eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBR900 SC33
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2015-03-08 15:55:53
    Temat: CBR900 SC33
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    Mam pytanie dot. uszczelnien miedzy dolotem do gaznikow i airboxem w CBR 900 '98.

    Po kolei... jakis czas temu dzialalem z zaworami w tym motocyklu. Przy tej okazji
    musialem zrzucic airbox i potem go z powrotem zalozyc. Po zalozeniu airboxa i
    dokreceniu cybantow na max okazalo sie, ze patrzac z gory obok gardzieli widze bez
    problemu fragment gaznikow pod airboxem. Szczelina miedzy gardzielami gaznikow i
    brzegiem uszczelek to jakies 2mm, mimo ze cybanty dokrecone.

    Uznalem, ze to pewnie uszczelki po 15 latach pracy stwardnialy, skurczyly sie itp.
    Zamowilem 4 nowe sztuki (genuine Honda, ASO, za kase niemala). Teraz sie zrobilo
    cieplo, wiec wywalilem z airboxa stare uszczlnienia i na ich miejsce zalozylem nowe.
    Niestety, po dokreceniu cybantow dalej jest szczelina. I to na oko taka jak
    poprzednio:(

    Pytania do tych co to niejeden aitbox widzieli:

    1) Czy to tak ma byc? Na zdrowy chlopski nie -- raczej spodziewalbym sie ze Japonczyk
    wymyslil ze to ma byc szczelne. W drugim moim motocyklu polaczenie airbox-dolot jest
    szczelne. Jesli i w CBR mialo byc szczelne to co sie moglo stac, ze juz nie jest?

    2) Jesli jednak calosc powinna byc szczelna, to chodzi mi po glowie zamowienie
    odpowiednich olejo-odpornych oringow (na srednicy gardzieli gaznikow) i uszczelnienie
    nimi calosci. Tyle, ze to jednak druciarstwo jest, wiec moze to mozna zalatwic
    inaczej... Np. rozne moto na rozne rynki mialy rozne moce i moze ja mam airbox z
    pelnej wersji, a gazniki (i ich doloty) z jakiejs slabszej -- o mniejszej srednicy
    gardzieli? Gdybam, ale w japonii raczej sie nie zdarza zeby cos sie obsunelo o 2 mm
    fabrycznie.

    3) Stare uszczelki byly wklejone w airbox na jakis delikatny zanzajer (jakby silikon,
    ale kolor nie ten). To bez sensu przy tej szczelinie, ale czy ten klei jest
    fabrycznie, czy tez to jakies rzemioslo?

    Te szczeliny byly pewnie od zawsze, ja odkrylem to niedawno. Calosc jednak jezdzila
    OK -- tzn. nic spektakularnego sie nie dzialo.

    Bede wdzieny za uwagi. Na razie kusza mnie te customowe oringi -- jak nic nie wymysle
    to zamowie 4 szt. i tyle.

    Pozdrawiam

    Pawel


  • 2. Data: 2015-03-14 17:53:21
    Temat: Re: CBR900 SC33
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Taka Zosia-samosia jestem... sam zapytalem to sam sobie odpowiem -- (na wszelki o ile
    jeszcze ktos bedzie grzebal kiedys w archiwum precli).

    Wiec po jeszcze dokladniejszych ogledzinach zestawu gazniki-airbox w CBR SC33 okazalo
    sie, ze uszczelnienia nie maja sie zacisnac na kanalach dolotowych sterczacych z
    gaznikow, ale na plastikowych "cokolach" tychze, ktore maja odpowiednio wieksza
    srednice. Mocno diciskajac poszczegolne uszczelnienia, zakrecilem wiec cybanty
    odpowiednio, naciagajac airbox nieco w przod (bo siedzi nie tyko na gaznikach, ale
    dodatkowo jest przykrecany do jarzma jednej z cewek zaplonowych). Gdy sie to z
    umiarem zrobi to uszczelnienia nie puszcza.

    Sprawa wiec zalatwiona -- niepotrzebnie kupowalem nowe uszczelnienia. Ale czlowiek
    sie niby uczy cale zycie, tylko coraz trudniej mu ta nauka przychodzi:))

    Pawel

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: