  • 1. Data: 2010-01-31 12:13:29
    Temat: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: AL <a...@s...tam>

    jak to jest z tym dolaczanym tylem w bulwarowych SUV'ach

    Sytuacja z wczoraj:
    porzadny podjazd pod gorke - osniezony (ale bez lodu):
    - Mondeo za drugim podejsciem z rozpedu wjechalo, przy malej pomocy
    popychaczy
    - X.Picasso wjechalo bez pomocy popychaczy - z rozpedu
    - Honda CR-V nawet z pomoca popychaczy - nie dala rade wjechac

    Z boku hondy jak byk napis 4WD, a tylne kola tak jakby losowo sie
    zalaczaly. Przod buzowal - a tylna os sie nie dolaczala.
    Jedynie w paru sytuacjach sie dolaczyla - ale i tak w niczym nie pomogla.
    Zona az nie omieszkala se spytac, czy to aby na pewno ma naped na 4 kola.
    Wspolpasazerowie nieszczesnej hondy rowniez psioczyli, ze taki wypas
    'terenowiec' a pchac go trzeba :/

    Czy kazdy SUV z dumnie opisanym 'elektronicznie dolaczanym tylem' tak
    sie zachowuje? Znam pare osob szczyczacych sie posiadaniem napedu na 4
    kola w podobnym aucie (Toyota Rav4)

    Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2010-01-31 12:38:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    AL wrote:

    > Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.

    A spojrzałeś jakie miała opony?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-31 12:42:53
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "to"

    > A spojrzałeś jakie miała opony?

    A co to ma do napędu na CZTERY koła?

  • 4. Data: 2010-01-31 12:46:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    to pisze:

    > A spojrzałeś jakie miała opony?

    podobno jedynie sluszne - zimowe - stanu nie sprawdzalem - ale auto
    wygladalo na mlode (max 2 lata) i wycackane przez wlasciciela

    Wiem, ze w gre wchodza rowniez umiejetnosci kierowcy - ale mi chodzi
    glownie o ten dolaczany tyl - to jakas parodia a nie naped na 4 kola: w
    wiekszosci "czasu proby", przednie kola buzowaly a tyl sie nie dolaczal
    - lub inaczej dolaczal sie na moment - ale nic nie dawal, bo za chwile
    znowu przednie kola zaczely buzowac - i tak w kolko.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2010-01-31 12:49:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    WIHEDCNF wrote:

    > A co to ma do napędu na CZTERY koła?

    Nie wiem, może Ty mi powiesz?

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-01-31 12:50:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    AL wrote:

> [...]
    > - lub inaczej dolaczal sie na moment - ale nic nie dawal, bo za chwile
    > znowu przednie kola zaczely buzowac - i tak w kolko.

    W jaki sposób zaobserwowałeś na jak długo dołączał się tył? ;-)

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-01-31 12:58:59
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub inaczej dolaczal sie na moment - ale nic nie dawal, bo za chwile znowu
    > przednie kola zaczely buzowac - i tak w kolko.

    Bo CR-V trzeba umiec jezdzic. Ujezdzam taka CR-V z 2004 roku. Prawda jest,
    ze naped na 4 kola wlacza sie z lekkim opoznieniem i musze przyznac, ze dosc
    malo mocy jest na niego przekazywane. Jednak czasem pomaga i lepiej sie tym
    jezdzi niz autem z napedem na jedna os. Jesli trzymasz gaz w podlodze, to
    tyl kreci sie ciagle. Warto sie jeszcze posluzyc hamulcem.
    Tutaj widac, ze i przod i tyl mi sie krecil ;)
    http://img683.imageshack.us/img683/3171/img2539c.jpg

  • 8. Data: 2010-01-31 13:14:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    to pisze:

    > W jaki sposób zaobserwowałeś na jak długo dołączał się tył? ;-)

    naocznie
    - jesli widze, ze przod buzuje a auto osuwa sie do tylu, to raczej tyl
    nie pracuje.

    - jak tyl sie wlaczal - (co dalo sie zauwazy, gdyz na moment zabuzowal)
    - auto posuwalo sie lekko do gory, po czym kola przednie znowu zaczely
    buzowac (tyl nie pracowal, bo auto tracilo zdolnosc posuwania sie do
    przodu) i sytuacja sie powtarzala. W koncu wyjezdzil kolami warstwe
    sniegu, pod nia bylo troszke lodu i bylo juz tylko gorzej.
    Na koniec wlasciciel sobie odposcil 'ta gorke' przy usmieszkach jego
    wspolpasazerow, ktorzy usilnie starali sie pomoc kierowcy z zewnatrz z
    pokananiem tej gorki.

    Za honda na gorke spokojnie i bez trudu wjechal merc ml 4matic a jakis
    czas za nim wylonilo sie rowniez VW Polo.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-01-31 13:34:35
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > A co to ma do napędu na CZTERY koła?
    Więcej niz myślisz. na dobrych oponach czasami napęd na oś jest
    skuteczniejszy niż 4WD na kiepskich. Zimowka zimowce też rowna nie jest.

  • 10. Data: 2010-01-31 14:28:36
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "to"

    > Nie wiem, może Ty mi powiesz?

    W gruncie rzeczy, to nie ja się pytam jakie miała opony w sytuacji gdy
    kolega opisuje fatalne działanie układu napędowego.