  • 11. Data: 2014-11-19 13:59:50
    Temat: Re: Borygo "mieszalne"
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun i...@j...ru ...

    > Do minimalnego. Gdy auto kupowałem (1.5 roku temu) to poziom był na
    > połowie skali, teraz dochodzi do minimum na skali zbiornika
    > wyrównawczego. Mały silniczek, niewielka chłodnica, a więc myślę że
    > niedobór to właśnie jakieś 200g.

    Ciekawa rozmowa na ten temat:
    http://www.forumsamochodowe.pl/mieszanie-plynow-chlo
    dzacych-vt29146.htm

  • 12. Data: 2014-11-19 19:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >A to nie jest tak, że wystarczy sprawdzić kolor i dolać tego samego?
    >Różowy do różowego a niebieski do niebieskiego? Tak mi kiedyś
    >mechanik tłumaczył gdy musiałem dolać i nie wiedziałem co.

    Mocno watpie. To moglo dzialac w czasach Borygo, ale teraz ... norma
    jakas na kolor, czy wszyscy producenci stosuja sie do niepisanej
    zasady ?

    Tylko jakiej ?
    Zasadniczy skladnik plynu to woda i glikol etylenowy, prawie wszystkie
    to maja, niektore uzywaja propylenowego, ale tez sa mieszalne.

    Diabel tkwi w dodatkach, antykorozyjne i takie tam, rozne, nikt nie
    wie co po wymieszaniu bedzie.
    Barwnik jest raczej dla ozdoby/ostrzezenia.

    J.

  • 13. Data: 2014-11-19 21:59:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trybun pisze tak:

> [...]
    > chłodniczym, a tu jest potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś
    > ryzykuję gdy doleję tego "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie

    ściągnij trochę strzykawką do butelki PET i dolej tego Boryga.
    Wstrząsnij i się dowiesz :)

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 14. Data: 2014-11-20 00:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > ściągnij trochę strzykawką do butelki PET i dolej tego Boryga.
    > Wstrząsnij i się dowiesz :)

    I to jest chyba najlepszy sposób.
    Ale moze jeszcze najpierw sprawdz co tam masz w chłodnicy - moze warto
    wymienic całosc?

  • 15. Data: 2014-11-20 09:46:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Mocno watpie. To moglo dzialac w czasach Borygo, ale teraz ... norma jakas
    > na kolor, czy wszyscy producenci stosuja sie do niepisanej zasady ?

    Nie wiem, ZTCP to mi powiedział, ze są dwa rodzaje jeden który można lać do
    chłodnic aluminiowych a drugi nie i różnią się właśnie kolorem. A czy to
    jest norma, czy zwyczaj czy cokolwiek to nie wiem. W praktyce w markecie
    masz do wyboru właśnie dwa płyny różowy i niebieski.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-11-20 12:44:04
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 21:59, PiteR pisze:

    > ściągnij trochę strzykawką do butelki PET i dolej tego Boryga.
    > Wstrząsnij i się dowiesz :)

    Kupiłem już ten płyn i podkusiłem się o podobną próbę, jednak na
    mniejszą skalę, nabrałem trochę płynu z chłodnicy, wlałem na podstawkę
    od filiżanki, dodałem Borygo z Tesco i wymieszałem. Konsystencja płynu
    sie nie zmieniła. Jednak tak się zastanawiam czy tak samo wszystko
    będzie ok. po podgrzaniu tej mieszanki w silniku...?

  • 17. Data: 2014-11-20 12:44:13
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 13:59, Budzik pisze:

    > Ciekawa rozmowa na ten temat:
    > http://www.forumsamochodowe.pl/mieszanie-plynow-chlo
    dzacych-vt29146.htm

    Ale to chyba czyste spekulacje amatorów w tym temacie...

  • 18. Data: 2014-11-20 13:36:14
    Od: babel77 <b...@o...pl>

    W dniu 2014-11-19 o 11:10, Trybun pisze:
> [...]
    > potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję gdy doleję tego
    > "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża - co najwyżej 200gram.
    Kluczem wszystkiego jest jaki glikol został uzyty . to raz.
    A potem dodatki np. alu.
    ZTCP Eko miały inny glikol.
    Borygo tez.

  • 19. Data: 2014-11-20 18:00:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trybun pisze tak:

> [...]
    > Konsystencja płynu sie nie zmieniła. Jednak tak się zastanawiam
    > czy tak samo wszystko będzie ok. po podgrzaniu tej mieszanki w

    no to garnek na kuchnię i heya :)

    a tutaj test w obrazkach

    http://ultimatecarforum.com/smf/index.php?topic=3797
    .msg41045

  • 20. Data: 2014-11-21 11:36:09
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Trybun wrote:
> [...]
    > potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję gdy doleję tego
    > "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża - co najwyżej 200gram.

    Jeżeli masz do dolania tylko 200 ml, to dolej wody destylowanej.