  • 211. Data: 2021-08-26 16:42:36
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 15:19, Shrek pisze:

    > Prosto sprawdzić - odłączmy prosumentów od systemu energetycznego i
    > zobaczmy kto jak sobie poradzi;)

    Konsumentów też?

    > Pasożytnictwo polega na tym, że wyprodukować czy zużyć to kazdy głupi
    > potrafi. Problem jak to zbilansować.

    Co Ty bredzisz. Produkcja energii to podstawa. Zużywanie zresztą
    również, za to ludzie płacą i po to produkuje się energię. Bilansowanie
    niewątpliwie jest jakimś wyzwaniem, ale .. za to również się płaci.

  • 212. Data: 2021-08-26 16:44:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 16:31, Shrek pisze:

    > A co pisałeś w trzeciej linijce pierwszego paragrafu? Ale teraz masz
    > rację - prosumenci nie potrafią energii magazynować - dlatego pasożytują
    > na systemie energetycznym

    No i system też tego nie potrafi więc to żadna ujma dla prosumenta.

  • 213. Data: 2021-08-26 16:53:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 16:44, ii pisze:

    > No i system też tego nie potrafi więc to żadna ujma dla prosumenta.

    Trochę potrafi (elektrownie szczytowo-pompowe) ale przede wszystkim
    potrafi się zbilansować a prosument z założenie nie.

    --
    Shrek

  • 214. Data: 2021-08-26 16:58:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 16:42, ii pisze:

    > Konsumentów też?

    A niby dlaczego?

    > Co Ty bredzisz.

    Nic - jak widzisz, żeby zużyć energie wielkiej filozofii nie trzeba.
    Żeby wyprodukować - ostatnio też nie. Żeby to zbilansować i działało
    trzeba systemu energetycznego.

    > Produkcja energii to podstawa. Zużywanie zresztą
    > również, za to ludzie płacą i po to produkuje się energię. Bilansowanie
    > niewątpliwie jest jakimś wyzwaniem, ale .. za to również się płaci.

    I prosumenci płacą cenę nieadekwatną do zamieszania jakie robią. Gdyby
    nie ustawowy nakaz energetyka nigdy nie kupowałaby od nich prądu o tak
    gównianej przewidywalności - w istocie bardziej szkodzą systemowi niż mu
    pomagają.

    --
    Shrek

  • 215. Data: 2021-08-26 17:38:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 16:58:27 +0200, Shrek wrote:

    > A niby dlaczego?

    Ale chcesz ich tak calkowicie odlaczac, czy wystarczy, ze nie beda
    mogli nic sprzedawac sieci, a beda placic za wszystko pobrane?

    No chyba, zeby tak jeszcze pozmieniac taryfy - placisz za energie, za
    dostarczenie kWh, i stala oplata za przylaczenie do sieci ...

    > Nic - jak widzisz, żeby zużyć energie wielkiej filozofii nie trzeba.
    > Żeby wyprodukować - ostatnio też nie. Żeby to zbilansować i działało
    > trzeba systemu energetycznego.

    A jak sie dogadam z sasiadem, on przejdzie na druga taryfe, ale za
    dnia to ja mu bede tani prad dostarczal, to pasozytnictwo czy nie ?
    :-)

> [...]
    > nie ustawowy nakaz energetyka nigdy nie kupowałaby od nich prądu o tak
    > gównianej przewidywalności - w istocie bardziej szkodzą systemowi niż mu

    Cos w tym moze i jest, ale jakby tak "energetyke" rozparcelowac, i
    niech sieci/dostawcy kupuja wedle swego uznania? Kupiliby gdzie taniej
    i blizej :-)

    A rozparcelowana to w zasadzie juz jest..

    Tylko ... potem w taniej taryfie mielibysmy znow czesto 20-ty stopien
    zasilania i brak pradu :-)

    I co wtedy robic - doplacic do drozszej taryfy z gwarancja, kupi
    baterie akumulatorow, czy generator spalinowy na trudne dni? :-)

    A niedawna awaria w Belchatowie pokazuje, ze zadziwiajaco duze rezerwy
    mamy w systemie na codzien ...

    J.

  • 216. Data: 2021-08-26 17:40:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 16:53:10 +0200, Shrek wrote:

    > Trochę potrafi (elektrownie szczytowo-pompowe) ale przede wszystkim
    > potrafi się zbilansować a prosument z założenie nie.

    Ale po co prosument ma sie bilansowac?

    Jest sloneczko, to bedzie sobie klime napedzal, wode grzal, czy
    samochod ladowal, a jak nie ma ... pociagnie z sieci ...

    A gdzies tam jeszcze w przyszlosci - moze bedzie sobie wodor
    produkowal :-) I tlen dla szpitali :-)

    J.

  • 217. Data: 2021-08-26 17:44:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 12:35, ii pisze:

    > Wielu właścicieli fotowoltaiki nie ma jeszcze żadnego elektryka.

    A jak już kupią to dowiedzą się, że w nocy kiedy chcieliby ładować to
    słonko nie świeci, a jak świeci to oni są ze swoim wózkiem w pracy.
    Weźcie się ogarnijcie bo takie kocopopoły piszecie że zęby bolą a wasze
    argumenty zjada na śniadanie pierwszoklasista. Samochód jest od tego,
    żeby nim jeżdzić a nie stać w garażu jak słonko świeci.

    --
    Shrek

  • 218. Data: 2021-08-26 17:59:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 17:44:17 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > argumenty zjada na śniadanie pierwszoklasista. Samochód jest od tego,
    > żeby nim jeżdzić a nie stać w garażu jak słonko świeci.

    Chyba ze ...
    -bedzie druga bateria lub elektrolizer do wodoru,
    -na parkingu pod praca bedzie daszek z panelami,
    -lub na dachu pracy, a darmowe ladowanie bedzie bonusem od pracodawcy

    -miasto sie wydzieli i bedzie kupowalo prad z dostawa od elektrowni i
    PSE, oraz prad od mieszkancow, juz bez dostawy ... i jeszcze moze miec
    EC wlasna :-)

    J.

  • 219. Data: 2021-08-26 18:03:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2021 o 17:59, J.F pisze:

    > Chyba ze ...

    NIe ma żadnego chyba - przedpisca jako reklamę PV zaprezentował ideę że
    EV robią za magazyny prądu co jest teorią z dupy i zupełnie bez sensu.
    Koniec tematu - to że słonko świeci wtedy kiedy akurat potrzebujemy
    samochodu zauważy dzieciak z podstawówki.

    --
    Shrek

  • 220. Data: 2021-08-26 18:04:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 13:35, Cavallino pisze:

    > Mały.
    > Latem słońce świeci długo, więc i tak je wykorzystasz w znacznej części,
    > aku do tego nie jest potrzebny.
    > A zimą jest nieprzydatny, bo prądu i tak za mało, zużyjesz cały.
    >
    > Praktyka.

    Czyli to co wiemy - że fotowoltaika w praktyce nie działa bez magazynu
    energii, za który robi system energetyczny.

    --
    Shrek