    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.radio.cb
    Subject: CB radio
    Date: Wed, 12 Jul 2023 17:25:24 +0200

    Hej,

    Zabrałem na urlop ręczniaka CB. W samochodzie mi nie chciał działać i
    dopiero na urlopie stwierdziłem, że umarł całkiem.

    Warto go rozkręcać czy zdemontować antenę i nie zawracać już sobie głowy CB?

    Pytam okresowo o sens używania CB, nie tylko w samochodzie.

    W samochodzie takiego sensu nie widzę, mało użytkowników, słabe zasięgi,
    mała selektywność użytkowników i nie mam adaptera BT do systemu audio by
    CB nie musiało ryczeć. Jako ręczniak mógł być używany w terenie co
    wydawać by się mogło fajne, gdyby nie to, że jedynym realnym
    zastosowaniem CB w terenie są testy łączności kryzysowej, realnych brak.

    Skazywanie się na zamknięte systemy wykorzystującego GSM nie wydaje mi
    się społecznie wartościowe. Ani innych rozwiązań otwartych nie widzę.

    Refleksje?