  • 1. Data: 2012-01-13 16:50:20
    Temat: CIVIC AERODECK - dziwne dźwięki
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, moja honda (aerodeck 98r. 90KM) zaczęła wydawać dziwny dźwięk -
    wydaje się że z okolic tylnego prawego koła. Dźwięk słychać przy tempie
    65 km/h i powyżej, najbardziej to przypomina mi coś takiego jak się
    wjedzie na te tarki-malowane na biało pobocza które wywołują coś jak
    drżenie. Wczoraj z mechanikiem wydedukowaliśmy że pewnie łożysko szumi,
    łożysko wymieniono(poszło 3 stówki :( ) a ta cholera dalej szumi.
    Może miał ktoś podobny przypadek i coś mądrego doradzi.

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2012-01-13 17:05:49
    Temat: Re: CIVIC AERODECK - dziwne dźwięki
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysiek

> [...]
    > łożysko wymieniono(poszło 3 stówki :( ) a ta cholera dalej szumi. Może
    > miał ktoś podobny przypadek i coś mądrego doradzi.

    A hamulce sprawdzałeś?

  • 3. Data: 2012-01-13 17:23:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-13, Krzysiek <d...@p...fm> wrote:
> [...]
    > łożysko wymieniono(poszło 3 stówki :( ) a ta cholera dalej szumi.
    > Może miał ktoś podobny przypadek i coś mądrego doradzi.

    Opona Ci się nie wyząbkowała? Felga Ci się nie grzeje?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2012-01-13 17:23:43
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    . Dźwięk słychać przy tempie
> [...]
    > łożysko wymieniono(poszło 3 stówki :( ) a ta cholera dalej szumi.
    > Może miał ktoś podobny przypadek i coś mądrego doradzi.

    Wyzabkowana opona?

  • 5. Data: 2012-01-13 18:18:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 16:50:20 +0100, Krzysiek wrote:

> [...]
    > łożysko wymieniono(poszło 3 stówki :( ) a ta cholera dalej szumi.
    > Może miał ktoś podobny przypadek i coś mądrego doradzi.

    Poza tym co koledzy już podali, ja bym jeszcze sprawdził łożyska w
    pozostałych trzech kołach - być może wymieniłeś sobie sprawne.

    A to że z wewnątrz samochodu coś tam słychać z prawego tyłu, równie dobrze
    może mieć źródło w lewym przednim kole :)

    Do szukania należy zatrudnić rowerzyste który będzie jechał obok samochodu
    i słuchał z zewnątrz - najlepiej z górki przy zgaszonym silniku.

  • 6. Data: 2012-01-13 20:38:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-13, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >
    > Do szukania należy zatrudnić rowerzyste który będzie jechał obok samochodu
    > i słuchał z zewnątrz - najlepiej z górki przy zgaszonym silniku.

    Pisał, że słychać powyżej 65km/h - ciężko znaleźć miejsce gdzie
    rowerzysta będzie mógł bezpiecznie posłuchać. Raczej posadzić z tyłu
    pasażera i kazać mu wystawiać głowę z każdej strony...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2012-01-13 21:41:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 20:38:31 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Pisał, że słychać powyżej 65km/h - ciężko znaleźć miejsce gdzie
    > rowerzysta będzie mógł bezpiecznie posłuchać.

    Z zewnątrz czasami lepiej słychać.

    > Raczej posadzić z tyłu
    > pasażera i kazać mu wystawiać głowę z każdej strony...

    No kiedyś tak badaliśmy auto kolegi - siedząc w bagażniku było wyraźnie
    słychać z prawej strony pod podwoziem.
    Walił lewy przegub (z przodu) :)

    A jak coś ledwo słychać to zazwyczaj nie groźne ;) Można poczekać aż się
    rozstuka tak że już nie będzie wątpliwości i wtedy naprawiać.

  • 8. Data: 2012-01-13 23:39:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-13, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Z zewnątrz czasami lepiej słychać.

    Jeździłeś rowerem z prędkościami +/- 65km/h? Ja tak. Nie wyobrażam sobie
    osłuchiwania samochodu w tych warunkach...

    > No kiedyś tak badaliśmy auto kolegi - siedząc w bagażniku było wyraźnie
    > słychać z prawej strony pod podwoziem.
    > Walił lewy przegub (z przodu) :)

    W bagażniku? Wierzę bez zastanowienia. Wystawiając głowę na zewnątrz?
    Już mniej wierzę :)

    > A jak coś ledwo słychać to zazwyczaj nie groźne ;) Można poczekać aż się
    > rozstuka tak że już nie będzie wątpliwości i wtedy naprawiać.

    :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2012-01-14 00:02:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 23:39:19 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Jeździłeś rowerem z prędkościami +/- 65km/h? Ja tak. Nie wyobrażam sobie
    > osłuchiwania samochodu w tych warunkach...

    Mówię w sensie że jak wewnątrz trzeb 65, to od zewnątrz może wystarczy 30.
    Te dzisiejsze samochody są naprawdę dobrze wyciszone.

    > W bagażniku? Wierzę bez zastanowienia. Wystawiając głowę na zewnątrz?
    > Już mniej wierzę :)

    Było wyraźnie słychać że stuka z tyłu - położyliśmy fotele żeby móc jechać
    z głową w bagażniku. Stwierdziliśmy że stuka prawy tył.

    Test "rowerowy" pokazał że jednak lewy przód.

    Niosło się jakoś po budzie.

  • 10. Data: 2012-01-14 00:36:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-13, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Mówię w sensie że jak wewnątrz trzeb 65, to od zewnątrz może wystarczy 30.
    > Te dzisiejsze samochody są naprawdę dobrze wyciszone.

    A to chyba, że tak. Teraz się zgadzam :)

    > Było wyraźnie słychać że stuka z tyłu - położyliśmy fotele żeby móc jechać
    > z głową w bagażniku. Stwierdziliśmy że stuka prawy tył.

    A za okno głowy wystawić to się nie chciało, co?

    > Test "rowerowy" pokazał że jednak lewy przód.
    >
    > Niosło się jakoś po budzie.

    Bywa :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski