  • 21. Data: 2012-12-11 23:15:37
    Temat: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.12.2012 22:11, Atlantis wrote:

    > zawsze zawartość terminala wygląda tak samo. Nie są to jakieś losowe
    > znaczki...

    Przyznaję się że dopiero teraz przyjrzałem się dokładnie temu
    zapisowi... wygląda na to, że obok dwóch typowych (windowsowych) znaków
    końca lini (0D 0A 0D 0A), modem w pewnym momencie wysyła 0D FE 0D 0A a w
    pewnym 0D 0A 00 00.
    Uwzględnij to w programie i tyle. Przyjmij za koniec linii 0D albo 0A a
    resztę znaków ignoruj.

    Mirek.

  • 22. Data: 2012-12-11 23:20:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-12-11 23:15, Mirek pisze:

> [...]
    > zapisowi... wygląda na to, że obok dwóch typowych (windowsowych) znaków
    > końca lini (0D 0A 0D 0A), modem w pewnym momencie wysyła 0D FE 0D 0A a w

    Tak, tylko dlaczego nie robi tego, gdy jest podłączony do komputera
    przez max3232???

  • 23. Data: 2012-12-11 23:21:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Poza tym z tego co widzę w pewnym momencie wysłał też dwa znaki NULL.

  • 24. Data: 2012-12-12 00:05:34
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.12.2012 23:20, Atlantis wrote:

    > Tak, tylko dlaczego nie robi tego, gdy jest podłączony do komputera
    > przez max3232???

    To gadaj z nim przez komputer. Podłącz do jednego com modem a do
    drugiego atmegę i ... hmm pewnie nie masz linuksa bo
    cat /dev/ttyUSB0 > /dev/ttyUSB1 i odwrotnie załatwiłby sprawę. I przy
    okazji podsłuchać można.
    5% szans że to jednak załócenia od zasilania i objawiają się właśnie po
    określonych komendach jak modem "bierze" prąd. FE to długi ciąg jedynek
    potem 0. Natomiast 00 00 (znak null dwa razy) no to dłuuugi ciąg zer...
    przy czym mało prawdopodobne żeby został odebrany przypadkowo.

    Mirek.

  • 25. Data: 2012-12-12 00:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 00:05:34 +0100, Mirek napisał(a):
    > 5% szans że to jednak załócenia od zasilania i objawiają się właśnie po
    > określonych komendach jak modem "bierze" prąd. FE to długi ciąg jedynek
    > potem 0.

    Odwrotnie. Dwa bity zero (start i LSB), a potem jedynki.

    Moze byc skutek jakiegos chwilowego zaklocenia ... ale zabraklo koledze 0A
    po 0D.
    I tak dziwnie po CPIN ... modemik dostaje pin i probuje sie z siecia
    skomunikowac ?

    J.

  • 26. Data: 2012-12-12 01:03:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Tylko zastanawia mnie dlaczego w przypadku komunikacji z komputerem
    > wszystko jest ok...

    Zmierz może w końcu oscyloskopem szerokość bitów, jak Ci już dwie osoby
    doradziły.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2012-12-12 01:05:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > A właśnie. Jak wygląda kwestia ustawienia bitów odpowiadających liniom na
    > których znajduje się TX i RX w rejestrach DDRC, PORTC i PINC?
    > W tutorialach, które czytałem ta kwestia raczej nie była poruszana -
    > pisano po prostu o rejestrach funkcyjnych i konfiguracyjnych modułu rs232.

    Bo nie mają znaczenia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 28. Data: 2012-12-12 08:12:07
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    A czytasz i ustawiasz bajt kalibracyjny generatora RC dla 8 MHz?

    MM

  • 29. Data: 2012-12-12 08:44:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > A właśnie. Jak wygląda kwestia ustawienia bitów odpowiadających liniom
    > na których znajduje się TX i RX w rejestrach DDRC, PORTC i PINC?

    Bez znaczenia. Ja zwykle ustawiam TX na wyjście a RX na wejście, bo jakoś
    trzeba je ustawić, ale włączony USART ma priorytet nad DDR i sam kontroluje
    te linie.

    Sprawdź jeszcze oscyloskopem zasilanie obu układów (ATmegi i modułu), może
    okazać się, że masz duże tętnienia (szczególnie na module).

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 30. Data: 2012-12-12 08:45:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Taktowanie Atmegi jest ustawione na 8MHz, z wewnętrznego rezonatora RC.

    No to tu masz problem. Przerabiałem temat. Użyj zewnętrznego kwarcu i problem
    (jeżeli to jedyny problem) zniknie.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/