  • 1. Data: 2011-12-28 10:30:27
    Temat: CSS - wstrzykiwanie kodu
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy da się w CSS tak zdefiniować wartość atrybutu stylu:

    content: "<div>xxx</div>";

    aby powyższy string był wstawiany jako kod HTML a nie jako tekst do
    przeczytania na stronie WWW łącznie z tagami <div>?

  • 2. Data: 2011-12-28 10:50:45
    Temat: Re: CSS - wstrzykiwanie kodu
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 28 grudnia 2011 11:30 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Czy da się w CSS tak zdefiniować wartość atrybutu stylu:
    >
    > content: "<div>xxx</div>";
    >
    > aby powyższy string był wstawiany jako kod HTML a nie jako tekst do
    > przeczytania na stronie WWW łącznie z tagami <div>?

    CSS odpowiada za *prezentację* dokumentu, a nie jego *strukturę*. Przy
    pomocy CSS nie da się dodawać kodu HTML, i całe szczęście.

    Jeżeli chcesz dodać jakiś element, skorzystaj z JS. Albo od razu go miej
    w dokumencie, tylko ukryty przez ,,display: none". Potem przy pomocy JS
    będziesz go pokazywać (wymaga to mniej kodu niż tworzenie elementu i jego
    dodawanie w odpowiednim miejscu).
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-12-28 11:42:54
    Od: beherit <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-28 11:50, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > w dokumencie, tylko ukryty przez ,,display: none". Potem przy pomocy JS
    > będziesz go pokazywać (wymaga to mniej kodu niż tworzenie elementu i jego

    Pytanie czy potrzebujesz znaczników czy może tylko:
    <head>
    h1
    {
    color:orange;
    text-align:center;
    }
    h1::before { content: 'mozesz wstawic tekst z przodu'; }
    h1::after{ content: 'i z tyłu'; }

    </head>

    <h1>example</h1>

  • 4. Data: 2011-12-28 17:38:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 12:42:54 +0100, beherit napisał(a):

> [...]
    > text-align:center;
    > }
    > h1::before { content: 'mozesz wstawic tekst z przodu'; }

    Znaczników potrzebuję. Mam pewien box (table-cell), który po najechaniu
    myszką ma zyskać strzałkę po prawej stronie na zewnątrz. Więc muszę
    umieścić 2 DIVy zagnieżdżone. Pierwszy będzie miał position:relative a
    drugi będzie w tle zawierał rysunek strzałki i będzie position:absolute -
    poza obrębem komórki.Pomyślałem, że tworzenie wielu pozycji menu z taką
    ilością tagów będzie niezbyt elegancje więc chciałem zdać się na CSS. Jeśli
    nie da się tak, to trudno - umieszczę mnóstwo tagów w kodzie HTML. :-(

  • 5. Data: 2011-12-28 17:43:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 11:50:45 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > CSS odpowiada za *prezentację* dokumentu, a nie jego *strukturę*. Przy
    > pomocy CSS nie da się dodawać kodu HTML, i całe szczęście.

    Hmmm... może i tracja. Jednakże są pewne niespójności gdyż tekst dodać
    można choć to powinno być w HTMLu zrobione. Podobnie można dodać zewnętrzny
    obiekt za pomocą content'u.

> [...]
    > w dokumencie, tylko ukryty przez ,,display: none". Potem przy pomocy JS
    > będziesz go pokazywać (wymaga to mniej kodu niż tworzenie elementu i jego

    Zerknij jeszcze co odpowiedziałem koledze, który komentuje Twoje słowa. Tam
    opisałem o co mi chodzi. Owszem, JS mogę zastosować również.

  • 6. Data: 2011-12-28 19:15:43
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 28 grudnia 2011 18:43 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Hmmm... może i tracja. Jednakże są pewne niespójności gdyż tekst dodać
    > można choć to powinno być w HTMLu zrobione.

    Tekst można dodać choćby dlatego, że wg niektórych np. średnik kończący
    elementy wyliczenia jest elementem prezentacji, a nie struktury dokumentu,
    i dlatego w kodzie HTML nie powinien się znaleźć. A jakoś trzeba go tam
    umieścić.

    Poza tym content chyba bardziej służy do tworzenia autoinkrementujących się
    wyliczeń (np. poprzedzanie nagłówków numerami, tak jak to robią pakiety
    biurowe) i tego typu rzeczy.

    A że przy okazji można w CSS-ie napisać całą treść strony -- to że coś można
    zrobić, nie znaczy że powinniśmy ;) .

  • 7. Data: 2011-12-28 19:43:54
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 28 grudnia 2011 18:38 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Znaczników potrzebuję. Mam pewien box (table-cell), który po najechaniu
    > myszką ma zyskać strzałkę po prawej stronie na zewnątrz. Więc muszę
    > umieścić 2 DIVy zagnieżdżone.

    Ale czym różni się div w kodzie HTML od pseudoelementu CSS, któremu możesz
    nadać wszelkie możliwe właściwości (włącznie z rozmiarami, pozycjonowaniem
    i tłem)?

    Czy poniższy przykład nie jest mniej więcej tym, co chcesz osiągnąć?
    Oczywiście wymaga on dopracowania, ale chodzi o przedstawienie ogólnej
    zasady działania.

    <!DOCTYPE html>
    <head>
    ul {
    background-color: green;
    width: 200px;
    }
    li {
    display: table-cell;
    background-color: yellow;
    width: 200px;
    }
    li:hover span::after {
    content: "->";
    font-size: 200%;
    background-color: red;
    position: relative;
    top: 0;
    left: 60px;
    }
    </head>
    <ul>
    </ul>

  • 8. Data: 2011-12-28 19:53:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 20:15:43 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > i dlatego w kodzie HTML nie powinien się znaleźć. A jakoś trzeba go tam

    Z powodu tego umownego "średnika" W3C uchwaliło conntent? :-D

> [...]
    > biurowe) i tego typu rzeczy.
    >
    > A że przy okazji można w CSS-ie napisać całą treść strony -- to że coś można

    Tak, słuszna uwaga. Content, tak jak napisałeś, ma póki co służyć do
    wspomagania tworzenia list a także np. cytatów itp, gdzie cytowana treść
    będzie automatycznie ujetą np. w cudzysłów.

  • 9. Data: 2011-12-28 20:02:27
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 28 grudnia 2011 20:53 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Z powodu tego umownego "średnika" W3C uchwaliło conntent? :-D

    Nie wiem, nie śledzę dyskusji wewnątrz W3C i innych tego typu instytucji.
    Raczej chodziło mi o pokazanie przykładów ,,właściwego" użycia content,
    uzasadniających jego wprowadzenie do specyfikacji. Cudzysłowy, o których
    wspomniałeś, są bardzo dobrym przykładem takiego tekstu, który w sumie nie
    wiadomo czy należy bardziej do treści, czy prezentacji dokumentu.

  • 10. Data: 2011-12-29 02:00:51
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 28 Dec 2011 19:53:14 -0000, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Z powodu tego umownego "średnika" W3C uchwaliło conntent? :-D

    Jest kilka zastosowań:

    hr {content: "???";}
    li::marker {content: "-";}

    @media print {
    a::after {content: "(" attr(href) ")";}
    }

    I moje ulubione, które mam w arkuszu użytkownika:

    input[type=reset] {content:"uwaga, formularz robiony bezmyślnie";}

    --
    regards, porneL