  • 11. Data: 2011-09-27 05:23:54
    Temat: Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27 01:07, Mario wrote:
    > Żeby nie siać harmonicznymi

    Nie ma takiego warunku ;) A serio - przy jednej f powinno dac radę.

    > musiałbyś mieć skuteczne filtry. Ale z kolei
    > musiałyby przepuszczać dwie oddalone od siebie częstotliwości (jeśli
    > dobrze zrozumiałem, że chcesz kluczować częstotliwości a nie amplitudę).

    Nie. CW - załącz/wyłącz nośną.

    > Da radę, ale się narobisz.

    No przecież o to chodzi.

  • 12. Data: 2011-09-27 05:33:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-27 07:02, Pszemol wrote:
    > Może te pustaki nie były takie zwykłe jak myślałeś? :-)

    Mogły być z lekka mokre, bo były nowe i gołe. A serio - mierzyłem to na
    wyjściu odbiornika i sygnał przeslicznie zmniejszał się między 3-4 razy
    za ścianą.

    > Bo antena na te długości fal nie zmieści Ci się w pokoju?

    Ciekawe jak zmieścili odbiornik DCF77 do mojego zegarka :P

  • 13. Data: 2011-09-27 05:52:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > ścianą.

    > Ciekawe jak zmieścili odbiornik DCF77 do mojego zegarka :P

    Ferrytowa? :-) Tylko pytanie czy rzeczywiście chcesz to robić...

  • 14. Data: 2011-09-27 06:50:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.09.2011 07:33, Sebastian Biały pisze:

    > Mogły być z lekka mokre, bo były nowe i gołe. A serio - mierzyłem to na
    > wyjściu odbiornika i sygnał przeslicznie zmniejszał się między 3-4 razy
    > za ścianą.
    Ehm? Jeżeli nie jest za wcześnie dla mojego mózgu to jakieś 6dB - imo
    niewiele.

    Michoo

  • 15. Data: 2011-09-27 07:00:28
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j5qt5v$ia5$...@n...onet.pl,
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> nastukał:

    > Niby tak, ale miałem wczesniej parę nadajnik/odbiornik na 866MHz i
    > sygnał słabł kilka razy po przejściu przez zwykłe pustaki.
    > Przypuszczam że wyżej będzie gorzej.

    w wycinku pasma 868 można nadawać moca 0,5W. takie transceivery są bez
    problemu do kupienia w polsce

    --
    VSS

  • 16. Data: 2011-09-27 07:20:15
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > b) anteny (jakiej? ferrytowej?) do odbierania + jakis normalny detektor

    Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz
    Skombinuj "prehistoryczne" radyjko turystyczne mające antenę ferrytową na
    fale średnie.
    Antena ferrytowa z kondensatorem to obwód rezonansowy. Musi działać. Im
    bliżej fal pośrednich (2MHz) tym skuteczniej
    Wybierz pustą częstotliwość, by jakieś "radio nocą" nie zagłuszało:-)

  • 17. Data: 2011-09-27 07:55:51
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > Ale jakieś takie za skomplikowane z powodu wysokiego f. A ja zastanawiam
    > sie nad kHz a nie MHz. Da rade?

    tutaj filmik jak ktos na PICu generuje 1MHz i dodatkowo moduluje AM
    przez PWM.

    http://www.youtube.com/watch?v=MqPV3q2vSgU

    c.

  • 18. Data: 2011-09-27 08:48:34
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 27 wrz 2011 09:55:51 in article news:<j5rvib$77h$1@inews.gazeta.pl>
    Cezar wrote:

    > tutaj filmik jak ktos na PICu generuje 1MHz i dodatkowo moduluje AM
    > przez PWM.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=MqPV3q2vSgU

    Nice,
    The radiated signal is rich in harmonics up to 1Ghz ;)

  • 19. Data: 2011-09-27 08:59:48
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 27/09/2011 09:48, Mirek wrote:

    > Nice,
    > The radiated signal is rich in harmonics up to 1Ghz ;)

    Zawsze jest tak jak ksztalt sygnalu wyjsciowego jest zblizony do
    prostokata :)

    Jest tez sporo miktrokontrolerów ze zintegrowanym nadajnikiem UHF
    (stosowane np w kluczykach, lub w czujnikach elementow ruchomych (pomiar
    cisnienia kol). Moze by pojsc w ta strone?

    c.

  • 20. Data: 2011-09-27 09:56:12
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Może te pustaki nie były takie zwykłe jak myślałeś? :-)
    > Największe tłumienie mają przewodniki, zwłaszcza uziemione.
    > Pustaki nie powinny aż tak tłumić...

    To pustaki z żużlu powęglowego. Zdrowe bo promieniowanie radioaktywne
    zabija wszelkie insekty poza karaluchami a kompozycja metali ciężkich
    nie pozwala na przenikanie promieniowania kosmicznego :)

    JanuszR