eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezproblemowy diesel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 21. Data: 2015-10-08 20:13:59
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <s...@g...com> pisze:
    >>
    >>
    >>> Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
    >>
    >> W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
    >> bezpowrotnie minęły.
    >
    > Oczywiście.
    > Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do
    > stanu używalności.
    > Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili
    > przez rok nie powinno nigdy wyjść z fabryki.
    >
    > Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,
    > podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut
    > z silnikami K4M.
    >

    Dacia to nie francuz :-) - ZNOWU?, naprawdę współczuję.

    Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb
    dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad. Mam w rodzinie (oprócz
    mojego) jeszcze 2 auta z tym silnikiem - wszystkie zachowują się bez
    zarzutu. U siebie mam już prawie 200kkm (od nowości), zero problemów, NULL.
    Silnik nigdy nie naprawiany, pracuje tak jak po wyjściu z fabryki.

    TG


  • 22. Data: 2015-10-08 21:37:44
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.10.2015 o 20:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <s...@g...com> pisze:
    >>>
    >>>
    >>>> Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
    >>>
    >>> W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
    >>> bezpowrotnie minęły.
    >>
    >> Oczywiście.
    >> Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do
    >> stanu używalności.
    >> Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili
    >> przez rok nie powinno nigdy wyjść z fabryki.
    >>
    >> Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,
    >> podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii
    >> aut z silnikami K4M.
    >>
    >
    > Dacia to nie francuz :-)

    Na tej samej zasadzie Megane również nie, bo moja była produkowana w Turcji.


    - ZNOWU?, naprawdę współczuję..
    >
    > Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku)

    Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był problem.
    Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
    Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.


  • 23. Data: 2015-10-09 11:52:55
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 19:33, Bolko pisze:
    >> Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
    >> Miałem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem złego słowa. Żałuję, że
    >> przesiadłem się na Zafirę B 1,9CDTI... Następne auto jakie będzie to
    >> albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI
    >
    > Ja nie potrzebuje aż tak dużego auta, może kiedyś.
    > Te silniki są spotykane jeszcze w jakiś mniejszych modelach?
    > Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
    > Kiedyś opiekowałem się flotą 20 renówek.
    > Wszystko było dobrze dopóki były na gwarancji.
    > Jak się skończyła to ja pi....e
    > Co tydzień jakieś auto w serwisie
    > zwłaszcza w zimie
    > zwłaszcza elektryka.
    > Jak powiedział gość w serwisie auta dobrze skonfigurowane :)
    >
    >
    >
    Mniejsze modele: P308, P508, C4, C5, Ford Focus, Mondeo (od 2006?? w
    górę). No i jakieś nowe auta od PSA i Forda.
    Od Renówki to ja też bym się trzymał z daleka...

    A ja Francuza się nie boję tym bardziej czegoś z koncernu PSA


  • 24. Data: 2015-10-09 17:28:20
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    :


    > Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

    >W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
    >bezpowrotnie minęły.
    >C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
    >Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) - oszczędne,
    >bezawaryjne, tanie w serwisie.

    Na pewno nie 2.2 DCi :)


  • 25. Data: 2015-10-09 18:29:28
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>


    > Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb
    > dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad.
    a ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad,
    będzie trzeba wymienić dwumasę turbo typu "Variable".... A wtedy auto
    będzie miało 14 lat i będzie kosztować tyle samo co kwota do zapłaty w
    serwisie. To właśnie spotkało agilę mojej mamy. co z tego że auto jest
    fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2
    tysiaki? Dlatego chętnie kupię teraz albo za parę lat, najmłodsze auto z
    silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze...

    ToMasz

    PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostępna modyfikacja wywalająca
    fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da się zamontować
    standardowe koło zamachowe.


  • 26. Data: 2015-10-09 18:55:56
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino <c...@k...pl> pisze:


    > Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był
    > problem.
    > Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
    > Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

    No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
    bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
    każdej marce.
    Wrzucanie do jednego worka laguny II 1.9 dci i c4/c4gp to nieporozumienie.
    Francuzy to nie tylko renault. To tak jakby na podstawie bolączek pasata
    2.0 TDI mówić, że każdy niemieć to złom.
    Tym bardziej, że teraz w każdej marce masz osprzęt, elektronikę
    Boscha/Valeo/denso itp i tak naprawdę to do końca nie wiadomo, czy ten
    francuz jest taki zły "bo to francuz" - czy też np. do Bosch dał ciała,
    jak było w przypadku laguny.
    Od paru lat nie mam styczności z Renault, mam za to do czynienia z PSA. Na
    kilka rożnych aut tego koncernu nie ma w moim otoczeniu żadnego
    niezadowolonego użytkownika w przeciwieństwie do np. Toyoty.

    TG


  • 27. Data: 2015-10-09 19:03:55
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 18:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
    >
    >
    >> Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był
    >> problem.
    >> Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
    >> Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.
    >
    > No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
    > bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
    > każdej marce.

    Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej
    megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.


  • 28. Data: 2015-10-09 19:04:02
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak <p...@w...pl> pisze:


    >> Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
    >
    >> W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
    >> bezpowrotnie minęły.
    >> C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
    >> Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
    >> oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.
    >
    > Na pewno nie 2.2 DCi :)

    Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
    nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie "Niemcy"
    to złomy?

    TG


  • 29. Data: 2015-10-09 19:06:15
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak <p...@w...pl> pisze:
    >
    >
    >>> Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.
    >>
    >>> W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
    >>> bezpowrotnie minęły.
    >>> C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
    >>> Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
    >>> oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.
    >>
    >> Na pewno nie 2.2 DCi :)
    >
    > Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
    > nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
    > "Niemcy" to złomy?

    Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
    Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków
    nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
    Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.


  • 30. Data: 2015-10-09 19:09:05
    Temat: Re: Bezproblemowy diesel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino <c...@k...pl> pisze:


    >> No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
    >> bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
    >> każdej marce.
    >
    > Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej
    > megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

    Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
    Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego
    "francuza" :-)

    TG

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: