  • Data: 2012-09-10 22:19:04
    Temat: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
    Od: Anonim <A...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Chcę kupić 2 baterię słoneczne 2,4 W by podłączyć je do samochodu.
    Stosunkowo mało jeżdżę i nieraz w zimę mam problemy z uruchomieniem
    pojazdu. Podłącze je do gniazdka w bagażniku i niech ładują akumulator.
    Gniazdko jest cały czas włączone podczas unieruchomionego samochodu.

    Kilka zdań z instrukcji....
    --------------------
    Bateria słoneczna przeznaczona jest do zabezpieczenia przed
    rozładowaniem 12 V akumulatorów
    ołowiowych w samochodach, motocyklach, łodziach, traktorach,
    etc. Panel solarny przetwarza
    energię solarną i służy jako samowystarczalny bufor. Prąd
    ładowania jest wystarczający do
    skompensowania spontanicznego rozładowania akumulatorów
    ołowiowych. Pozwala to na
    utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora i
    chroni przed przeładowaniem.
    Dioda blokująca chroni przed rozładowaniem akumulatora przez
    panel solarny w przypadku
    niewystarczającego promieniowania słonecznego.

    w pojazdach biorących aktywny udział w ruchu drogowym.
    Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika
    -----------------------------
    Interesuje mnie ostatnie zdanie

    Jakie ustrojstwo kupić/zrobić by podłączyć przez nie solary i zapomnieć
    o nich? Chodzi mi by to ustrojstwo samoczynnie odłączało gniazdo
    zapalniczki/ albo solary gdy uruchomię samochód.
    Macie jakieś pomysły? schematy, coś dokupić?

    Samochód - Opel Meriva 2008r
    Z moją wiedzą, odczytam schemat i zlutuje drobne elementy, nieumiem
    zaprogramować układów scalonych, więc proszę o jakieś łatwe odpowiedzi.

    Czy dodanie drugiej diody prostowniczej pomoże zabezpieczyć baterie
    podczas włączonego silnika?

    ps. prosiłbym pominąć dywagacje na temat czy to coś da, czy da się
    DOŁADOWAĆ akumulator. Jeśli znajdę rozwiązanie na odłączanie paneli
    (zabezpieczeni przed zniszczeniem) podczas jazdy to zamontuje to w
    samochodzie.

    Pozdrawiam Robert