-
Data: 2014-06-16 05:25:57
Temat: Beznadziejna kontrola jakości w GM/Chevrolecie i u jego kooperantow
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.
Ucinając długą historię krótko, w procesie eliminacji otwieram
panel z guzikami i pokrętłami aby sprawdzić co tam w środku dali...
W środku mamy przykład "ciekawej" kontroli jakości :-)))
Znajduję tam scalak SC541824CDW 16 nóżkowy krzywo do
płytki przylutowany. Tak krzywo, że nóżki ledwie w pady trafiają.
Piny numer 13, 14, 15 i 16 nie są wcale przylutowane, ledwie
dotykają płytki drukowanej - poruszane skalpelem ruszają się
bez żadnych oporów :-)) Piny 1, 2, 3, 4 nie dają się poruszyć
skalpelem ale trzymają się dosłownie na włosku cyny... jeden
większy wertep i nawet cały scalak mógł odpaść od płytki!
Zobaczcie sami zjęcia: http://voila.pl/uploads/9r8qx3oaf2/
Wybaczcie jakość - w domu nie mam mikroskopu z aparatem,
więc zdjęcia robiłem trzymając lupę filatelistyczną przed
obiektywem aparatu foto :-) Ale widać dokładnie o co chodzi.
Rozumiem, że Chevy tej płytki nie zrobił, rozumiem że nawet
jej w fabryce Cheviego nie widzieli, bo dostali ją wewnątrz
panelu sterowania robionego przez kooperanta ale kurcze
czy tenże kooperant nie jest obligowany przez GM do lepszej
kontroli jakości niż puszczenie do klienta płytki z krzywo
przylutowanym scalakiem??? Aż cud, że to wytrzymało parę lat!
Ludzie zwalają na ROHS, na wąsy cyny, nawet domyślają się
jakichś celowych działań postarzania produktów przez
precyzyjne wprogramowanie daty uszkodzenia a tymczasem
mamy tu całkiem prozaiczny przykład zwykłego odwalania
fuszerki po amerykańsku lub po chinsku...
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.14 08:15 Marcin N
- 16.06.14 09:20 BartekK
- 16.06.14 09:48 J.F.
- 16.06.14 11:17 Adam Wysocki
- 16.06.14 11:17 Adam Wysocki
- 16.06.14 19:26 Pszemol
- 16.06.14 21:37 Ajgul
- 16.06.14 23:05 depros
- 16.06.14 23:18 Czesław Wiśniak
- 17.06.14 00:05 Pszemol
- 17.06.14 00:08 Ajgul
- 19.06.14 11:29 depros
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=