eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmBaterie słoneczne, ładowarki na korbkę i inne wynalazki czyli komórka bez prądu › Baterie słoneczne, ładowarki na korbkę i inne wynalazki czyli komórka bez prądu
  • Data: 2011-09-05 11:41:48
    Temat: Baterie słoneczne, ładowarki na korbkę i inne wynalazki czyli komórka bez prądu
    Od: grunt <g...@S...info> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    potrzebuję telefon komórkowy, który będzie można używać całkowicie lub
    prawie całkowicie bez prądu.
    W związku z tym moje pytanie: jak wygląda w praktyce użytkowanie
    wynalazków typu panele słoneczne itp? A może skusić się na coś takiego:
    http://www.swissvoice.net/pl/produkty/product/sv29-1
    .html
    (niekoniecznie ten konkretny model ale to wynik szukania na szybko).
    Przemawiająca do mnie genialność tego urządzenia jest taka, że panel
    słoneczny jest wbudowany.

    W każdym razie zastosowanie telefonu będzie skromne i następujące:
    kilka (<=5) smsów dziennie wychodzących, podobna ilość przychodzących,
    2-3 rozmowy tygodniowo, nie więcej jak kilkanaście minut.
    I tyle.

    Dodam jeszcze, że urządzenie będzie pracować w okresie zimowym w niezbyt
    wysokiej temperaturze - około +5 stopni przy ujemnej temperaturze
    otoczenia. No i główne założenie - brak możliwości podłączenia ładowarki.

    W razie gdyby wszystkie sposoby radzenia sobie bez prądu w praktyce były
    tylko ciekawym lecz bezwartościowym gadżetem to jako alternatywę widzę
    urządzenie, które wytrzyma minimum 2 tygodnie bez ładowania. Wiem, że w
    czasach przedsmartfonowych takie były.

    Z góry dziękuję za wszelkie możliwe porady