  • 1. Data: 2004-03-19 08:16:13
    Temat: Bunt przeciw TP$A
    Od: "MadAndy" <n...@s...com>

    Dostawcy Internetu: Rodzi się sojusz przeciwko TP
    (Puls Biznesu/19.03.2004, godz. 06:23)

    Najwięksi alternatywni dostawcy Internetu oskarżają TP o nadużywanie
    monopolistycznej pozycji i ograniczanie im dostępu do jej sieci.

    Niezależni dostawcy Internetu są skazani na współpracę z Telekomunikacją
    Polską, a ta żąda od nich horrendalnych stawek za hurtowy dostęp do jej
    sieci TPNET.

    - Jest on ponad ośmiokrotnie droższy niż u zagranicznych operatorów -
    twierdzi Jaromir Łaciński, dyrektor ds. Regulacji i Interkonektu w Energis
    Polska.

    Inni dostawcy mówią to samo, ale nieoficjalnie. Boją się represji TP, np
    "uciążliwych problemów technicznych".

    Gehenna z Neostradą

    Na świecie łączy się sieci operatorów tzw. peeringami, umożliwiającymi
    bezpłatną wymianę ruchu i dostęp do zasobów. W Polsce stosują je niemal
    wszyscy liczący się dostawcy internetu, poza TP.

    - Rozważamy możliwość wprowadzenia peeringu dla równorzędnych partnerów.
    Poważną przeszkodą są jednak przepisy podatkowe - mówi Barbara Górska,
    rzecznik TP.

    Telekomunikacja jest największym dostawcą Internetu. Wprowadzenie przez nią
    dość taniej i szybkiej Neostrady stało się początkiem gehenny operatorów
    alternatywnych. Spowodowało szybki wzrost ruchu w sieci i konieczność
    dokupienia przez nich łącz do TPNET. Sęk w tym, że klienci TP pobierają
    znacznie więcej danych z sieci innych dostawców, a nie odwrotnie.
    Teoretycznie więc to narodowy operator powinien być płatnikiem.

    - Podpięcie do sieci Netii nowego klienta hostingowego lub posiadającego
    atrakcyjne zasoby zwiększa tę dysproporcję. Zmusza Netię do kosztownego
    powiększania tzw. punktu styku - mówi Maciej Kocięcki, dyrektor ds. rozwoju
    usług w Netii.

    Blokada monopolisty?

    Alternatywni próbują zminimalizować koszty i coraz częściej łączą się z
    siecią TP poprzez zagranicę.

    - Możemy kilka razy taniej oferować dostęp do polskich zasobów poprzez
    zagranicznych operatorów, ale istnieje ryzyko, że TP zablokuje ten ruch -
    mówi Michał Ciemiński, wiceprezes Tel-Energo.

    Dostawcy Internetu chcą zewrzeć szyki i postawić TP zdecydowany opór. Snują
    nawet plany uniemożliwienia dostępu jej klientom do zasobów sieci operatorów
    alternetywnych.

    - Być może wkrótce, próbując wejść na stronę ulubionego portalu, klient TP
    zobaczy napis "Nie możesz teraz skorzystać z naszych zasobów. Twój operator
    za to nie zapłacił" - zapowiada jeden z nich.

    MadAndy

  • 2. Data: 2004-03-19 09:17:37
    Temat: Re: Bunt przeciw TP$A
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

> [...]
    operator
    > za to nie zapłacił" - zapowiada jeden z nich.

    ... i wtedy się obudził :)

  • 3. Data: 2004-03-19 09:36:14
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik mathom napisał:

    [...]

    > ... i wtedy się obudził :)

    LOL

    R,
    --

    e.mail use: http://myemail.notlong.com gg.3282800

  • 4. Data: 2004-03-19 10:27:24
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: MadAndy <n...@s...com> napisal:

    > Dostawcy Internetu: Rodzi się sojusz przeciwko TP
    > (Puls Biznesu/19.03.2004, godz. 06:23)

    Plan ambitny ale jak z jego wykonalnoscia ?
    Oczywiscie nie oznacza ze to nie jest mozliwe.
    Ja jestem za

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 5. Data: 2004-03-19 11:00:04
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Plan ambitny ale jak z jego wykonalnoscia ?
    > Oczywiscie nie oznacza ze to nie jest mozliwe.
    > Ja jestem za

    A z czego będziemy żyli ?? ;) Z modemiarzy ?? ;)
    To może od razu zajmijmy tepse na pieknej i glodowka ?? ;)

  • 6. Data: 2004-03-19 11:26:55
    Od: Krzysztof <k...@p...pl>

    "mathom" <m...@p...pl> wrote in news:c3ejv1$6ei$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > A z czego b?dziemy ?yli ?? ;) Z modemiarzy ?? ;)
    > To mo?e od razu zajmijmy tepse na pieknej i glodowka ?? ;)

    No wlasnie, problem w tym, ze wiekszosc zasysaczy kontentu to neo$trada tepsiana, a
    jak wytnie sie im dostep do kontentu to jaki z tego pozytek bedzie mial wlasciciel
    tegoz kontentu? Jak nic przeniesie sie gdzies, gdzie znajdzie ogladaczy.

    xal

  • 7. Data: 2004-03-19 11:55:36
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: mathom <m...@p...pl> napisal:

    > A z czego będziemy żyli ?? ;) Z modemiarzy ?? ;)
    > To może od razu zajmijmy tepse na pieknej i glodowka ?? ;)

    Dlatego zaznaczyłem że z jego wykonaniem jest problem. Ale merytorycznie
    plan jest dobry.

  • 8. Data: 2004-03-19 11:58:12
    Od: "Bartek (DarkT)" <d...@5...legnica.pl>

    > ... i wtedy się obudził :)

    zlany potem i wlasnym moczem :P

  • 9. Data: 2004-03-19 12:21:38
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Dlatego zaznaczyłem że z jego wykonaniem jest problem. Ale merytorycznie
    > plan jest dobry.

    Idea socjalizmu też była teoretycznie dobra ;)

  • 10. Data: 2004-03-19 13:05:51
    Od: mlopaci <m...@n...net>

> [...]

    > tegoz kontentu? Jak nic przeniesie sie gdzies, gdzie znajdzie ogladaczy.

    Przy tej cenie dostepu do TPSA to właściciel contentu musi tyle dopłacić
    do ssacza z Neostrady, ze ma tylko dwa wyjscia:
    - zablokować ssaczy z TP
    - zwolnić ludzi w Polsce i wynieść się z portalem do Pragi (lub
    gdziekolwiek inndziej)