eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBR900 SC33 › CBR900 SC33
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 08 Mar 2015 15:55:53 +0100
    From: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:34.0) Gecko/20100101 Firefox/34.0
    SeaMonkey/2.31
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: CBR900 SC33
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 150308-0, 2015-03-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 23
    Message-ID: <54fc62f9$0$29095$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.155.87
    X-Trace: 1425826553 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 29095 83.28.155.87:63011
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:667288
    [ ukryj nagłówki ]

    Czesc!

    Mam pytanie dot. uszczelnien miedzy dolotem do gaznikow i airboxem w CBR 900 '98.

    Po kolei... jakis czas temu dzialalem z zaworami w tym motocyklu. Przy tej okazji
    musialem zrzucic airbox i potem go z powrotem zalozyc. Po zalozeniu airboxa i
    dokreceniu cybantow na max okazalo sie, ze patrzac z gory obok gardzieli widze bez
    problemu fragment gaznikow pod airboxem. Szczelina miedzy gardzielami gaznikow i
    brzegiem uszczelek to jakies 2mm, mimo ze cybanty dokrecone.

    Uznalem, ze to pewnie uszczelki po 15 latach pracy stwardnialy, skurczyly sie itp.
    Zamowilem 4 nowe sztuki (genuine Honda, ASO, za kase niemala). Teraz sie zrobilo
    cieplo, wiec wywalilem z airboxa stare uszczlnienia i na ich miejsce zalozylem nowe.
    Niestety, po dokreceniu cybantow dalej jest szczelina. I to na oko taka jak
    poprzednio:(

    Pytania do tych co to niejeden aitbox widzieli:

    1) Czy to tak ma byc? Na zdrowy chlopski nie -- raczej spodziewalbym sie ze Japonczyk
    wymyslil ze to ma byc szczelne. W drugim moim motocyklu polaczenie airbox-dolot jest
    szczelne. Jesli i w CBR mialo byc szczelne to co sie moglo stac, ze juz nie jest?

    2) Jesli jednak calosc powinna byc szczelna, to chodzi mi po glowie zamowienie
    odpowiednich olejo-odpornych oringow (na srednicy gardzieli gaznikow) i uszczelnienie
    nimi calosci. Tyle, ze to jednak druciarstwo jest, wiec moze to mozna zalatwic
    inaczej... Np. rozne moto na rozne rynki mialy rozne moce i moze ja mam airbox z
    pelnej wersji, a gazniki (i ich doloty) z jakiejs slabszej -- o mniejszej srednicy
    gardzieli? Gdybam, ale w japonii raczej sie nie zdarza zeby cos sie obsunelo o 2 mm
    fabrycznie.

    3) Stare uszczelki byly wklejone w airbox na jakis delikatny zanzajer (jakby silikon,
    ale kolor nie ten). To bez sensu przy tej szczelinie, ale czy ten klei jest
    fabrycznie, czy tez to jakies rzemioslo?

    Te szczeliny byly pewnie od zawsze, ja odkrylem to niedawno. Calosc jednak jezdzila
    OK -- tzn. nic spektakularnego sie nie dzialo.

    Bede wdzieny za uwagi. Na razie kusza mnie te customowe oringi -- jak nic nie wymysle
    to zamowie 4 szt. i tyle.

    Pozdrawiam

    Pawel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: