-
1. Data: 2011-05-26 00:59:46
Temat: Awaria silnika
Od: furi <u...@g...com>
Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
tyle.
Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
pozdrawiam
-
2. Data: 2011-05-26 01:04:32
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:
> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
> tyle.
> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
> pozdrawiam
Skończyło się paliwo.
-
3. Data: 2011-05-26 01:19:02
Temat: Re: Awaria silnika
Od: furi <u...@g...com>
W dniu 2011-05-26 00:04, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:
>
>> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
>> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
>> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
>> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
>> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
>> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
>> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
>> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
>> tyle.
>> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
>> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
>> pozdrawiam
>
> Skończyło się paliwo.
Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika)
ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba
nie to.
pozdro
-
4. Data: 2011-05-26 07:15:28
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-05-26 01:19, furi wrote:
>> Skończyło się paliwo.
> Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika)
> ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba
> nie to.
Masz gdzieś odpowietrzenie układu paliwowego? Nie wiem jak to wygląda u
Ciebie, ale może w okolicy filtra jest gdzieś zaworek. Zerknij czy przez
niego sika paliwo kiedy pracuje pompa. Miałem kiedyś bzyczacą pompę
ktora nic nie pompowała ...
-
5. Data: 2011-05-26 09:45:34
Temat: Re: Awaria silnika
Od: K <b...@s...gov.pl>
W dniu 26-05-2011 00:59, furi pisze:
> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
> tyle.
> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
> pozdrawiam
zgadywanki ciag dalszy, proponuje: cewka?
-
6. Data: 2011-05-26 10:37:21
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
moze byc pompa paliwa - to ze brzeczy nie znaczy ze pompuje z odpowiednim
cisnieniem
aczkolwiek najlepiej byloby sie podpiac do kompa i zobaczyc co sie rozjezdza
-
7. Data: 2011-05-26 16:09:38
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:
> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
> tyle.
> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
> pozdrawiam
Nie wiem jak dokładnie w Volvo ale mam saaba więc szwed i powinno być
podobnie. Po pierwsze sprawdź listwę DI o ile masz (cewki) później CPS
(czujnik położenia wału). Jak te dwa wyeliminujesz szukaj głębiej.
Najlepiej będzie podłączyć kompa. Ja bym ostawiał czujnik wału.
Tak a propo jak wystygnie idź spróbuj go odpalić. Ja u mnie padł CPS na
zimnym palił i jeździł OK jak się nagrzał gasł i nie odpalał.
Wyświetla Ci jakieś CEL?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2011-05-27 00:27:07
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:
> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
> tyle.
> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
>
I co "mechanior" znalazł? Znając życie, nic. To volvo, skarbonka.
-
9. Data: 2011-05-28 13:44:32
Temat: Re: Awaria silnika
Od: furi <u...@g...com>
W dniu 2011-05-26 23:27, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:
>> Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
>> Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
>> dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
>> zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
>> lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
>> gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
>> dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
>> Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
>> tyle.
>> Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
>> silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
>>
> I co "mechanior" znalazł? Znając życie, nic. To volvo, skarbonka.
>
Twoj pierwszy strzal byl w "10", pompa paliwa padla, bzyczy ale nie pompuje.
Jako ze to scierwo nowe jest drogie w poniedzialek skocze na szrot
wytargac uzywana. I tu mam pytanie. Czy orientuje sie ktos czy to musi
byc pompa z identycznego modelu z tym samym silnikiem, bo o to bedzie
ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika
w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK?
pozdrawiam
-
10. Data: 2011-05-28 19:24:06
Temat: Re: Awaria silnika
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-28 13:44, furi pisze:
> Twoj pierwszy strzal byl w "10", pompa paliwa padla, bzyczy ale nie
> pompuje.
> Jako ze to scierwo nowe jest drogie w poniedzialek skocze na szrot
> wytargac uzywana. I tu mam pytanie. Czy orientuje sie ktos czy to musi
> byc pompa z identycznego modelu z tym samym silnikiem, bo o to bedzie
> ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika
> w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK?
>
Bo według Twojego opisu właśnie tak wynikało. W Volvo często zacinają
się pływaczki i pokazuje, że jest paliwo w zbiorniku a w rzeczywistości
go nie ma. I też bardzo często padają pompy paliwa.
Czy może być "podobna" pompa? Hmm... Ja bym szukał oryginału, czyli taka
jaka powinna być. Ewentualnie bym dał do regeneracji starą pompę, na
pewno to byłoby lepsze rozwiązanie, niż kupowanie używanej pompy ze
szrotu. Można jeszcze spróbować wsadzić pompę od większej benzyny.