  • 1. Data: 2011-01-12 19:51:27
    Temat: BIOS do płyty głównej
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mam płytę Biostar G965 Micro (775). Win XP działał na niej bez
    problemu. Chciałem zainstalować na niej Vistę 64bit i pojawił się
    problem. Po wczytaniu plików wywala bluescreena z inf.:
    "bios in this system not fully ACPI compliant"
    BIOS na płycie jest ostatnim wydanym przez Biostara :/ więc raczej z
    ich strony dupa.
    Znalazłem taką stronę: http://biosagentplus.com z której narzędzie
    twierdzi, że mają nowszy BIOS stosowny dla tej płyty ...
    No i pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z ww. stroną?
    Czy warto się w to bawić w sensie czy to zwykłe naciągactwo czy
    rzeczywiście mogą mieć taki BIOS?

    Niby trochę NTG ale w sumie chodzi o płytę główną i BIOS ;)

    --
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-01-13 04:25:48
    Temat: Re: BIOS do płyty głównej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wojtek" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > No i pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z ww. stroną?
    > Czy warto się w to bawić w sensie czy to zwykłe naciągactwo czy

    Zastanawiam się właśnie jaką motywację może mieć firma
    która bezpłatnie opracowuje biosy do setki różnych płyt
    głównych różnych producentów...
    Abstrahując już od samego faktu że producent często nikomu
    nie udostępnia szczegółów budowy swojej płyty głównej
    i szansa na zrobienie lepszego BIOSa od producenta jest raczej
    nikła to motywacje są raczej podejrzane.
    No chyba że próbują załadować BIOS od innej płyty z podobnym
    chipsetem i liczą na jakąś tam kompatybilność, ale to raczej śliska
    strategia. Za darmo to można jakiegoś wirusa, trojana albo
    tego typu śmieci dostać... Uważałbym na to.
    Jeśli producent nie ma nic nowego to dałbym sobie spokój.
    Czemu nie wymienisz tej płyty na coś nowszego? Sprzedaj swoją,
    dołóż 30zł i kup sobie taką, co jest z Vistą 64-bit kompatybilna.

  • 3. Data: 2011-01-13 10:56:36
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Pszemol wrote:

    > Zastanawiam się właśnie jaką motywację może mieć firma
    > która bezpłatnie opracowuje biosy do setki różnych płyt
    > głównych różnych producentów...

    Kasa, za roczny dostęp trzeba zapłacić 30$

    > Abstrahując już od samego faktu że producent często nikomu
    > nie udostępnia szczegółów budowy swojej płyty głównej
    > i szansa na zrobienie lepszego BIOSa od producenta jest raczej
    > nikła to motywacje są raczej podejrzane.

    BIOSy są autorstwa Phoenix-Award lub AMI, zazwyczaj.
    Ta witryna należy do Phoenix-Award niby a mój BIOS to właśnie
    Phoenix-Award ..

    > Czemu nie wymienisz tej płyty na coś nowszego? Sprzedaj swoją,
    > dołóż 30zł i kup sobie taką, co jest z Vistą 64-bit kompatybilna.

    Bo nie chcę rozbebeszać całego peceta ;) bo nie da rady zmieścić się w
    dopłacie 30 PLN? bo potrzebuję płytę mATX, bo musi obsłużyć min. 8GB
    RAMu, bo musi mieć 4 sloty DIMM i byc na podstawkę 775.
    Chyba zaryzykuję te 30$... mam jeszcze jednego lapka ze starym biosem
    Phoenixa ... a limit za te 30$ to 10 pecetów. Najwyżej wtopię :/

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2011-01-13 13:24:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kasa, za roczny dostęp trzeba zapłacić 30$

    Jeśli nie za 30zł to za $30 wymienisz płytę główną na nową spokojnie!

> [...]
    > Chyba zaryzykuję te 30$... mam jeszcze jednego lapka ze starym biosem
    > Phoenixa ... a limit za te 30$ to 10 pecetów. Najwyżej wtopię :/

    Jesteś nielogiczny. Szkoda Ci dołożyć 30zł na wymianę płyty
    ale nie szkoda Ci wtopić prawie 100zł na witrynę której nie znasz
    i której efekty są co najmniej wątpliwe.

    Co ja bym zrobił?
    Poszukałbym na giełdzie/sklepie płyty microATX jaka mi odpowiada,
    np.
    Intel BOXDG43GT LGA 775 Intel G43 HDMI
    ASUS P5QL-VM DO/CSM LGA 775 Intel B43
    ZOTAC GF9300-A-E LGA 775 NVIDIA GeForce 9300 HDMI
    (wszystkie trzy obsługują do 16GB ramu i są microATX)
    potem zastanowił się ile dostanę za swoją płytę na Allegro.
    Porównał różnicę z $30 jakie muszę zapłacić za dziwną usługę
    z tej witryny i podjął decyzję.

    Wymiana BIOSa to wątpliwa sprawa - płyta główna ma krótkie życie,
    co zrobisz jak zapłacisz $30 za bios a za 3-4 miesiące płyta padnie
    i będziesz musiał wszystkie kondensatory na niej wymienić?
    Jak ta płyta już długo u Ciebie pracuje?

  • 5. Data: 2011-01-13 15:26:21
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-13 11:56, Wojtek pisze:

    >bo nie da rady zmieścić się w dopłacie 30 PLN?

    > Chyba zaryzykuję te 30$...

    lol

  • 6. Data: 2011-01-13 15:39:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    > Niby trochę NTG ale w sumie chodzi o płytę główną i BIOS ;)

    Masz najnowszą od producenta?:
    http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/bios.php?S_ID=21

  • 7. Data: 2011-01-13 21:55:08
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Masz najnowszą od producenta?:
    > http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/bios.php?S_ID=21

    Oczywiście, że tak.
    Chciałem się tak narawdę dowiedzieć czegoś o ww. serwisie.
    Na ten moment temat dla mnie "do zamknięcia"

    --
    Wojtek

  • 8. Data: 2011-01-14 00:18:51
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 13.1.2011, Wojtek napisał(a):

    > Chciałem się tak narawdę dowiedzieć czegoś o ww. serwisie.

    Google odcięli?
    (zresztą nie trzeba Google by wiedzieć, że szukają frajerów)

    Jeden z pierwszych wyników
    http://download.cnet.com/BIOSAgentPlus/3640-2098_4-1
    1375345.html

    Przykładowa opinia:

    "False Report"

    by seaboss255 on October 31, 2010

    Pros: Nothing that I tried was good

    Cons: The scan of my PC indicated there was a BIOS update needed for my
    PC. When I paid for their service, they sent me an email that said my BIOS
    was already at the correct level.

    after paying for their service they sent me an email that said just the
    opposite... my BIOS was already at the right level. It's almost like bait
    and switch except they don't switch you to anything, they just take your
    money and tell you you're good like you are.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 9. Data: 2011-01-14 00:26:00
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 14.1.2011, Michal Lukasik napisał(a):

> [...]

    Google odcięli?
    (zresztą nie trzeba Google by wiedzieć, że szukają frajerów)

    Od razu widać, że wszyscy są "zadowoleni". ;D

[...]

    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/
    T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559

  • 10. Data: 2011-01-15 06:27:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oczywiście, że tak.
    > Chciałem się tak narawdę dowiedzieć czegoś o ww. serwisie.
    > Na ten moment temat dla mnie "do zamknięcia"

    Ciekawi mnie tylko czy już zapłaciłeś za ten "nowy" BIOS $30 :-)