  • 11. Data: 2005-07-12 10:12:39
    Temat: Re: Ceny Netu z Tepsy
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to> wrote:
    > WebAccess - dostęp bez BGP - na klasach TPsa
    > GlobalAccess - dostęp z BGP bez możliwości tranzytu innego AS'a
    > Tpnet.PL/TPNet.Global - niestety od 4 dni czekam na obiecany
    > opis produktów więc mam cennik bez opisu co sprzedają.

    TPnet.pl to tranzyt do klientów BGP TPnet bez tranzytu międzynarodowego
    (dostaje się tabelę routingu bez AS-ów przychodzących przez łącze zagraniczne)
    TPnet.Global to tranzyt do klientów BGP TPnet wraz z tranzytem międzynarodowym
    (dostaje się pełną tabelę routingu); od GlobalAccess różni się zapewne
    możliwością tranzytu innego AS-a.

    p.

  • 12. Data: 2005-07-12 10:24:05
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

> [...]
    > (dostaje się pełną tabelę routingu); od GlobalAccess różni się zapewne

    ciekaw jestem swoja droga jaka jest cena na TPnet.pl ?

  • 13. Data: 2005-07-12 12:20:17
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <db05o0$s3v$1@inews.gazeta.pl> Sied@r napisał(a):

    > ciekaw jestem swoja droga jaka jest cena na TPnet.pl ?

    Od 950 do 650 zł/Mbit
    TPnet.Global ma o +50 zł wyższą cenę za Mbit (hm... z chęcią kupię dostęp
    od TPNetu tylko Global za 50 zł/Mbit :> ) Co prawda sami sprzedają
    Tptransit.global od 450 do 270 zł/Mbit

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 14. Data: 2005-07-12 12:58:45
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    > Od 950 do 650 zł/Mbit
    > TPnet.Global ma o +50 zł wyższą cenę za Mbit (hm... z chęcią kupię dostęp
    > od TPNetu tylko Global za 50 zł/Mbit :> ) Co prawda sami sprzedają
    > Tptransit.global od 450 do 270 zł/Mbit

    e. to bardziej sie oplaca kupic TPnet od GTS.

  • 15. Data: 2005-07-12 21:27:46
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Sied@r <s...@c...safenet.pl> wrote:

    > e. to bardziej sie oplaca kupic TPnet od GTS.
    Taaa? A ile kosztuje TPNET w GTS?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 16. Data: 2005-07-12 21:37:08
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Krzysztof Oledzki wrote:

    > Taaa? A ile kosztuje TPNET w GTS?

    Zależy jak się umówisz i poukładasz. Ja generalnie jestem zadowolony,
    szczegółów niestety nie mogę podać, bo moja umowa z GTS zakłada poufność
    takich informacji.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 17. Data: 2005-07-13 14:05:31
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    Witam

    Czytam wszystkie te komentarze dotyczace cennika dostepu do tonetu i nie
    moge sie oprzec wrazeniu ze jest to kolejny obszar paranoi w naszym
    pieknym kraju.

    Wszedzie na swiecie wymiana ruchu ip jest w interesie operatorow -
    koncern macierzysty tepsy wer francji wymiane ruchu powyzej pewnego
    progu robi za darmo.

    Moze zamiast tracic prad na zastanawianie sie na forum grupy czy tepsa
    da megabit o 15 czy 20 zlotych taniej lepiej byloby uderzyc do organow
    powolanych do nadzoru rynku i rozwiazac ten problem bez udzialu tepsy?

    W tej chwili UOKiK prowadzi postepowanie majace wyjasnic czy tpsa nie
    naduzyla pozycji na rynku dostepu operatorskiego do swojej sieci i jesli
    (co nie jest takie pewne) uzna ze naduzyla to moze w drodze decyzji
    administracyjnej (oby z rygorem natychmiastowej wykonalnosci) nakazac:

    1. zniesienie bloady wymiany ruchu na laczach miedzynarodowych

    2. urealnienie stawek za wymiane ruchu - na moje oko przy obecnej
    dysproporcji ruchu mogloby sie okazac ze to tepsa musialaby placic
    operatorom komercyjnym za to co sama od nich sciaga (moze ktos z
    grupowiczow wie jaka jest dysproporcja ruchu? stawiam na 3:1)

    a powyzsze moze zaowocowac ze strony tepsy:

    1. gwaltownym spadkiem cen lacz atm > 10Mbps poniewaz wtedy beda mieli
    do wyboru albo nie zarabiac nic (przy dojsciu z zagranicy) albo troche -
    niech bedzie to nawet 200 PLN za 1Mbps to polowa operatorow zrobi z
    radosci impreze przez 3 dni za zaoszczedzone zlocisze

    2. dogadaniem sie z kilkoma duzymi operatorami na darmowe peeringi,
    ktore oni dalej odsprzedadza mniejszym tez za symboliczne pieniadze -
    latwiej przeciez kontrolowac 5-7 portow duzej (powyzej 1Gbps)
    przepustowosci niz 150 portow do 10Mbps

    Pozdrawiam

    Piotr Szałamacha

  • 18. Data: 2005-07-13 14:50:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Piotr Szałamacha wrote:
    > Witam
    > Czytam wszystkie te komentarze dotyczace cennika dostepu do tonetu i nie
    > moge sie oprzec wrazeniu ze jest to kolejny obszar paranoi w naszym
    > pieknym kraju.

    Niewątpliwie.

    > Wszedzie na swiecie wymiana ruchu ip jest w interesie operatorow -
    > koncern macierzysty tepsy wer francji wymiane ruchu powyzej pewnego
    > progu robi za darmo.

    Masz może jakieś konkretniejsze dane na ten temat?

    > Moze zamiast tracic prad na zastanawianie sie na forum grupy czy tepsa
    > da megabit o 15 czy 20 zlotych taniej lepiej byloby uderzyc do organow
    > powolanych do nadzoru rynku i rozwiazac ten problem bez udzialu tepsy?

    Była "Koalicja" i nic z tego nie wynikło.

> [...]
    > (co nie jest takie pewne) uzna ze naduzyla to moze w drodze decyzji
    > administracyjnej (oby z rygorem natychmiastowej wykonalnosci) nakazac:

    Nakazać to sobie może, jak bedzie z realizacją to raczej nietrudno
    przewidzieć.

    > 1. zniesienie bloady wymiany ruchu na laczach miedzynarodowych

    Tego zdaje się już nie robią - przynajmniej w przypadku Pioniera/POL-34. Tyle
    z tego, że transfery lecą jako-tako, natomiast trasy i czasy bywają dłuższe
    niż za ocean. Nie wiem dlaczego wszyscy pozostali duzi gracze niemal bez
    wyjątku godzą się, aby obciąć sobie wejście do Tepsy od strony łącz
    miedzynarodowych - jakby też technicznie wbrew zasadom - jak padnie bramka
    danego operatora do Tepsy, to ni cholery pakiety nie znajda drogi obejściowej,
    bo jej nie ma, no chyba, że sobie kupimy 2-3 bramy do tepsy za kolejne
    nierozsądne pieniądze.

> [...]
    > operatorom komercyjnym za to co sama od nich sciaga (moze ktos z
    > grupowiczow wie jaka jest dysproporcja ruchu? stawiam na 3:1)

    Z tego co pamietam, w przypadku POZMAN-a było tak, że to tepsa ssała 2x więcej
    z MAN-a niż MAN z tepsy. Mimo to tepsa kazała sobie zapłacić jakies chore
    stawki za łącze, więc Pionier zaparł się, że nie bedzie płacić tepsie za łącze
    i szlus. No i skończyło się, jak sie skończyło.

> [...]
    > ktore oni dalej odsprzedadza mniejszym tez za symboliczne pieniadze -
    > latwiej przeciez kontrolowac 5-7 portow duzej (powyzej 1Gbps)

    Raczej wątpię w takowy obrót sytuacji, poniewaz nie od dziś domyslamy się, że
    tepsa subsydiuje swoje neozdrady z haraczu sciąganego za łącza operatorskie.

    > Pozdrawiam

    Odwazjemniam !

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 19. Data: 2005-07-13 15:07:12
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    Jestem w kontakcie z osoba prowadzaca ten temat w UOKiK-u - wstepne
    informacje sa takie ze na koniec wrzesnia maja miec gotowe ekspertyzy na
    podstawie ktorych wydadza decyzje.

    Z smiesznych rzeczy dzisiejsza moja rozmowa z CST POLPAK wywolala
    wielkie zdziwienie pt. "to my cos obcinamy?"

    Na pewno nie ceny ;-)

    PS