazywany "drogowym", ale tak naprawde
    to "od posiadania srodkow transportu".
    Czy sie stoi czy sie jedzie, a podatek sie nalezy.
    Czyli bardziej podatek parkingowy, szczegolnie biorac pod uwage jego
    wysokosc i fakt, ze wplywal do budzetu gminy.

    Juz w bardziej nowoczesnych czasach wydzielono/wprowadzono akcyze w
    paliwie. I tu ... byla ustawa o drogach publicznych, w ktorej
    zapisano, ze 30% z tej akcyzy wydaje sie na drogi publiczne.
    Potem zredukowano do 12%, teraz to nawet nie wiem czy jest cos
    gwarantowane, ale wydatki na drogi sa duze. Dzieki unijnym dotacjom.
    Choc dziwnie trudno znalezc jakies zestawienie ile dokladnie.

    A gdzie szlo 70% ? Na gornikow, lekarzy, policje, wojsko ... emerytow,
    katechetow, politykow, naukowcow, studentow ... a warto pamietac, ze
    akcyza byla jeszcze oblozona VAT ...

    Teraz zrobili szopke z Krajowym Funduszem Drogowym.

    A w takiej Danii podatku drogowego nie ma. Jest za to podatek
    rejestracyjny, platny przy zakupie samochodu, siegajacy 225% jego
    ceny.

    J.

  • 96. Data: 2016-10-11 22:11:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2016 15:40:20 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Najpierw by chyba musieli pozamykać granice i wypowiedzieć Schengen...

    Z przyjemnoscia - w ramach ochrony dziecka poczetego :-)

    Poza tym mozna zawiesic ... dopoki EU nie rozwiaze problemu imigrantow
    :-)

    > A paszport zgubił się po drodze... A dowód odbiorą? Po UE na dowód się
    > jeździ chyba, a może już nie?

    Jakby tak Kaczynskiego posluchac, to o niczym tak nie marzy, jak o
    wypisaniu nas z UE. Ale miejmy nadzieje, ze rozum mu nie pozwoli.

    J.

  • 97. Data: 2016-10-11 23:54:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > docierają do mnie wieści, że kapitaliści wcale nie są tacy źli, są
    > pożyteczni. Bo potrafią wyprodukować różne Fajne Rzeczy, których kto
    > inny by wytworzyć nie umiał.

    Świat Zachodni najwyraźniej oszalał, bo mimo tego, że gospodarka
    centralnie sterowana poniosła kompletne fiasko, to ŚZ najwyraźniej do
    niej zmierza, i to w coraz szybszym tempie. Niektórzy sądzą naiwnie, że
    Blok Wschodni się rozsypał z powodu braku demokracji, ale to bzdura:
    upadł pod ciężarem swej piramidalnej niewydolności gospodarczej.

    Lecz zachodni kryptokomuniści wyciągnęli z jego upadku jedną nauczkę:
    nie trzeba wcale kapitalistom zabierać fabryk, wystarczy "uspołecznić"
    tylko (czy może: aż) efekty ich działania!

    > Należy tylko tym kapitalistom zabierać na bieżąco wszystko co
    > zarabią, zostawić tyle tylko, ile osiągają inni

    No coś tam jeszcze musi zostać na podtrzymanie produkcji, a żeby nie
    zaczęli, wzorem związkowców, na znak protestu - strajkować, to mają
    jeszcze parę groszy pozostawione na otarcie łez. Lecz że zachłanność tak
    urządzonego państwa wciąż i wciąż rośnie, to i te "otarcie łez" jest
    coraz mniejszą chusteczką. I w końcu ten cały pieprznik trafi szlag. Bo
    wyrywanie z gospodarczego krwioobiegu coraz większej ilości kapitału,
    tylko po to, aby jego okruszkami przekupywać zachwycone tym doły
    społeczne (gro tego reketu i tak idzie do kieszeni ustawionych!),
    powoduje, iż gospodarka zaczyna coraz to bardziej zwalniać. Tak już w
    tym Św.Zach. robi bokami, że nawet nasz nieszczęsny kraj wypada dość
    prężnie na tle reszty Związku Europejskich Republik Socjalistycznych...
    A Chiny, nominalnie wciąż komunistyczne, kroczą ścieżką XIX. w.,
    "wilczego" kapitalizmu, ze stopą wzrostu taką, iż kraje ZERS (UE) mogą
    tylko pomarzyć. Być może ChRL już jest pierwszym rynkiem świata, a jeśli
    nie, to będzie za dwa, góra 4 lata (aby było do rymu).

  • 98. Data: 2016-10-12 00:38:35
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-11 o 20:49, re pisze:
    > No no, w Kanadzie była Kanadyjska Partia Nosorożców. 4 miejsce w
    > wyborach w 1984. Obiecywali: " - uchylenia prawa grawitacji { etc. }

    W tym świetnym spisie (kto nie czytał, niech żałuje!) zabrakło pomysłu
    nt. przeprowadzenia referendum co do ewent. zmiany temperatury
    zamarzania wody! Wszak tacy drogowcy chcieliby ją obniżyć, zaś zapaleni
    narciarze - wręcz przeciwnie.

    A zaś samo wspomnienie o świecie politycznym tego kraju przypomniało mi,
    że znany chyba tu wszystkim kandydat na prezydenta III. RP, określony
    przez L. Wałęsę jako "szaman z buszu" - był w Kanadzie członkiem partii
    libertariańskiej, zaś w latach 1990-1991 nawet liderem tej partii.
    Libertarian b. cenię, (choć uważam, że nieco się rozpędzili z co
    poniektórymi pomysłami), i to, że wybrali na szefa Stana T. - nieco mnie
    dziwi. No ale facet był dość medialny (wszak dzięki temu nazbierał u nas
    tyle głosów), wyszczekany, i cwano ukrywał to, co tak naprawdę myśli o
    sprawach, które mogłyby mu odebrać sporo głosów. Zręczny manipulator.

  • 99. Data: 2016-10-12 00:49:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-11 o 10:23, yabba pisze:

    > http://www.wykop.pl/artykul/696873/zmiana-liczby-urz
    ednikow-na-przestrzeni-ostatnich-20-lat-z-podzialem-
    na-rzady/

    Zdumiewa to, że były na tej krzywej spadki! Zawdzięczać je rzekomo mamy
    (bo coś nie wierzę) Suchockiej, oraz Buzkowi, zaś Kaczyński oscylował
    wokół 0-delta.
    Jednak w perspektywie zmierzamy do stanu zbliżonego do obrazu z ballady,
    którą kiedyś śpiewali (chyba?) W. Gołas z J. Kobuszewskim:
    "Na każdego mieszkańca
    jeden szeryf przypadał
    jeden szeryf na każdego mieszkańca"

  • 100. Data: 2016-10-12 10:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >mamy
    >(bo coś nie wierzę) Suchockiej, oraz Buzkowi, zaś Kaczyński oscylował

    moze jakies ciecia, bo w budzecie dziura, albo przekwalifikowania - np
    pracownik poczty przestal byc urzednikiem.

    To urzednicy czy "sektor publiczny" ? Bo moze np zwolnili sprzataczke
    i zatrudnili firme z przetargu ...

> [...]
    >ballady,
    >którą kiedyś śpiewali (chyba?) W. Gołas z J. Kobuszewskim:
    >"Na każdego mieszkańca jeden szeryf przypadał

    Jesli w rolnictwie pracuje 3-5% spoleczenstwa, a w przemysle 20%, to
    od dawna jakos tak to wyglada.
    Reszta musi sie "przykleic".
    Sporo ludzi zarabia w handlu ... a potem sie slyszy, ze od producenta
    do klienta towar drozeje dwukrotnie,
    ale ile wydajesz na uslugi rozne ?

    Dzien wolnosci podatkowej tez juz sie przesunal na drugie polrocze.

    J.