  • 21. Data: 2011-09-27 14:05:10
    Temat: Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j5s2l2$sid$...@z...wcss.wroc.pl,
    Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> nastukał:
    > Nice,
    > The radiated signal is rich in harmonics up to 1Ghz ;)

    ja na 74s00 zrobiłem przestrajany generator który potrafił zakłócić tv.
    generował prążki do kilkuset megaherców.

    --
    VSS

  • 22. Data: 2011-09-27 15:18:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27 09:00, VSS wrote:
    > w wycinku pasma 868 można nadawać moca 0,5W. takie transceivery są bez
    > problemu do kupienia w polsce

    Za ile i czy aby to ma sens dla kilkudziesięciu bitów raz na godzinę?

  • 23. Data: 2011-09-27 15:19:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27 07:52, Pszemol wrote:
    > Ferrytowa? :-) Tylko pytanie czy rzeczywiście chcesz to robić...

    Też przecież piszę ze ferrytową. Okazało się przy okazji że nikt na
    allegro nie sprzedaje worka anten ferrytowych za 5zł. Duch w narodzie
    zamiera?

  • 24. Data: 2011-09-27 15:32:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27 09:20, !sp wrote:
    > Skombinuj "prehistoryczne" radyjko turystyczne mające antenę ferrytową
    > na fale średnie.

    x0kHz to chyba długie, a nawet bardziej długie ...

    > Antena ferrytowa z kondensatorem to obwód rezonansowy. Musi działać. Im
    > bliżej fal pośrednich (2MHz) tym skuteczniej

    A dlaczego?

    > Wybierz pustą częstotliwość, by jakieś "radio nocą" nie zagłuszało:-)

    Ale tam jest tyle szpiegoskich nadajników jak np ten:

    http://en.wikipedia.org/wiki/UVB-76

    że zaraz pojawią się się smutni panowie z garniturach w kant ;)

  • 25. Data: 2011-09-27 17:29:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Też przecież piszę ze ferrytową. Okazało się przy okazji że nikt na
    > allegro nie sprzedaje worka anten ferrytowych za 5zł. Duch w narodzie
    > zamiera?
    W temacie zakresu częstotliwości
    http://www.elektrometal.com.pl/download/SMARTLIGHT-0
    5_M2_L_1.pdf

    --
    Włodek

  • 26. Data: 2011-09-27 18:10:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> wrote in message

    > W temacie zakresu częstotliwości
    > http://www.elektrometal.com.pl/download/SMARTLIGHT-0
    5_M2_L_1.pdf

    250kHz...
    Hmm.. to chyba blisko starej częstotliwości kanału programu 1
    Polskiego Radia... 225kHz.

  • 27. Data: 2011-09-30 13:46:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Za ile i czy aby to ma sens dla kilkudziesięciu bitów raz na godzinę?

    W detalu za tyle:

    http://seguro.pl/sklep/?podkat=219

    A jaka to różnica, czy tych danych jest kilkadziesiąt bitów, czy kilka
    milionów?
    Albo je trzeba przesłać, albo nie trzeba. Od ilości i oczekiwanej prędkości
    jedynie zależy
    wybór metody przesyłu.

  • 28. Data: 2011-09-30 16:08:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-30 15:46, Marcin Wasilewski wrote:
    > Od ilości i oczekiwanej
    > prędkości jedynie zależy
    > wybór metody przesyłu.

    Zabierasz mi całą przyjemność dłubania ręcznie ;)

  • 29. Data: 2011-09-30 16:47:09
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 27 Sep 2011 07:33:50 +0200, Sebastian Biały napisał:

    > Ciekawe jak zmieścili odbiornik DCF77 do mojego zegarka :P

    Nadawczej by nie zmieścili...

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 30. Data: 2011-09-30 21:03:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 16:47:09 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

    > Nadawczej by nie zmieścili...

    Jest zasada wzajemnosci anten.
    Nadawcza tez moze byc krotka, tylko malo wydajna wtedy jest.

    J.