  • 31. Data: 2015-10-09 19:14:46
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 19:06 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
    > Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków
    > nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
    > Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.

    Ja też unikam jak ognia, właśnie ze względu na stosunek ceny do
    jakości/wyposażenia ale nigdy by mi nie przyszło do głowy na podstawie
    wadliwych silników/modeli wypisywać takie uogólnienia.

    TG

  • 32. Data: 2015-10-09 19:23:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
    > Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego
    > "francuza" :-)

    Nie radzę - mówiłeś że do tej pory nie było z nimi źle u Cieb ie, więc
    zapewne już limit fuksa wyczerpałeś.
    A teraz jak wdepniesz to od razu głęboko..... ;-)

  • 33. Data: 2015-10-10 10:13:37
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze:
    > witam
    > szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
    > 10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
    > 2.0 HDi - 90 KM (DW10TD)RHY
    > i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o
    > wskazanie
    > dziękuję
    >
    > ToMasz

    Pewnie nie ma nic takiego, problemy wcześniej czy później pojawią się w
    każdym silniku. Ja odpowiedzialnie polecam Hyundai Matrixa 1.5 CRDI. 2
    lata użytkowania i tylko zimą niewielkie problemy z odpaleniem CIEPŁEGO
    silnika. No i z wad to stosunkowo wysokie spalanie. A poza tym do rany
    przyłóż. Lać i jeździć. Do tego stopnia ze gdy było trochę zimniej to
    zaciągałem nie tylko Peugeota 307 HDI sąsiada, ale także benzyniaka.
    No i oczywiście nie sposób pominąć najważniejszego atutu - niskiej ceny
    zakupu tego auta.

  • 34. Data: 2015-10-12 15:00:44
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 18:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > będzie trzeba wymienić dwumasę turbo typu "Variable".... A wtedy auto
    > będzie miało 14 lat i będzie kosztować tyle samo co kwota do zapłaty w
    > serwisie. To właśnie spotkało agilę mojej mamy. co z tego że auto jest
    > fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2
    > tysiaki? Dlatego chętnie kupię teraz albo za parę lat, najmłodsze auto z
    > silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze...
    >
    > ToMasz
    >
    > PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostępna modyfikacja wywalająca
    > fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da się zamontować

    Tak FAP'a wywalisz bez najmniejszego problemu...
    Natomiast co do dwumasy to z tego co pamiętam nie ma zamiennika
    jednomasowego. Ale przy odpowiednim traktowaniu dwumasy prędzej
    sprzedasz auto niż wymienisz dwumas.
    A silnik RHY to do 2005 jeszcze stosunkowo łatwo znaleźć. Powyżej to
    niestety szukanie igły w stogu siana.
    Sam miałem 2 auta z RHY (P206 i P307SW). Super silnik z serii pancernej

  • 35. Data: 2015-10-12 16:50:05
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.10.2015 22:25, ToMasz wrote:

    polecam oplowskie 1.7 DTI lub ewentualnie CDTI.
    Uzytkowane jedno i drugie. Przebiegi ponad 200kkm i silniki ok.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 36. Data: 2015-10-12 17:27:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >polecam oplowskie 1.7 DTI lub ewentualnie CDTI.
    >Uzytkowane jedno i drugie. Przebiegi ponad 200kkm i silniki ok.

    A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
    Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

    J.

  • 37. Data: 2015-10-13 07:33:09
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
    > Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)
    >
    > J.

    CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI.
    W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu.
    CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania
    i braku wskaznika temperatury na desce.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 38. Data: 2015-10-13 08:17:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
    > nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
    > "Niemcy" to złomy?
    >
    > TG

    a co jest nie tak z 2.0d BMW?

    Łukasz

  • 39. Data: 2015-10-13 09:30:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-13 o 07:33, Marek pisze:

> [...]
    > CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z
    > zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce.

    A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
    wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
    (zafiry) jakie znam z tym silnikiem.

  • 40. Data: 2015-10-13 10:02:15
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
    > wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
    > (zafiry) jakie znam z tym silnikiem.
    na razie odpalaja za dotknieciem

    --
    Marek