  • 1. Data: 2013-07-19 16:35:08
    Temat: Chciałam. I juz sie odechcialam.
    Od: Majka <k...@g...com>

    Chciałam ulepszyć mój starowieńki i słaby komputer ASUS eee 901 (SSD 4GiB plus SSD
    8GiB, win XP).

    Ulepszenie miało polegać na wymianie dysku 8GiB(removable) na 64GiB, oraz na
    zainstalowaniu win7.

    Znalazłam chwilową promocję takiego dysku:
    http://www.ceneo.pl/17361808
    kupiłam 1/4 taniej niż widać na stronie, włożyłam do komputera, i... nic.

    Objaw: komputer rusza i natychmiast po 1 sekundzie wyłącza się.
    Ze starymi dyskami jest OK, jak i z jednym starym (4GiB) tez OK.

    Pytanie:
    dostałam zepsuty dysk?
    Albo:
    Czy nie każdy dysk będzie pracował z tym ASUSem eee pc 901?
    Jeśli nie każdy, to który powinnam kupić?

    Dzięki, Majka

  • 2. Data: 2013-07-19 17:00:17
    Temat: Re: Chciałam. I juz sie odechcialam.
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-07-19 16:35, Majka wrote:

> [...]
    8GiB, win XP).
    > Ulepszenie miało polegać na wymianie dysku 8GiB(removable) na 64GiB, oraz na

    Windows 7 na tym atomie to pomysl slabiutki, a tym bardziej biorac pod
    uwage max 2GB RAM. Z tego punktu widzenia to wrecz downgrade - lepiej
    pozostac przy XP, albo przeniesc sie na Ubuntu ktore dobrze wspiera eee.

    > Czy nie każdy dysk będzie pracował z tym ASUSem eee pc 901?

    Tak. Dyski dzialajace z eee sa specyficzne, zgodne z asusowym standardem
    interfejsu flash_con.

    > Jeśli nie każdy, to który powinnam kupić?

    Uzytkownicy i producent potwierdzaja badz deklaruja dzialanie
    niektorych dyskow Runcore oraz Super Talent
    http://www.mydigitaldiscount.com/runcore-ssd-compati
    bility-chart.html
    http://www.supertalent.com/products/ssd_detail.php?t
    ype=SATA%20mini%202%20PCIe

    Sa tez dzialajace modele Kingspeca ktore mozna kupic na ebayu, ale
    na temat ich podmianki tez trzeba by poszukac co nieco i poczytac
    opinie.

    Ogolnie trzeba patrzec co z tego typu dyskow jest dostepne w
    akceptowalnej cenie a potem i tak trzeba guglac i weryfikowac jakie sa
    doswiadczenia uzytkownikow z takim przeszczepem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2013-07-19 18:46:29
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-19 16:35, Majka pisze:
    > Ulepszenie miało polegać na wymianie dysku 8GiB (removable) na 64GiB, oraz na
    zainstalowaniu win7.

    A ten dysk co miał ulepszyć? USB (2.0) flash 32 GB można już kupić za 50
    zł. Szału z transferami by nie było, ale podejrzewam, że na co dzień nie
    operujesz terabajtami danych.

    Jeśli zmiana systemu na nowszy, to co najwyżej Win7 Starter (*.iso ma
    ~2,5 GB).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-07-19 22:46:10
    Od: Majka <k...@g...com>

    zainstalowaniu win7.

    > A ten dysk co miał ulepszyć?

    Nie znam się na tym, myślałam, że dysk 64GiB z transferami (wg stron) 550/505 będzie
    szybszy niż to co jest zainstalowane.
    Próbowałam instalować XP na obu dyskach, i efekty:
    - system na wlutowanym 4GiB - chodził wolno, ale bywały zawieszenia na kilka sekund,
    poza tym musiałam wyłączać pagefile oraz aktualizacje, gdyż miejsce na dysku kończyło
    się po kilkunastu dniach
    - system na wymienialnym 8GiB to totalna porażka, tak wolno chodził cały komputer -
    można było zrobić herbatę, zanim otworzyła się jakakolwiek przeglądarka (IE/Chrome).
    Zawieszenie i zadyszki, nawet zainstalowanie FlashFire nie pomogło. Koszmarnie wolno.
    Dodam, że wcześniej zmniejszyłam do minimum obraz systemu XP prof w programie nLite
    wg tutorialu ze strony www, doszłam do minimalnej objętości nieco poniżej 300mb, i
    takie coś instalowałam na eee901.

    Pomyślałam więc, że większy dysk to większa swoboda, i że będzie szybszy niż te
    posiadane 4/8GiB. No i miałam nadzieję zainstalować system nowszy, chciałam win7,
    pomyślałam, ze 64GiB starczą na normalną siódemkę (nawet może prof) i dadzą swobodę
    na później (skoro teraz 4GiB starczał na jakiś czas z wyłączonym pagefile i
    aktualizacjami)

    Ale jak widać nie znam się na tym wszystkim i pojęcie mam raczej blade.

    Co do wypowiedzi o Linux Ubuntu:
    nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem, i nie mam pojęcia co to jest za
    system.
    Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.
    Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?
    Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?
    Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?
    Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że płyty są bardzo tanie, po
    kilka złotych z tym systemem.

    Pozdrawiam, Majka

  • 5. Data: 2013-07-19 22:50:11
    Od: k...@g...com

    > Windows 7 na tym atomie to pomysl slabiutki, a tym bardziej biorac pod
    > uwage max 2GB RAM.

    Mam nawet tylko 1 gIB.
    Chcę kupić 2GiB, ale posze podpowiedzcie jakie muszą być oznaczenia kości ram 2GiB,
    które mam kupić? Żebym znowu nie wtopiła tak jak z ssd dyskiem...

    > Z tego punktu widzenia to wrecz downgrade - lepiej
    > /.../ albo przeniesc sie na Ubuntu ktore dobrze wspiera eee.

    Co do Linux Ubuntu:

  • 6. Data: 2013-07-19 23:50:48
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-19 22:46, Majka pisze:
    > Ale jak widać nie znam się na tym wszystkim i pojęcie mam raczej blade.

    Popatrzyłem teraz i masz tam procesor 512K Cache, 1.60 GHz, 533 MHz FSB
    i pamięć 1 GB DDR2. Nie sądzę, by opłacało się w to inwestować.
    Nie możesz kupić - np. na raty - czegoś bardziej współczesnego?
    Mam HP Mini z podobnymi parametrami. Internet szło przeglądać, w
    WordPadzie dało się coś napisać, ale WMP czy Office - bez szans.
    (Na preinstalowanym Win7 Starter.)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-07-19 23:54:33
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Majka" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > Albo:
    > Czy nie każdy dysk będzie pracował z tym ASUSem eee pc 901?
    > Jeśli nie każdy, to który powinnam kupić?

    kiedyś też chciałem się w to bawić ale naprawdę szkoda pieniędzy weź ten dysk
    oddaj bo on jest wart więcej niż pół tego Asusa (ostatnio sprzedałem takiego z
    modemem 3G i 2GB ram za 350zł) sprzedaj tą padakę i kup coś innego to jest muł
    jakich mało i nic z tym nie zrobisz...

    Pzdr
    Piotrek

  • 8. Data: 2013-07-20 02:05:55
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Chcę kupić 2GiB, ale posze podpowiedzcie jakie muszą być oznaczenia kości
    > ram 2GiB, które mam kupić?

    Kup podobne do tych co masz - jak masz DDR3 to kup DDR3.
    Odpal np. CPU-Z i zobacz co masz bez odkrecania.

    > Żebym znowu nie wtopiła tak jak z ssd dyskiem...

    Z RAMem nie ma takich cyrkow.

    > Co do Linux Ubuntu:
    > Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

    OpenOffice, LibreOffice, itp. - MS Office na linuksy nie ma.
    Jak robisz proste rzeczy bedzie ok - jak cos grubszego,
    to mozesz miec problemy ze zgodnoscia z MS Office.

    > Czy instalacja ubunta jest trudna?

    IMHO prostsza niz jakiegokolwiek Windowsa,
    poza tym takie Ubuntu ma sporo przydatnego oprogramowania.

    > Widziałam na allegro, że płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym
    > systemem.

    Plyty? Twoj eee ma naped CD/DVD? :)
    Szybciej i taniej sciagniesz ze strony Ubuntu,
    nagrasz na pendrive i zainstaluesz z pena.
    BTW Kto dzis uzywa plyt? :)

  • 9. Data: 2013-07-20 14:17:15
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-20 02:05, xcpy pisze:
    > OpenOffice, LibreOffice, itp. - MS Office na linuksy nie ma.
    > Jak robisz proste rzeczy bedzie ok - jak cos grubszego,
    > to mozesz miec problemy ze zgodnoscia z MS Office.

    Będzie je mieć na bank. Nawet jeśli nie wyskoczą krzaki, to jakieś
    marginesy, grafiki, akapity zapewne się poprzesuwają.

    > IMHO prostsza niz jakiegokolwiek Windowsa,
    > poza tym takie Ubuntu ma sporo przydatnego oprogramowania.

    Prostsza od instalacji choćby Win7? Przecież przy niej praktycznie klika
    się "dalej".

    > BTW Kto dzis uzywa plyt? :)

    Raz na ruski rok, ale jeszcze warto mieć ten napęd.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 10. Data: 2013-07-20 18:47:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xcpy" ksck98$ukd$...@n...news.atman.pl

    "Ministerstwo Propagandy" ksee77$sr4$...@n...news.atman.pl

    > co się dzieje z firmą Sony-Nec? na allegro nie ma żadnej nowej nagrywarki DVD,
    celowe działanie? czy pośrednicy będą mi tu

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'