  • 11. Data: 2016-04-12 22:48:53
    Temat: Re: Autonomiczny traktor
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:570d4432$0$701$65785112@news.neostrada.pl...
    > A co do samego projektu - autonomiczne maszyny rolnicze mogą wydawać się
    > prostsze do zbudowania - w końcu zwykle wykonują proste manewry na
    > kawałku pola. Problem w tym, że taka maszyna może mieć naprawdę spory
    > niszczycielski potencjał, jeśli straci się nad nią panowanie. Myślę, że
    > producenci nie chcą ryzykować szybkiego wdrażania i na razie oferują
    > tylko pewne udogodnienia. Jednak kto wie - może efektem ubocznym prac
    > nad autonomicznymi samochodami będzie właśnie kolejna rewolucja w
    > rolnictwie?

    Jakiś czas temu czytałem coś o dość leciwym już... programie? projekcie?
    Co do traktora, było tam coś w rodzaju watchdoga, jeśli przestał reagować na
    impulsy z "centrali", to przestawał tym samym dostawać sygnał "wsio w
    parjadkie". I wyłączał wtedy silnik. Dość prosto i słusznie, tak to w
    przybliżeniu wyglądało. A może jakoś inaczej ustalał, że komunikację szlag
    trafił? Nie pomnę.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 12. Data: 2016-04-13 00:44:52
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    W kopalniach tez to juz funkcjonuje:
    http://www.abc.net.au/news/2015-10-18/rio-tinto-open
    s-worlds-first-automated-mine/6863814?pfm=ms

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 13. Data: 2016-04-14 13:29:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Tak swoją drogą jest coś dziwnego w polskiej mentalności - zdecydowana
    > większość naszego społeczeństwa wywodzi się od chłopów i robotników, ale
    > jego spora część myśli o rolnikach jako o ludziach wykonujących
    > podrzędny zawód, nieprzynoszący dużego zysku.

    O podrzędności się nie wypowiem, praca jak praca. Ale co do zysku
    to tak to właśnie do niedawna wyglądało w skali masowej: trzy kury,
    dwie krowy, koń. To na czym miał zarabiać?

    Duże, specjalizowane prywatne gospodarstwa to nowość u nas.

    Pozdrawiam, Piotr