  • 1. Data: 2010-10-22 15:35:44
    Temat: BSOD (dxgmms1.sys)
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Niedawno złożyłem sobie nowy PC, pozostawiając jedynie kartę graficzną i dysk ze
    starego, po
    wymianie płyty głównej w poprzednim rupieciu zaczęły się pojawiać częste BSODy, co
    1-2dni w miarę
    regularnie, i problem zawsze był powodowany przez plik sterownika karty graficznej
    (Jego nazwy teraz
    nie jestem w stanie przytoczyć, ale było to coś w stylu nv4disp.sys) w internecie
    wyczytałem że
    problem ten mógł być powodowany przez zintegrowany układ graficzny (Płyta gigabyte
    s939), niestety w
    biosie nie było możliwości permanentnego wyłączenia tego układu, a jedynie ,,DISABLE
    WHILE cośtam
    cośtam" - w każdym razie zaznaczyłem tę opcję, jednak BSODy pojawiały się nadal.

    Ale ze względu na to że od dawna planowałem zakup nowego PC to olałem to i czekałem w
    końcu na ten
    dzień, i nadszedł - złożyłem, mam go już ponad 2 tygodnie, prócz BSODów spowodowanych
    zabawą w OC
    nie było żadnych problemów, stabilnie i cicho - dzisiaj jednak po około 40minutach
    grania zobaczyłem
    to samo co na starym komputerze - wszystko się zawiesza, włącznie z dźwiękiem - który
    się zatrzymuje
    w jednym momencie i ,,terkocze" przez około 6-8 sekund, a następnie następuje reset
    komputera (nie
    pojawia się niebieski ekran, ale minidump jest) BSOD powodowany jest przez plik
    dxgmms1.sys czyli
    jak mniemam plik directX, w tym momencie nieco odetchnąłem z ulgą bo myślałem że
    będzie to ten sam
    problem co na poprzednim, wtedy typowałbym już kartę graficzną - objaw jest bardzo
    podobny, ale plik
    powodujący problem zupełnie inny...

    No i teraz nie wiem, przejmować się tym? Czy olać? W internecie wyczytałem że wiele
    osób ma problemy
    z tym plikiem, ale jedni piszą że po wymianie karty graficznej wszystko jest ok, ale
    sam nie wiem -
    może takie rzeczy się po prostu zdarzają, a winę za to ponoszą błędy w oprogramowaniu
    sterownikach? Jak wyżej zaznaczyłem to pierwszy BSOD tego typu od ponad 2tygodni
    użytkowania tego
    komputera, a po kolejnych 2 godzinach grania w tę samą grę jak na razie wszystko jest
    w porządku

    windows 7 64
    karta 9600GSO

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-22 15:51:56
    Temat: Re: BSOD (dxgmms1.sys)
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > 2tygodni użytkowania tego komputera, a po kolejnych 2 godzinach grania w
    > tę samą grę jak na razie wszystko jest w porządku

    a nic się nie przegrzewa przypadkiem ? Ewentualnie zasilacz może być za
    słaby albo CPU jest za słabo chłodzony. Przyczyn może być wiele ale
    generalnie te bsody to na 90% wina sprzętu, złego chłodzenia, zasilacza,
    pamięci, kabli itd. Czasem też dysk ma znaczenie.

  • 3. Data: 2010-10-22 16:08:09
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2010-10-22 17:51, Doxent pisze:
> [...]
    złego chłodzenia,
    > zasilacza, pamięci, kabli itd. Czasem też dysk ma znaczenie.

    Zasilacz z pewnością wystarczający do tej konfiguracji

    Phenom x2 II 555
    M4A88TD-V EVO
    Seagate 7200.9 200GB
    9600gso
    2x2gb kingston hyperx 1600

    Procesor w stresie osiąga maksymalnie 43-44 stopnie (@3.6) zależnie od temperatury
    otoczenia, reszta
    podzespołów także poniżej 45st, jedynie temperatury karty graficznej nie mam jak
    zmierzyć - bo żaden
    program jej nie pokazuje, nie wiem z jakiego powodu - tak czy inaczej radiator na
    karcie podczas
    intensywnego grania jest tylko delikatnie ciepły

    Karte graficzna testowałem w programie OCCT, podobnie jak procesor i pamięć, zadnych
    błędów nie wykryło

  • 4. Data: 2010-10-22 16:08:36
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2010-10-22 18:08, vcore pisze:
    CPU jest za słabo

    > Zasilacz z pewnością wystarczający do tej konfiguracji

    Zapomniałem dodać, zasilacz Corsair 400w

  • 5. Data: 2010-10-22 18:31:54
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Seagate 7200.9 200GB
    > 9600gso

    więc moje podejrzenia tutaj będą. Dysk stary pewnie dlatego na poprzednim
    kompie też robił kłopoty. Grafika też może być. To, że tylko lekko ciepła
    może oznaczać iż radiator niezbyt dobrze odprowadza ciepło. Karta też
    niezbyt nowa i może pasta się wykruszyła albo radiator poluzował. Jeżeli
    jest gorąca od strony laminatu to może o tym świadczyć.

  • 6. Data: 2010-10-22 18:52:11
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2010-10-22 20:31, Doxent pisze:
> [...]
    Jeżeli jest
    > gorąca od strony laminatu to może o tym świadczyć.

    No dysk faktycznie stary ma już nieco ponad 5lat, ale nigdy nie sprawiał kłopotów,
    karta natomiast
    kupiona pod koniec lipca 2009, radiator jak i laminat co najwyżej bardzo ciepły nawet
    przy
    intensywnym użytkowaniu, dodatkowo od boku ma ,,nadmuch" z wentylatora 60mm

    Dysk na pewno niebawem będę wymieniał, tak czy inaczej na razie jest spokój, po paru
    godzinach
    grania w 3 różne gry wszystko jest ok, ale zobaczymy...

    Dodam jeszcze że dysk testowałem rożnymi narzędziami w poszukiwaniu badsektorów i
    wszystko jest ok,
    testy żadnych błędów nie wykazują, ale możliwe że jest to problem zupełnie odmiennej
    natury

    Jeszcze takie profilaktyczne pytanie, czy powodem tego typu błędów może być to że
    komputer jest
    włączony 24/7? Czy może z jakichś względów zalecane jest resetowanie go raz na jakiś
    czas?

  • 7. Data: 2010-10-25 18:08:58
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:08:09 +0200, vcore napisał(a):

    (ciach...)
    > jedynie temperatury karty graficznej nie mam jak zmierzyć - bo żaden
    > program jej nie pokazuje,

    Te też nie pokazują?
    http://www.ozone3d.net/gpu_caps_viewer/?from-gpu-cap
    s-viewer
    http://www.techpowerup.com/gpuz/

    (ciach...)

    [ Kawaler i żonaty mężczyzna mają jedną wspólną cechę. Obaj myślą, że ten ]
    [ drugi częściej ciupcia. (Filip Czechowski) ]