  • 1. Data: 2011-02-14 09:08:56
    Temat: Styl pczycisku submit.
    Od: pikson <p...@g...com>

    Cześć,

    czy moglibyście mi wytłumaczyć, czy istnieją jakieś problemy z
    korzystaniem linków zamiast przycisków <input type="submit">

    Ostatnio projektant w pokazał projekt, w którym wszsytkie przyciski w
    formularzu wyglądają jak zwykłe linki. Moim naturalnym krokiem, było
    stwierdzenie, że w takim razie będziemy korzystać z <a href="#"
    onclick="form.submit()"> i wykorzystamy style linków do tych
    "przycisków".

    Przycisk submit też zachowałem, tylko że ukryty, aby można było
    normalnie etnerem submitować formularz w każdej przeglądarce. Niestety
    szefostwo stwierdziło, że to nie naturalne podejście, że takie linki z
    onclickami to hacki i że należy ostylować inputy.

    Moje pytanie jest takie: czy rzeczywiście linki są jakimś
    zagrożeniem?

    Ja osobiście nie widzę tutaj żadnego przeciwskzania dla takiego użycia
    linków i pozbycia się przycisków formularzy. W ten sposób mogę
    wykorzystać gotowe style dla linków.

    Argument, że trzeba mięć JS włączony, jest chyba już w dzisiejszych
    czasach przeterminowany, prawda?

    Pozdrawiam
    Tomasz Trela

  • 2. Data: 2011-02-14 09:56:27
    Temat: Re: Styl pczycisku submit.
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 10:08, pikson pisze:
    > Cześć,
    [...]
    > Argument, że trzeba mięć JS włączony, jest chyba już w dzisiejszych
    > czasach przeterminowany, prawda?

    Argument ten nie jest przeterminowany. A w ogóle to jaki problem, aby
    ostylować input type submit dokładnie tak samo, jak linki?

    Po co tworzyć takie potworki, jak <a href="#"onclick="form.submit()">?
    To utrudnienie nie tylko dla tych, co nie mają JS, ale również osoby
    korzystające z klawiatury przy nawigacji nie poszaleją sobie :-)

    --
    Peter

  • 3. Data: 2011-02-14 12:18:29
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-02-14 10:08, pikson pisze:
    > Ja osobiście nie widzę tutaj żadnego przeciwskzania dla takiego użycia
    > linków i pozbycia się przycisków formularzy. W ten sposób mogę
    > wykorzystać gotowe style dla linków.

    Nikt Ci nie broni wykorzystać te same style dla submitów.

    > Argument, że trzeba mięć JS włączony, jest chyba już w dzisiejszych
    > czasach przeterminowany, prawda?

    Nie jest, za to argument że się nie chce/nie potrafi ostylować submita
    jest obciachem ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 4. Data: 2011-02-14 12:44:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 01:08:56 -0800 (PST), pikson napisał(a):

    > Ja osobiście nie widzę tutaj żadnego przeciwskzania dla takiego użycia
    > linków i pozbycia się przycisków formularzy. W ten sposób mogę
    > wykorzystać gotowe style dla linków.

    Po co linki? Podkreślony span z onclick będzie wyglądał tak samo, a o ileż
    bardziej będzie na przekór standardom!

    > Argument, że trzeba mięć JS włączony, jest chyba już w dzisiejszych
    > czasach przeterminowany, prawda?

    Nie.

    A projektanta na pal do momentu, aż zrozumie, że pewne zasady obowiązują.
    I to on ma się do nich dostosować, a nie wykonawca do jego pomysłów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-02-15 00:43:35
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 14 Feb 2011 09:08:56 -0000, pikson <p...@g...com> wrote:

    > Moje pytanie jest takie: czy rzeczywiście linki są jakimś
    > zagrożeniem?

    A taki formularz wyśle się, jak wcisnę klawisz return? (w mojej
    przeglądarce, na moim systemie, nie tylko u Ciebie)
    Taki formularz zadziała z moim managerem haseł?
    Będzie mi działało przeskakiwanie między polami formularza a submitem? Na
    telefonie komórkowym też?
    Będę mógł otworzyć sobie wynik formularza w nowym oknie?

    Z <input> zazwyczaj tak, z onclickowymi machinacjami zazwyczaj nie.

    Dzięki CSS można mieć linkopodobne przyciski i przyciskopodobne linki,
    więc nie musisz dla wyglądu mieszać funkcjonalności (która składa się z
    mnóstwa detali, nie tylko kliknięcia lewym przyciskiem myszy w typowej
    przeglądarce na typowym komputerze).

    Poza tym miej na uwadze, że normalnie linki są niezależnie od formularzy i
    nie powodują efektów ubocznych, a przyciski są połączone z formularzem i
    służą do wykonywania akcji. Przycisk wyglądający jak link daje
    użytkownikowi sprzeczne sygnały.

    --
    regards, porneL

  • 6. Data: 2011-02-15 08:22:17
    Od: pikson <p...@g...com>

    On 15 Lut, 01:43, porneL <n...@p...net> wrote:

> [...]
    > nie powodują efektów ubocznych, a przyciski są połączone z formularzem i
    > służą do wykonywania akcji. Przycisk wyglądający jak link daje

    Cześć,

    dzięki za komentarze w tej sprawie. Jestem już całkiem przekonany do
    słuszności używania inputów. Rzeczywiście to byłby trochę hack, który
    miałby mi oszczędzić pracy (linki miałem już gotowe, i dla
    usprawiedliwienia dodam, że style bardziej skomplikowane niż kolor
    czcionki, ikonka po lewej itp.), ale słuszność jest po Waszej
    stronie :)

    pozdrawiam
    Tomasz Trela