  • 1. Data: 2009-11-04 16:26:21
    Temat: Bootowanie z CD-ROM-u via USB
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy za pomocą adaptera* USB<->CD-ROM IDE
    można bootować kompa z tego CD-ROMU?

    Zakładamy, że BIOS posiada opcję bootowania z USB lub Removable Device.

    * - na przykład takiego adaptera
    http://allegro.pl/item793123255_adapter_cd_rom_hdd_a
    ta_3_5_do_usb_2_0.html

  • 2. Data: 2009-11-04 17:06:04
    Temat: Re: Bootowanie z CD-ROM-u via USB
    Od: BartekK <s...@N...org>

    r...@k...pl pisze:
    > Czy za pomocą adaptera* USB<->CD-ROM IDE
    > można bootować kompa z tego CD-ROMU?
    >
    > Zakładamy, że BIOS posiada opcję bootowania z USB lub Removable Device.
    Tak, jeśli posiada bios, to bez problemu. Zależnie od biosu - czasem
    jest do wyboru usb-cd/dvd, a czasem po prostu wystarczy wybranie cd/dvd
    a bios sam sobie z usb zamapuje. Większe zamieszanie jest z
    usb-pendrive, walczyłem kiedyś długo bo nie chciało bootowac mi z
    pendrive (arch-na-usb) ani po wybraniu usb-fdd, ani usb-storage, a
    dopiero poszlo gdy wybralem ... hdd (i to wcale nie usb, po prostu hdd).
    Płyta wykryła format pendrive jako hard disc i tak zbootowala.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173