  • 51. Data: 2011-05-29 23:06:59
    Temat: Re: Car PC - pomysl na projekt
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 May 2011 12:59:35 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > Kolejny stereotyp - linux obecnie swietnie sobie radzi z wiekszoscia
    > urzadzen na usb, czego winda nie potrafi bez dodatkowych sterownikow ( w
    > linuxie jajo samo z siebie potrafi )

    Win7 też sobie radzi bez większych problemów, a jak nie, to sam dociąga
    stery. Inna sprawa, że ciągle pojawiają się nowe urządzenia, albo są
    urządzenia niszowe, do których muszą być sterowniki, vide Moduł GPS Holuxa,
    który akurat posiadam i który nie działał z Win7 i Linuxem.

    > Oczywiscie, ale ta na starcie musi byc na tyle atrakcyjna, by znalezli
    > sie tacy, ktorzy beda chcieli robic nowe.
    > Dlaczego wolisz ?:) Testowales takie - nie chcialbys miec
    > radia pod przyciskiem radio - a nie osobnej skrzynki?

    Łatwiej mi klapnąć w przełącznik na radiu czy kierownicy, niż klepać po
    ekranie dotykowym, czasem parę odsłon. Ot co.

    > no czego nie rozumiesz - spora czesc samochodow ma dzojstiki przy kierownicy
    > gui - to juz typowe bajery, ale np zostawiles auto, ale nie zamlnales
    > szyb, logujesz sie via www i kazesz je zamknac
    > albo na podstawie gpsu system wykrywa, ze jestes "w domu", a zegar mowi,
    > ze jest pozno - wiec mimo, ze wylaczyles swiatla, to przekaznik jest
    > caly czas on i "odprowadza" Cie do domu

    To wszystko można załatwić na prostych przekaźnikach za 20 zł, zamiast
    zaciągać do tego cały komputer z dostępem WiFi albo plej online. Mam
    znajomego, co robi własnie taki projekt na zaliczenie dyplomu na studiach.
    Będzie takie pokazowe auto robić. Ale dla zwykłego usera jak ja czy inny
    Kowalski to przerost formy nad treścią.

    > webasto - znowu via www, kazesz webascie sie wlaczyc, by rano bylo
    > cieplutko zima

    Też, mam pilota. :P W zimę wyłączam całkowicie kompa na postój, bo nie
    można sobie pozwolić na pracę czy choćby uśpienie kompa + webasto.
    Zwyczajnie auto nie odpali, zwłaszcza jak mróz jest trzaskający. Tak,
    odpalałem już z kabli przez to. :P

    > plej online kosztuje 30 zl na 50 dni - w zupelnosci wystarczy, a mysle,
    > ze spokojnie mozna znalezc taniej z abonamentem

    Zapewniam Cię, że skorzystasz z tego parę razy na początku, a potem Ci się
    odwidzi. :P Miałem tak z Wifi, wiem co mówię. Teraz to nawet odłączyłem, bo
    tylko bez sensu prąd żarło i podłączam z palca jak jest potrzebne. Jeśli
    chodzi o net, to po prostu paruję z kompem komórkę, gdzie mam net w
    abonamencie -- ale to na prawdę sporadycznie.

    > IMO to nie jest az tak duzy problem - moj ion przy odtwarzaniu filmu hd
    > bierze okolo 40w, w stanie spoczynku ~2-5

    Fajnie, ale poskładaj cały system do kupy, a nie tylko procesor. Zdziwisz
    się deczko ile prądu to wszystko je. Potem przelicz sobie na pojemność
    akumulatora (ja akurat mam ogromny aku, Dieslowski, 96Ah, już dwa razy mi
    go komputer zjadł praktycznie do zera, i to nie w nocy) i szybko się Twoje
    plany zweryfikują.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2011-05-30 00:22:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2011 22:45:44 +0200, Myjk wrote:
    >Ale jakie zdanie? Empirycznie stwierdzone. Win7 działa sporo szybciej i
    >stabilniej niż XP na tym samym komputerze. Ja akurat mam stację graficzną
    >obciążoną Adobami. Start Win7 <20 sek. to norma od instalacji w 2010.
    >Jednakowoż dwumiesięczny uptime to nic nadzyczajnego -- byłoby więcej,
    >gdyby nie ciągłe rwanie prądu (budują obwodnice i zawsze jakiś kabel urwą).

    miesieczny uptime to nie bylo nic nadzwyczajnego jeszcze na 98.

    >PS Może w końcu odpowiesz wprost na pytanie, ile czasu Linuxowi zajmują
    >wspomniane wcześniej akcje?

    Linuxa mozna sobie skonfigurowac i skompilowac wedle zyczenia, wtedy
    bedzie szybko startowal.

    J.

  • 53. Data: 2011-05-30 00:30:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-30 00:22, J.F. wrote:
    > miesieczny uptime to nie bylo nic nadzwyczajnego jeszcze na 98.

    Za to dwumiesięczny mógłbyć uważany za sukces sam w sobie.

    http://support.microsoft.com/kb/q216641/

  • 54. Data: 2011-05-30 00:40:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 00:30:13 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Za to dwumiesięczny mógłbyć uważany za sukces sam w sobie.
    >
    > http://support.microsoft.com/kb/q216641/

    Na windows 2000 miałem uptime po 3-4 miesiące, przerywane koniecznością
    podpięcia jakiegoś sprzętu, np. dysku do przegrania danych. USB było wtedy
    jeszcze rzadkością.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 55. Data: 2011-05-30 05:54:22
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 17:01, Myjk pisze:
    > Sun, 29 May 2011 12:51:55 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > No i co? Ja mam fan na procku a i tak się grzeje.

    No i to, ze sa wersje bez wentylatorow, ktore moga sie spokojnie grzac i
    nic im nie bedzie...

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 56. Data: 2011-05-30 05:56:12
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 22:45, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > PS Może w końcu odpowiesz wprost na pytanie, ile czasu Linuxowi zajmują

    Wprost - ubuntu 11 startuje u mnie szybciej niz win xp.
    yavdr startuje szybciej na atomie, niz xp + mediaportal.

  • 57. Data: 2011-05-30 05:59:11
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 23:06, Myjk pisze:

> [...]
    > go komputer zjadł praktycznie do zera, i to nie w nocy) i szybko się Twoje

    Ja mowie o calym systemie. Stoi sobie taki oto maly htpc obok
    wzmacniacza pod telewizorem.

    https://tol.home.pl/pub/htpc/IMG_8207.JPG

  • 58. Data: 2011-05-30 08:23:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 May 2011 23:40:17 +0100, Waldek Godel

    > Na windows 2000 miałem uptime po 3-4 miesiące, przerywane koniecznością
    > podpięcia jakiegoś sprzętu, np. dysku do przegrania danych. USB było wtedy
    > jeszcze rzadkością.

    http://emide.pl/uptime.jpg ;) Rekord zapisany na stronie uptime.net
    (niestety już nie istniejącej), to było 8 miesięcy bez restartu (4h braku
    prądu ostatecznie rozwiązało kwestię) ;) -- też stacja graficzna.
    Generalnie dla CarPC nie ma to żadnego znaczenia, aczkolwiek trochę irytuje
    mnie na siłę wciskanie, że Linux jest taki super -- bo wcale nie jest do
    tego akurat zastosowania.

    --
    Pozdor Myjk

  • 59. Data: 2011-05-30 08:51:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 05:59:11 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > Ja mowie o calym systemie. Stoi sobie taki
    > oto maly htpc obok wzmacniacza pod telewizorem.

    Z całą pewnością pisałeś o samym procesorze.
    http://www.anandtech.com/show/2828/8

    Cały system, z kartami Wifi, DVB-T, kartą DVR (do rejestratora) o ew.
    dyskach zewnętrznych nie wspominając, potrafi zeżreć dużo więcej niż 40W.
    Zakładając, że cały system CarPC wciąga (jak w moim przypadku 60W) to masz
    w idlu stały pobór min. 5A. Sama kamera płytkowa zżera 150 mA czy to
    nagrywasz, czy nie. Z nietypowych rzeczy mam coś takiego jak konwerter DAC,
    który żre 500mA, itd. Jak sobie jeszcze zażyczysz obejrzeć film na postoju
    czy posłuchać głośniej muzyki z kompa, to używając standardowego audio w
    samochodzie w 2h nie będzie prądu -- już się tak raz załatwiłem czekając na
    żonę. :P

    PS mój zasilacz (vel stabilizator) do CarPC w samochodzie wytrzymuje na
    papierze 160W (czyli w rzeczywistości jakieś 120W) -- wcale nie dlatego, że
    nie mam co z kasą robić. :P Uwierz, z obecnym planem prosisz się tylko o
    kłopoty. Zwyczajnie zrobisz coś, z czego nie będziesz mógł de facto
    korzystać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 60. Data: 2011-05-30 08:54:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 May 2011 05:54:22 +0200, Mikołaj Jopczyński

    > No i to, ze sa wersje bez wentylatorow, ktore moga sie spokojnie grzac i
    > nic im nie bedzie...

    Czy ja twierdzę, że coś im będzie? Twierdzę jedynie, że po zgrzaniu się
    zaczynają haczyć, zwłaszcza jak muszą odtworzyć film + navi na dwóch
    monitorach i jeszcze do tego zarejestrować obraz z kamery pokładowej z
    kompresją w locie.

    --
    Pozdor Myjk