  • 11. Data: 2015-04-22 04:15:17
    Temat: Re: Bitwa o odbiornik radia FM w iPhone6
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 20 Apr 2015 18:46:44 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Być może Was zainteresuje ten artykuł:
    >http://www.redmondpie.com/nab-wants-apple-to-enable
    -fm-radio-chip-in-iphone/
    >(po angielsku)
    >Dodam dla niezorientowanych, że NPR to amerykański odpowiednik naszego
    >"Polskie Radio", czyli publicznej, niekomercyjnej stacji radiowej.

    Dodam dla niezorientowanych ze NPR to bolszewicka tuba.

    Amerykanie nie sluchaja radia w ogole, bo na godzine programu jest 40
    minut reklam. Jak juz sluchaja, to w samochodzie. A i to glownie radia
    satelitarnego, gdzie reklam nie ma

    A.L.

  • 12. Data: 2015-04-22 04:59:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    e-fm-radio-chip-in-iphone/

    > Dodam dla niezorientowanych ze NPR to bolszewicka tuba.

    Bolszewicka? Co Ty powiesz? Na czym to ma polegać?

    > Amerykanie nie sluchaja radia w ogole, bo na godzine programu jest 40
    > minut reklam. Jak juz sluchaja, to w samochodzie. A i to glownie radia
    > satelitarnego, gdzie reklam nie ma

    Zero reklam idzie w radiu publicznym, właśnie NPR.

  • 13. Data: 2015-04-22 22:43:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Apr 2015 21:59:03 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Zero reklam idzie w radiu publicznym, właśnie NPR.

    Nie wiem jako jest teraz, ale 17 lat temu jak się pałętałem ze
    wschod. wybrzeża na zachod to przez całą drogę (tydzień?) tylko NPR
    się dało słuchać (spokojne, dużo klasyki puszczali), nie pamiętam
    żeby reklamami męczyli.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-04-22 23:33:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > wybrzeża na zachod to przez całą drogę (tydzień?) tylko NPR się dało
    > słuchać (spokojne, dużo klasyki puszczali), nie pamiętam żeby reklamami

    To jest praktycznie jedyne radio które mogę słuchać.
    Komercyjne radia są często na poziomie Benny Hilla i toaletowego
    humoru, prezenterzy robią pogadanki ze słuchaczami na
    temat kto jaką gwiazdę by puknął w łóżku itp, itd plus zatrzęsienie
    nachalnych reklam...

  • 15. Data: 2015-04-23 08:41:43
    Temat: [OT] Re: Bitwa o odbiornik radia FM w iPhone6
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-22 o 23:33, Pszemol pisze:

    > To jest praktycznie jedyne radio które mogę słuchać.

    Gdybym miał radio samochodowe z Bluetooth to najchętniej puszczałbym
    sobie jakieś radio internetowe np. polska stacja chillout.

    Niestety jestem niewolnikiem zintegrowanego radia. Jedyne co mogę w nim
    zrobić to podłączyć emulator zmieniarki z modułem BT. Tyle że to wydatek
    rzędu 600 zł.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2015-04-23 09:34:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2015 08:41:43 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    wrote:
> [...]
    nim
    > zrobić to podłączyć emulator zmieniarki z modułem BT. Tyle że to

    Można taniej domowymi sposobami:

    http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-04-24 08:29:19
    Temat: Re: [OT] Re: Bitwa o odbiornik radia FM w iPhone6
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 09:34, Marek pisze:

    > Można taniej domowymi sposobami:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

    Możesz podać więcej szczegółów? Na YT jest tylko podanych kilka chipów.
    Samodzielny montaż SMD raczej nie wchodzi w rachubę ;) Na pewno nie
    będzie taniej, a zwłaszcza szybciej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2015-04-24 14:37:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Apr 2015 08:29:19 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    wrote:
    > Możesz podać więcej szczegółów? Na YT jest tylko podanych kilka
    chipów.
    > Samodzielny montaż SMD raczej nie wchodzi w rachubę ;) Na pewno nie
    > będzie taniej, a zwłaszcza szybciej.

    O co konkretnie chcesz zapytać? Koszt całości to ok 300 pln za
    elektronike dekodera + koszt ap wifi gsm.
    Oczywiście gra to tylko w miejscach (miastach) gdzie jest 3g/hsdpa,
    na wsi na edge rwie.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-04-24 15:57:04
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-24 o 14:37, Marek pisze:

    > O co konkretnie chcesz zapytać? Koszt całości to ok 300 pln za
    > elektronike dekodera + koszt ap wifi gsm.

    1. Jak to jest połączone z radiem? Klasycznie przez transeiver FM czy
    też może trzeba się wpiąć w elektronikę radia lub przez złącze zmieniarki?
    2. Jak się tym steruje (np. wybór stacji)?
    3. Czy są gdzieś dostępne schematy połączeń tych modułów?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2015-04-24 17:31:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Apr 2015 15:57:04 +0200, Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    wrote:
    > 1. Jak to jest połączone z radiem? Klasycznie przez transeiver FM
    czy
    > też może trzeba się wpiąć w elektronikę radia lub przez złącze
    zmieniarki?

    Podłączone jest pod złącze, do którego podłacza się opcjonalny odtw.
    kasetowy lub minidisc do tego radia. Złącze zawiera magistralę do
    komunikacji (przesyłania stanu przycisków radia play stop ff rew itp)
    oraz audio line in. Moduł udaje minidisc.

    > 2. Jak się tym steruje (np. wybór stacji)?

    Przez przyciski na konsoli radia (next track, prev track itp).

    > 3. Czy są gdzieś dostępne schematy połączeń tych modułów?

    Niestety nie. Dostępne jest tylko wiki z opisem protokołu komunikacji
    tego radia mazdy. Ale mając to reszta już jest prosta.

    --
    Marek