-
1. Data: 2011-10-20 00:07:59
Temat: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego?
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
panewek korbowodowych.
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
-
2. Data: 2011-10-20 00:55:46
Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-20 00:07, Michał sirapacz Gut pisze:
> Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
> glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
> panewek korbowodowych.
>
> objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
> oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
> Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
> pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
>
> do sie moglo stac??????????
> nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
> mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Mimo wszystko sprawdź tą uszczelkę...
Nie wiem jak w 8V, ale w 16V UPG odwrotnie pasowała idealnie, właśnie
poza otworem na olej idący do góry.
Przy okazji jak już zdejmiesz głowicę, to pokręć silnikiem - zobaczysz
czy dół podaje olej.
Jak podaje, to zapchało się coś na górze - wymagane ciśnienie testowe
wytworzysz za pomocą WD-40 w dużym pojemniku ze słomką :)
-
3. Data: 2011-10-20 08:58:32
Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:f5f79730-28d1-405b-add4-a23d151ad663@t10g2000yq
d.googlegroups.com...
>objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
>oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
>Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
>pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
>do sie moglo stac??????????
>nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
>mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Uszczelka w tych silnikach ma w jednym rogu taki charakterystyczny wystający
karb. z jednej strony da się go zauważyć w szczelinie międzi cylindrem a
głowicą.
Ja rok temu wymianiałem osobiście u siebie ale nie pamiętam już czy dało się
ją obrócić czy nie. Z drugiej strony ten charakterystyczny karb służący jako
pozycjoner daje do myślenia że jest to możliwe.
Marek
-
4. Data: 2011-10-20 11:05:56
Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 20 Paź, 00:07, Michał sirapacz Gut <s...@g...com> wrote:
> Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
> glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
> panewek korbowodowych.
>
> objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
> oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
> Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
> pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
>
> do sie moglo stac??????????
> nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
> mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Nic więcej nie było robione przy głowicy ?? Nie była spawana ??
Ja kiedyś tak miałem z Ojcem w jakimś Kadecie 1,3
Wszystko niby OK, głowica po obróbce i spawaniu i nie było smarowania
na górze ;)
Po zdjęciu i obejrzeniu dokładnym okazało się że kretyn jakiś zaspawał
bruzdę którą podawany był olej w górę :) - dłutko w dłoń, chwila
strachu coby głowicy nie uszkodzić i wydłubałem ten kanał :D
Pozdrawiam !
PS:
tak jak piszą - pewnie odwrotnie zadziergałeś uszczelkę i tyle