eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwCanvas? Czy może jeszcze Flash?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2011-02-14 08:01:45
    Temat: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Chcę wykorzystać <canvas>-a i jego właściwości. Obecnie porządne
    przeglądarki obsługują go, ale nie IE. Wprawdzie w IE można jako tako
    emulować <canvas>, ale efekt jest taki sobie. W IE9 jest już w pełni
    obsługiwany.

    Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykorzystać flash-a. Problem w
    tym, że flash też nie wszędzie jest, np. iPhone albo problem z AdBlock-ami.

    Czy w tej sytuacji lepiej będzie użyć flash-a? Czy może <canvas>? Które
    "zło" będzie lepsze i dlaczego?

    --
    Peter


  • 2. Data: 2011-02-14 08:04:07
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 09:01:45 +0100, Peter May wrote:

    > Chcę wykorzystać <canvas>-a i jego właściwości. Obecnie porządne
    > przeglądarki obsługują go, ale nie IE. Wprawdzie w IE można jako tako
    > emulować <canvas>, ale efekt jest taki sobie. W IE9 jest już w pełni
    > obsługiwany.
    >
    > Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykorzystać flash-a. Problem w
    > tym, że flash też nie wszędzie jest, np. iPhone albo problem z AdBlock-ami.
    >
    > Czy w tej sytuacji lepiej będzie użyć flash-a? Czy może <canvas>? Które
    > "zło" będzie lepsze i dlaczego?

    Ale do czego? :-) A jeśli jest budżet - to oba :-)


    --
    Michał Gancarski


  • 3. Data: 2011-02-14 08:39:02
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 09:04, Michał Gancarski pisze:
    > On Mon, 14 Feb 2011 09:01:45 +0100, Peter May wrote:
    >
    >> Chcę wykorzystać<canvas>-a i jego właściwości. Obecnie porządne
    >> przeglądarki obsługują go, ale nie IE. Wprawdzie w IE można jako tako
    >> emulować<canvas>, ale efekt jest taki sobie. W IE9 jest już w pełni
    >> obsługiwany.
    >>
    >> Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykorzystać flash-a. Problem w
    >> tym, że flash też nie wszędzie jest, np. iPhone albo problem z AdBlock-ami.
    >>
    >> Czy w tej sytuacji lepiej będzie użyć flash-a? Czy może<canvas>? Które
    >> "zło" będzie lepsze i dlaczego?
    >
    > Ale do czego? :-) A jeśli jest budżet - to oba :-)

    Chcę dokonywać obróbki obrazków (jasność, kontrast, itd.) online. Pewnie
    z budżetu dałoby się wykroić i <canvas> i na flash. Tylko czy to ma sens
    na oba? Hm.

    --
    Peter


  • 4. Data: 2011-02-14 11:20:09
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 09:39:02 +0100, Peter May wrote:

    > W dniu 2011-02-14 09:04, Michał Gancarski pisze:
    >> On Mon, 14 Feb 2011 09:01:45 +0100, Peter May wrote:
    >>
    >>> Chcę wykorzystać<canvas>-a i jego właściwości. Obecnie porządne
    >>> przeglądarki obsługują go, ale nie IE. Wprawdzie w IE można jako tako
    >>> emulować<canvas>, ale efekt jest taki sobie. W IE9 jest już w pełni
    >>> obsługiwany.
    >>>
    >>> Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykorzystać flash-a. Problem w
    >>> tym, że flash też nie wszędzie jest, np. iPhone albo problem z AdBlock-ami.
    >>>
    >>> Czy w tej sytuacji lepiej będzie użyć flash-a? Czy może<canvas>? Które
    >>> "zło" będzie lepsze i dlaczego?
    >>
    >> Ale do czego? :-) A jeśli jest budżet - to oba :-)
    >
    > Chcę dokonywać obróbki obrazków (jasność, kontrast, itd.) online. Pewnie
    > z budżetu dałoby się wykroić i <canvas> i na flash. Tylko czy to ma sens
    > na oba? Hm.

    To zależy jaki zasięg chcesz mieć. Zrobisz interfejs na tyle dobry by był
    obsługiwany ze smartfonów? Jeśli nie, to nie ma co się przejmować i można
    użyć flasha (i tak jest w Androidzie). Canvas zaś odcina Cię od dużej
    części tortu w postaci IE.


    --
    Michał Gancarski


  • 5. Data: 2011-02-14 11:58:18
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 12:20, Michał Gancarski pisze:
    > On Mon, 14 Feb 2011 09:39:02 +0100, Peter May wrote:
    >
    >> W dniu 2011-02-14 09:04, Michał Gancarski pisze:
    >>> On Mon, 14 Feb 2011 09:01:45 +0100, Peter May wrote:
    >>>
    >>>> Chcę wykorzystać<canvas>-a i jego właściwości. Obecnie porządne
    >>>> przeglądarki obsługują go, ale nie IE. Wprawdzie w IE można jako tako
    >>>> emulować<canvas>, ale efekt jest taki sobie. W IE9 jest już w pełni
    >>>> obsługiwany.
    >>>>
    >>>> Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykorzystać flash-a. Problem w
    >>>> tym, że flash też nie wszędzie jest, np. iPhone albo problem z AdBlock-ami.
    >>>>
    >>>> Czy w tej sytuacji lepiej będzie użyć flash-a? Czy może<canvas>? Które
    >>>> "zło" będzie lepsze i dlaczego?
    >>>
    >>> Ale do czego? :-) A jeśli jest budżet - to oba :-)
    >>
    >> Chcę dokonywać obróbki obrazków (jasność, kontrast, itd.) online. Pewnie
    >> z budżetu dałoby się wykroić i<canvas> i na flash. Tylko czy to ma sens
    >> na oba? Hm.
    >
    > To zależy jaki zasięg chcesz mieć. Zrobisz interfejs na tyle dobry by był
    > obsługiwany ze smartfonów? Jeśli nie, to nie ma co się przejmować i można

    No właśnie urządzenia mobilne szczególnie mnie interesują. Co znaczy
    zrobić "interfejs na tyle dobry by był obsługiwany ze smartfonów"?
    Chodzi Ci o przygotowanie specjalnego layoutu + użycie css media query?
    Czy o coś innego? Bo nie wiem o co chodzi.

    > użyć flasha (i tak jest w Androidzie). Canvas zaś odcina Cię od dużej
    > części tortu w postaci IE.

    Ale można emulować <canvas> w IE. Najlepiej chyba będzie <canvas> +
    flash jako fallback. IE9 natywnie już obsługuje <canvas>.

    --
    Peter


  • 6. Data: 2011-02-14 12:04:30
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 12:58:18 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    >> To zależy jaki zasięg chcesz mieć. Zrobisz interfejs na tyle dobry by był
    >> obsługiwany ze smartfonów? Jeśli nie, to nie ma co się przejmować i można
    >
    > No właśnie urządzenia mobilne szczególnie mnie interesują. Co znaczy
    > zrobić "interfejs na tyle dobry by był obsługiwany ze smartfonów"?
    > Chodzi Ci o przygotowanie specjalnego layoutu + użycie css media query?
    > Czy o coś innego? Bo nie wiem o co chodzi.

    Po prostu wygodny w użyciu na ekranie dotykowym. Duże, wyraźne przyciski,
    żadnych :hoverów, gładko działające suwaczki itp. Z uwzględnieniem
    ograniczonego pola widzenia, czyli także np. przeciąganie obrabianego
    zdjęcia "przejechaniem" palcem po ekranie itp. Nie wiem dokładnie co tam ma
    być.


    >> użyć flasha (i tak jest w Androidzie). Canvas zaś odcina Cię od dużej
    >> części tortu w postaci IE.
    >
    > Ale można emulować <canvas> w IE. Najlepiej chyba będzie <canvas> +
    > flash jako fallback. IE9 natywnie już obsługuje <canvas>.

    Ale zanim IE9 będzie miał znaczenie, to trochę czasu minie. Możesz użyć
    flasha jako alternatywy (skoro możesz :-)). Ja się tym (canvasem) nie
    bawiłem w sumie jeszcze ale rozumiem, że da się zrobić tak, że masz
    interfejs poza flashem/canvasem, a samego canvasa/flasha używasz jedynie do
    wyświetlenia zdjęcia i efektów na nim. W ten sposób mógłbyś komunikować się
    dokładnie tymi samymi wywołaniami z flashem co i z canvasem, bez potrzeby
    wkładania interfejsu w każdy z tych elementów.

    (Mam rację?)


    --
    Michał Gancarski


  • 7. Data: 2011-02-14 13:15:12
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 13:04, Michał Gancarski pisze:
    > On Mon, 14 Feb 2011 12:58:18 +0100, Peter May wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> To zależy jaki zasięg chcesz mieć. Zrobisz interfejs na tyle dobry by był
    >>> obsługiwany ze smartfonów? Jeśli nie, to nie ma co się przejmować i można
    >>
    >> No właśnie urządzenia mobilne szczególnie mnie interesują. Co znaczy
    >> zrobić "interfejs na tyle dobry by był obsługiwany ze smartfonów"?
    >> Chodzi Ci o przygotowanie specjalnego layoutu + użycie css media query?
    >> Czy o coś innego? Bo nie wiem o co chodzi.
    >
    > Po prostu wygodny w użyciu na ekranie dotykowym. Duże, wyraźne przyciski,
    > żadnych :hoverów, gładko działające suwaczki itp. Z uwzględnieniem
    > ograniczonego pola widzenia, czyli także np. przeciąganie obrabianego
    > zdjęcia "przejechaniem" palcem po ekranie itp. Nie wiem dokładnie co tam ma
    > być.

    Ok, miałem to samo na myśli, co napisałeś. Aczkolwiek to, co chcę
    zrobić, może być trudne na urządzeniach przenośnych. Pracuję nad tym :-)

    >>> użyć flasha (i tak jest w Androidzie). Canvas zaś odcina Cię od dużej
    >>> części tortu w postaci IE.
    >>
    >> Ale można emulować<canvas> w IE. Najlepiej chyba będzie<canvas> +
    >> flash jako fallback. IE9 natywnie już obsługuje<canvas>.
    >
    > Ale zanim IE9 będzie miał znaczenie, to trochę czasu minie. Możesz użyć
    > flasha jako alternatywy (skoro możesz :-)). Ja się tym (canvasem) nie
    > bawiłem w sumie jeszcze ale rozumiem, że da się zrobić tak, że masz
    > interfejs poza flashem/canvasem, a samego canvasa/flasha używasz jedynie do
    > wyświetlenia zdjęcia i efektów na nim. W ten sposób mógłbyś komunikować się
    > dokładnie tymi samymi wywołaniami z flashem co i z canvasem, bez potrzeby
    > wkładania interfejsu w każdy z tych elementów.
    >
    > (Mam rację?)

    To chyba tak gładko nie przejdzie, tj. jeden interfejs do <canvas>-a i
    flash-a. Ale może ktoś wypowie się w tej materii.

    --
    Peter


  • 8. Data: 2011-02-14 14:23:28
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 14:15:12 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    >> Ale zanim IE9 będzie miał znaczenie, to trochę czasu minie. Możesz użyć
    >> flasha jako alternatywy (skoro możesz :-)). Ja się tym (canvasem) nie
    >> bawiłem w sumie jeszcze ale rozumiem, że da się zrobić tak, że masz
    >> interfejs poza flashem/canvasem, a samego canvasa/flasha używasz jedynie do
    >> wyświetlenia zdjęcia i efektów na nim. W ten sposób mógłbyś komunikować się
    >> dokładnie tymi samymi wywołaniami z flashem co i z canvasem, bez potrzeby
    >> wkładania interfejsu w każdy z tych elementów.
    >>
    >> (Mam rację?)
    >
    > To chyba tak gładko nie przejdzie, tj. jeden interfejs do <canvas>-a i
    > flash-a. Ale może ktoś wypowie się w tej materii.

    Powinieneś dać radę. Z flashem porozumiesz się za pomocą ExternalInterface,
    a z canvasem normalnie, jak to z canvasem :-). Stworzysz dwa zestawy
    funkcji manipulujących obrazem, jeden dla flasha, drugi dla canvasa, a
    potem opakujesz je w wywołania (do i z interfejsu), które będą identyczne
    dla Ciebie. To, czy kliknięcie na przycisku "Set Contrast" będzie robiło
    coś z flashem czy z canvasem, będzie już zależeć od tego, który obiekt jest
    dostępny.

    (Mam rację? :-))


    --
    Michał Gancarski


  • 9. Data: 2011-02-14 14:33:07
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 15:23, Michał Gancarski pisze:
    > On Mon, 14 Feb 2011 14:15:12 +0100, Peter May wrote:
    [...]

    >> To chyba tak gładko nie przejdzie, tj. jeden interfejs do<canvas>-a i
    >> flash-a. Ale może ktoś wypowie się w tej materii.
    >
    > Powinieneś dać radę. Z flashem porozumiesz się za pomocą ExternalInterface,
    > a z canvasem normalnie, jak to z canvasem :-). Stworzysz dwa zestawy
    > funkcji manipulujących obrazem, jeden dla flasha, drugi dla canvasa, a
    > potem opakujesz je w wywołania (do i z interfejsu), które będą identyczne
    > dla Ciebie. To, czy kliknięcie na przycisku "Set Contrast" będzie robiło
    > coś z flashem czy z canvasem, będzie już zależeć od tego, który obiekt jest
    > dostępny.

    No brzmi interesująco. Muszę dokładnie przemyśleć jak to może wyglądać i
    czy nie da się jeszcze tego jakoś uprościć. Chodzi mi głównie o to, aby
    napisać jedną metodę do canvas-a i flash-a na raz. Jakoś to połączyć i
    przekazywać tylko parametry do właściwych obiektów. Hm... bez
    szczegółowej analizy nie obejdzie się :/

    Chociaż z drugiej strony sprawdziłem co da się zrobić z canvas-em dziś i
    wygląda to przyzwoicie. A dla IE < 9 można dać
    http://excanvas.sourceforge.net/, które wygląda sensownie. Być może to
    oszczędzi mi pracy jednoczesnej dla canvas-a i flasha-a, bo wtedy może
    da się całkowicie zrezygnować z flash-a. W IE9 to nawet wsparcie
    sprzętowe będzie wykorzystywane:

    http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2011/01/26/html5-
    blizzard-full-hardware-acceleration-in-action.aspx

    --
    Peter


  • 10. Data: 2011-02-14 19:32:01
    Temat: Re: Canvas? Czy może jeszcze Flash?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 15:33:07 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    > No brzmi interesująco. Muszę dokładnie przemyśleć jak to może wyglądać i
    > czy nie da się jeszcze tego jakoś uprościć. Chodzi mi głównie o to, aby
    > napisać jedną metodę do canvas-a i flash-a na raz. Jakoś to połączyć i
    > przekazywać tylko parametry do właściwych obiektów. Hm... bez
    > szczegółowej analizy nie obejdzie się :/

    Daj znać gdy coś wymocisz, zjedziemy grupowo :-)

    [...]

    --
    Michał Gancarski

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: