  • 21. Data: 2010-05-12 21:35:00
    Temat: Re: CSS - Jak narzucić 100% wysokości?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 12. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Jednakże CSS jeśli przechodzi przez walidator W3C jest ok więc chyba
    > nie ma o co kopii kruszyć?

    Jest o tyle, że CSS ma być poprawny i sensowny, a nie tylko przechodzić
    przez walidator. Tak samo HTML. To że kod przechodzi przez walidator
    nie czyni go automatycznie dobrym i poprawnym. Można narobić
    strasznego syfu, który mimo to przejdzie przez walidator -- choćby 30
    divów jeden w drugim, albo biały tekst na białym tle.

    Poza tym walidator zwróci uwagę na właściowości z vendor-prefix, a one
    przecież też są dozwolone (zgodnie ze specyfikajcą przegladarka
    zignoruje właściowości których nie rozumie).

    > Nie jest ważne czy są jednostki czy nie.

    Oczywiście że nie. Ja nigdy nie twierdziłem że jest ważne. Po prostu
    jak się nad tym chwilę zastanowić, to nie ma żadnego powodu żeby przy
    zerach jednostki wpisywać.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 22. Data: 2010-05-12 23:23:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 23:35:00 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:
    >
    > Jest o tyle, że CSS ma być poprawny i sensowny, a nie tylko przechodzić

    Bardzo ogólnie rozmawiamy. Czy jesteś w stanie pokazać taki CSS, który nie
    jest poprawny a mimo to przejdzie przez walidator? W ten sposób będziemy
    mogli precyzyjniej omówić temat.

> [...]
    > strasznego syfu, który mimo to przejdzie przez walidator -- choćby 30
    > divów jeden w drugim, albo biały tekst na białym tle.

    HTML zostawmy. Za duże rozproszenie dyskusji :-)

    > Poza tym walidator zwróci uwagę na właściowości z vendor-prefix, a one
    > przecież też są dozwolone (zgodnie ze specyfikajcą przegladarka
    > zignoruje właściowości których nie rozumie).

    Dlatego to są warningi. Specyfiką CSS jest posiadanie błędów - jak to
    powiedział jeden z kolegów w innej dyskusji. Choć sam staram się eliminować
    wszystkie i to dopiero traktuję jako czysty kod CSS.

    > Oczywiście że nie. Ja nigdy nie twierdziłem że jest ważne. Po prostu
    > jak się nad tym chwilę zastanowić, to nie ma żadnego powodu żeby przy
    > zerach jednostki wpisywać.

    Purysta! :-)

  • 23. Data: 2010-05-13 11:05:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-12 23:35, Mirosław Zalewski wrote:
    > Oczywiście że nie. Ja nigdy nie twierdziłem że jest ważne. Po prostu
    > jak się nad tym chwilę zastanowić, to nie ma żadnego powodu żeby przy
    > zerach jednostki wpisywać.

    Znajdzie się przynajmniej jeden: przy tworzeniu strony niektóre wartości
    zmieniasz kilka razy, dopisywanie/kasowanie jednostek jest wtedy
    bezsensownym wysiłkiem ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 24. Data: 2010-05-13 11:29:11
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 13. Wielka mądrość na
> [...]

    > który nie jest poprawny a mimo to przejdzie przez walidator? W ten
    > sposób będziemy mogli precyzyjniej omówić temat.

    Wiesz, jest poprawność i poprawność. Kodu CSS niepoprawnego pod
    względem składni a przechodzącego przez walidator nie pokażę, bo
    walidator sprawdza składnię CSS, więc kodu niepoprawnego pod tym
    względem nie przepuści.

    Ale można zrobić niepoprawny w znaczeniu bezsensowny kod CSS, który
    walidator przepuści. Przerysowany przykład poniżej:

    * {
    background-color: white;
    color: white;
    }

    Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli -- nie mam zamiaru wnikać w ogólną
    dyskusję o poprawności CSS-a i tego czy wynik walidatora jest jego
    dobrym wskaźnikiem. Zaczęliśmy od stosowania jednostek przy zerowych
    wartościach, które oczywiście nie jest błędne, ale zazwyczaj jest
    zbędne. I to chciałem pokazać. Bo mam wrażenie że większość osób
    stawiających jednostki przy zerach po prostu nie wie że te jednostki są
    opcjonalne -- i chyba warto im to uświadomić.

  • 25. Data: 2010-05-13 14:28:36
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 13:29:11 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > * {
    > background-color: white;
    > color: white;
    > }

    A czy sprawdzałeś taki kod walidatorem W3C? Mi wyraźnie krzyczy, że mam
    taki sam kolor tu i tu :-)

    Spodziewałem się, że taki przykład zaproponujesz i byłem przygotowany na
    kontrę :-D

    > Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli -- nie mam zamiaru wnikać w ogólną
    > dyskusję o poprawności CSS-a i tego czy wynik walidatora jest jego
    > dobrym wskaźnikiem.

    Ok, zostawmy to.

> [...]
    > stawiających jednostki przy zerach po prostu nie wie że te jednostki są
    > opcjonalne -- i chyba warto im to uświadomić.

    Jest jeszcze trzeci typ osobowości webmasterów, do których i ja się
    zaliczam. W życiu nie wpadłbym na to aby zawracać sobie głowę tym
    zagadnieniem skoro obie wersje są poprawne :-))) Edytor sam jednostki
    dorzuca, mogę to zmienić potem ręcznie lecz szkoda mi na to czasu i nie
    widzę sensu. Owszem, lubię sobie pofilozofować przy kieliszku wina lecz
    praca nie jest do tego stosownym miejscem. :-D Z kolei akurat ten temat
    poruszony przy kieliszku wina z pewnością spowodowałby masową ewakuację
    słuchaczy :-D

  • 26. Data: 2010-05-13 14:30:00
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 13:05:35 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Znajdzie się przynajmniej jeden: przy tworzeniu strony niektóre wartości
    > zmieniasz kilka razy, dopisywanie/kasowanie jednostek jest wtedy
    > bezsensownym wysiłkiem ;)

    Masz rację! Nie pomyślałem o tym aspekcie pracy. Zdecydowanie przyłączam
    się do opinii :-D

  • 27. Data: 2010-05-13 15:41:18
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > A czy sprawdzałeś taki kod walidatorem W3C? Mi wyraźnie krzyczy, że

    ,,Wyniki Walidatora CSS W3C dla TextArea (CSS wersja 2.1)
    Gratulacje! Nie znaleziono żadnych błędów.
    [kod do wklejenia, linki]
    Ostrzeżenia (1)
    URI : TextArea
    2 * Takie same kolory dla background-color i color"

    Ja tam widzę wielkie zielone ,,poprawnie" -- kto by się przejmował
    ostrzeżeniami do których trzeba przescrollować stronę?

  • 28. Data: 2010-05-13 16:50:51
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 17:41:18 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > Ostrzeżenia (1)
    > URI : TextArea
    > 2 * Takie same kolory dla background-color i color"

    Dokładnie o tym mówię :-)

    > Ja tam widzę wielkie zielone ,,poprawnie" -- kto by się przejmował
    > ostrzeżeniami do których trzeba przescrollować stronę?

    I kto to mówi? Ten, który przejmuje się opcjonalnymi jednostkami po zerze?
    :-D Gdzie tu konsekwencja? Dzięki za poprawienie mi humoru :-)))))

    Mirku, wracając do wątku - dobrze, że wspomniałeś o tych jednostkach bo
    szczerze mówiąc sam widywałem zapisy bez nich lecz nie miałem motywacji aby
    to zweryfikować w dokumentacji. Jak pięknie mi się rymnęło ;-) Tak więc
    odpowiedziałeś na moje nie zadane pytanie. Gdy kiedykolwiek wrócę do
    notatnika, w którym niegdyś tworzyłem WWW, to będę to miał na uwadze.
    Tymczasem nie marnuj energii na takie drobiazgi. Lepiej umów się z
    dziewczyną na randkę ;-)

  • 29. Data: 2010-05-13 17:22:20
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > I kto to mówi? Ten, który przejmuje się opcjonalnymi jednostkami po

    Wyolbrzymiasz. Ja na nie zwracam uwagę i zachęcam do myślenia nad tym
    co się robi. Nie toczyłem i nie toczę świętej wojny o brak jednostek
    przy zerowych wartościach.

    > Gdzie tu konsekwencja?

    Do reguły konsekwencji odnoszą się manipulatorzy. Ludzie nie tylko nie
    są, ale i nie muszą być konsekwentni. Brak konsekwencji nie jest wadą,
    przynajmniej na gruncie postaw i opinii.

  • 30. Data: 2010-05-13 18:52:38
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 19:22:20 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Do reguły konsekwencji odnoszą się manipulatorzy. Ludzie nie tylko nie
    > są, ale i nie muszą być konsekwentni. Brak konsekwencji nie jest wadą,
    > przynajmniej na gruncie postaw i opinii.

    O rany. Nie widziałeś uśmiechów?