  • Data: 2009-11-13 09:57:03
    Temat: CSS - dziwny problem z tłem
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chciałem umieścić graficzny motyw w dolnym lewym rogu okna przeglądarki.
    Zdefiniowałem więc styl:

    body {
    background-color: #F6F0F0;
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 11px;
    color: #000;
    background-image: url(../pictures/siteBackground.jpg);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: left bottom;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    }

    Typ dokumentu to:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

    Okazuje się, że tło rysuje się na linii końca treści umieszczonej w body.
    Czyli jeśli w body nie ma żadnej treści to tło nie rysuje się wcale bo
    wysokość body wynosi wtedy 0px. Wygląda to tak jakby wysokość body była taka
    jak zawartość. Jak wymusić rysowanie się obrazka tła w lewym dolnym rogu
    przeglądarki?