  • 11. Data: 2020-12-06 17:27:53
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 16:25, ToMasz pisze:

    > to zależy. nie kupiłbym takiego wolnego laptopa jako normalny komputer.

    Ja też. W pełni się z Tobą zgadzam.

    > za żadną cenę. jako przeglądarka netu i YT dla dzieci - tak. ten procek
    > ma 5tyś punktów w passmarku:
    > https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+
    i5-7300HQ+%40+2.50GHz&id=2922
    > szybszy już jest ideapad320. może nie ma takiego fajnego ekranu, albo
    > pamieci... ale jest o 1/4 tańśzy

    Moje wymagania były: bezwzględna pełna obsługa Windows 7, 16GB RAM i 4
    normalne rdzenie a nie ultra-nisko-napięciowo-wolne, oraz możliwość
    zabrania ze sobą. Pudła nie zabiorę ze sobą.
    IdeaPad nie spełnia pierwszego kategorycznie wymaganego dla mnie
    warunku. Pomijam brak złącza m.2 na dysk SSD NVMe i tylko jedno gniazdo
    pamięci czyli nikłą możliwość rozbudowy, czy też to że 10 godzin na
    baterii nie podziała jak mój HP.

    > pierwszy lepszy strzał na allegro:
    > https://allegro.pl/oferta/komputer-hp-8300-mt-i7-377
    0-4x3-90ghz-8gb-500gb-9371739282

    > za9 stów masz szybszy komputer. dowolne możliwści rozbudowy.zostaje

    wiem, niedawno podobny do biura kupiłem tyle że z i7 4 generacji, SSD
    480GB i 16GB RAM za jakieś 1100. Fajny sprzęt.

    > aaaa...... to co innego. po co było kupować nowego laptopa. trzeba było
    > jakąś staroć wziąć z oddam gratis

    Mam Della D631 z fajną matrycą 1600x1200, mam też E6510, a i przydaje mi
    się tablet Lenovo z Win 10 32bit do programowania centralek i
    komunikatorów jak trzeba po drodze ogarnąć przy okazji. Niestety nie
    ogarną tego, co odpalam na HP'ku.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-12-06 20:14:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.12.2020 o 15:03, RadoslawF pisze:
    /.../
    > To jeszcze porównaj wydajność tego laptopa za 2000 tysiące
    > ze stacjonarnym za podobna cenę.
    > Za 2000 nie kupisz już lapusia.
    Od marca podrożały o 1000 zł, taki za 2000 kosztuje teraz 3000 a za 2000
    możesz kupić taki co kiedyś 1300 kosztował.

  • 13. Data: 2020-12-06 20:22:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" rqit5n$9ub$...@d...me

    > nie kupiłbym takiego wolnego laptopa jako normalny komputer.

    Topickowy F-S ma C2D z dwoma rdzeniami na 2Ghz, 4GiB RAMek
    i 2 HDD -- jeden HDD pracuje na przejściówce PATA-SATA, na
    domiar złego w UDMA5.

    Dla mnie coś takiego:
    i5-7300HQ, 16GB RAM, 1TB SSD NVMe + 500GB SSD SATA, GTX 1050
    byłoby rakietą, nie samochodem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-12-06 20:22:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 5fcb7755$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się, że
    > masz jakieś subiektywne problemy z laptopem typu zbyt
    > niska głośność, utrata danych

    Kiedy coś utraciłem? Od niepamiętnych czasów nie tracę...
    DTLA IBMa dał nieistotne straty -- akurat 3.5" w blaszaku.

    > podczas mieszania w partycjach i przegrzewanie się po
    > zakryciu otworów wentylacyjnych. Może korzystniej będzie
    > sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

    Po 12 latach używania? -- jakby sprzedać przyjaciela!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-12-06 20:23:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" rqi5e4$lhj$...@d...me

    > no to laptop kosztował tyle co samochód, albo równą mu "stacjonarkę"
    > wyjąłeś ze śmietnika. nie żebym się czepiał, ale laptopy w stosunku
    > do stacjonarek są horrendalnie drogie. dla przykładu - większość
    > laptopów ma ekran 15 cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na
    > olx kosztuje... oddam gratis.

    Laptop można spiąć z takim monitorem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2020-12-06 21:08:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Kiedy coś utraciłem? Od niepamiętnych czasów nie tracę...
    > DTLA IBMa dał nieistotne straty -- akurat 3.5" w blaszaku.

    U mnie (nie dokładnie bo interfejs SCSI, ale konstrukcyjnie w pobliżu
    DTLA) położył komplet tych dysków serwer PowerPC na Solarisie 2.6
    bodajże. Nie odbudowało się. Zabolało.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2020-12-06 22:02:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5fcd3a32$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie (nie dokładnie bo interfejs SCSI, ale konstrukcyjnie
    > w pobliżu DTLA) położył komplet tych dysków serwer PowerPC
    > na Solarisie 2.6 bodajże. Nie odbudowało się. Zabolało.

    Do tamtych czasów IBM miał dyski lepsze niż WDC -- później IBM nie
    miał już chyba żadnych dysków... Miałem więcej niż dwa HDD IBMa
    z tamtej serii -- miałem szczęście, bo straciłem tylko to, na
    czym mi nie zależało. W ostateczności wymieniono mi DTLA na
    Seagate (chyba 60 GB) który przetrwał do teraz, choć przez
    parę lat pracował 24/7 obok innego (80GB) Seagate.

    -=-

    BTW laptopów -- mam nadal na chodzie netbook z atomowym napędem.
    Ostatni raz korzystam z niego dzisiaj, podczas śniadania. Ma
    ładny ekran -- niestety malutki na 10" o jeszcze mniejszej ;)
    rozdzielczości...

    Tu raczej trzeba cierpliwości... ;) Ale do wielu zadań
    jeszcze jest przydatny... Mam na nim 32W10 i W7S, ale
    wolę W7S... (w sumie mam tu 9 partycji systemowych)

    -=-

    Teraz zaś stukam z Acera mającego i57200U -- trochę żal, że U...
    Mam tu tylko 12GiB RAMek -- i tyle mi starcza bez SWAPowania;
    200MB przeznaczyłem na RAMdysk. Pomijając chwile grozy związane
    z aktualizacjami (każdego dnia jest ich tylko ;) kilka) nie mam
    tu lagowania, choć system startuje z SSHD. Nawiasem mówiąc -- SSHD
    to zły pomysł. Lepszym byłby szybki HDD. W laptopie tym mam dwa
    talerzowe dyski -- ww. SSHD i szybki HDD Seagate, dający
    w porywach 150MB/s.

    Być może lepszym rozwiązaniem byłby Optane 16GB dla szybkiego HDD
    wzbogaconego M.2 NVMe, ale jakoś ;) nie widuję laptopów oferujących
    coś takiego... W tym laptopie nawet nie ma 4 linii PCIe dla M.2...

    64W10 już niemal nie sączy -- lub sączy niezauważalnie. Natomiast
    liczne aktualizacje (nie tylko W10 aktualizuje się zawzięcie)
    różnych programów okupujących SSD zauważalnie chłoną TBW. (za
    jakiś czas taki (Evo970) SSD będzie bezwartościowy z uwagi
    na nowsze osiągnięcia? -- po co miałbym tu wstawiać coś
    nowszego -- mam tu tylko 2 linie PCIe wolne dla SSD)

    -=-

    2004 wywaliłem, bo psuła mi coś w grafice -- korzystam
    nadal z 1909, choć mam aktualizacyjną zachętę do 20H2...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2020-12-06 22:17:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Smok Eustachy" 5fcd2da5$0$527$6...@n...neostrada.pl

    > Od marca podrożały o 1000 zł, taki za 2000 kosztuje teraz
    > 3000 a za 2000 możesz kupić taki co kiedyś 1300 kosztował.

    Drukarnie w mennicach ;) pracują pełną parą -- a w drukarniach
    są potrzebne laptopy... Nie tylko same drukarki Canona...

    -=-

    Gdy w topickowym F-S zawiesił się BIOS, chciałem
    kupić nowy laptop, ale że BIOS odwiesił się...

    -=-

    Wkrótce będziemy mieli żółtą febrę...
    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-who-ponad-170-
    ofiar-epidemii-zoltej-febry-w-nigerii,nId,4895678
    Będą nowe druki?...

    Żółta febra żyje tylko na równiku?... Może zmutuje...

    -=-

    BTW mennic ;) i druków -- kto wiosną brał szmal z PFR,
    chyba musi potwierdzić prawa reprezentacji do końca br...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-12-07 09:20:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jaka to różnica (poza graczami i jakąś niszą?)??

    -----

  • 20. Data: 2020-12-07 14:02:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.12.2020 o 09:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jaka to różnica (poza graczami i jakąś niszą?)??
    >

    > -----

    jedna sekunda. tyle że dla człowieka sekunda może być mrugnięciem oka
    lub długim oczekiwaniem, w zależności z której strony drzwi toalety się
    znajduje.

    Tak więc ja wolałbym niemarkowy, brzydki, rozbity - ale szybszy

    ToMasz