-
1. Data: 2013-11-27 14:50:34
Temat: Caloroczne czy zimowe?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Mam zalozone w aucie opony caloroczne Bridgestone Dueler H/T. Tyl jest
dobry, ale przod raczej juz do niczego. Zastanawiam sie, czy jest sens
zmieniac tylko przod, a jesli tak, to na jakie gumy?
Duelery oceniam na "takie sobie", na dodatek sa dosc drogie. Wpadly mi w
oko caloroczne opony Nexen N'priz czy jakos tak, ale opinie sa skrajnie
rozne. Navigatorow w rozmiarze R16 nie robia.
A moze dolozyc na przod zimowki? Tylko jakie?
Jakies pomysly?
Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
2. Data: 2013-11-27 14:55:26
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: fifak <f...@w...com>
>
> Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
>
ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony
-
3. Data: 2013-11-27 15:09:03
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2013-11-27 14:55, fifak wrote:
>
>>
>> Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
>>
> ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony
a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?
Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
twardnieją w niższych temeraturach) ?
Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i zimowych,
ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem, tym bardziej,
ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych
warunkach. Stad to powyzsze pytanie.
-
4. Data: 2013-11-27 15:27:28
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-11-27, AL <a...@s...tam.pl> wrote:
>
> Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
> procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
> twardnieją w niższych temeraturach) ?
>
Jak nie maja lamelek? Guma twarda bedzie tylko na poczatku, opona w jezdzie
sie nagrzewa.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2013-11-27 15:35:35
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>
W dniu środa, 27 listopada 2013 15:09:03 UTC+1 użytkownik AL napisał:
>
> a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?
>
Tego jeszcze nie wiem, dopiero od września mam całoroczne.
>
> Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
>
> procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
>
> twardnieją w niższych temeraturach) ?
>
Opony całoroczne mają faliste nacięcia, jak zimówki, bo takie lamelki
pewnie Ci chodziło (bo są jeszcze takie jak miałem kiedyś w Alpinach, gdzie
w rowkach były dodatkowe lamelki, które wraz ze ścieraniem się bieżnika
powodowały zwiększenie ilości nacięć). Akurat u mnie bieżnik wygląda tak,
jakby 2/3 opony były zimówką, a 1/3 letnią ;)
Co do temperatur, to na razie nie miałem okazji przetestować skrajnych
przypadków (+35 latem i -25 zimą), ale w zakresie od +25 do -5 nie
zauważyłem żadnych problemów.
Pozdrawiam
MK
-
6. Data: 2013-11-27 15:36:19
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 27 Nov 2013 15:09:03 +0100 osobnik zwany AL napisał:
> On 2013-11-27 14:55, fifak wrote:
>>
>>
>>> Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
>>>
>> ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony
>
> a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?
>
> Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
> procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
> twardnieją w niższych temeraturach) ?
>
> Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i zimowych,
> ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem, tym bardziej,
> ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
> mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych
> warunkach. Stad to powyzsze pytanie.
jeżdziłem dłuższy czas amerykańskim vanem na całorocznych Vrederstein
Quatrack. Rewelacja. zaliczone polskie góry, Alpy, boczne dróżki itd.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
7. Data: 2013-11-27 16:08:15
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: fifak <f...@w...com>
W dniu 2013-11-27 15:09, AL pisze:
> On 2013-11-27 14:55, fifak wrote:
>>
>>>
>>> Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
>>>
>> ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony
>
> a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?
>
> Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
> procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
> twardnieją w niższych temeraturach) ?
>
> Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i zimowych,
> ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem, tym bardziej,
> ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
> mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych
> warunkach. Stad to powyzsze pytanie.
>
dokładnie taki
http://www.legolcsobbgumi.eu/pic/img/img.php?pneudet
ail/uniroyal_allseasonexpert.jpg
-
8. Data: 2013-11-27 16:46:26
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
>Mam zalozone w aucie opony caloroczne Bridgestone Dueler H/T. Tyl
>jest
>dobry, ale przod raczej juz do niczego. Zastanawiam sie, czy jest
>sens
>zmieniac tylko przod, a jesli tak, to na jakie gumy?
Rozumiem ze naped masz na przod ?
To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby
lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z
zakretow wychodzil :-)
Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed
wypadkiem :-)
>Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.
A duze roznice w cenach ?
to sie moze po dwoch zmianach zwrocic.
J.
-
9. Data: 2013-11-27 16:54:40
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości
>a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?
Navigatory jak byly nowe to znakomicie.
Pozniej bylo gorzej ... ale stracilem porownanie, moze wcale nie.
>Lamelek nie maja (raczej)
Maja.
>, wiec czym sie roznia od typowo letnich opon procz bieznika
>(szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej twardnieją w
>niższych temeraturach) ?
Nawet wsrod letnich sa takie co sobie calkiem dobrze na sniegu radza
... i takie co wcale nie radza.
>Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i
>zimowych, ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem,
>tym bardziej, ze 18" opony nie kosztuja malo.
A to zacznij od sprawdzenia cen - 18 to drogie
Chyba ze to jakas terenowka - tam chyba wiekszy wybor opon
uniwersalnych.
>Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu mam obawy jak taka caloroczna
>opona sprawdzi sie w trudniejszych warunkach.
Na nartach sprawdzane.
J.
-
10. Data: 2013-11-27 17:21:14
Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2013-11-27 16:46, J.F pisze:
> Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed
> wypadkiem :-)
Najlepiej byłoby zamieniać w trakcie brania zakrętu ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek