  • 21. Data: 2016-04-05 17:06:04
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dla mnie szokiem było że samochody te nie polegają na GPS!

    Szokiem jest, że mogłeś tak sądzić...

    > Imponujące jest też dla mnie jak podzielną uwagę ma komputer

    co ma komputer ??

    > No nic, idzie nowe moi drodzy - ciekawe kiedy będziemy mogli
    > kupić jakąś pospolitą hondę czy forda z takim googlowym softem!?

    przyłączam się do opinii - oby nigdy.
    A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
    temat...

  • 22. Data: 2016-04-05 18:06:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W Airbusie nie moze :-)

    W sensie, że komputer to "przykrywa"? To sru, pomylić oprogramowanie, które
    na specjalny sygnał wyzwoli zakłócenie procedury... Mimo wszystko powinien
    to umieć zrobić tam, gdzie jest.
    Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, co mówię, więc nikomu nie życzę, żeby
    taki podrzutek się udał.

    > No coz, wkrotce sie wyjasni.
    > Te 4 miliony mil sugeruja, ze auta googla sa dosc bezpieczne.

    Jak to z muchami było, że miliony coś-tam? :)

    > Ten przycisk pewnie zaledwie podlaczony do komputera :-)

    Wiesz... wolałbym nie. Z wiadomego powodu. Raczej bym przerwał obwód
    podtrzymania stycznika, by ten odpadł i ostatecznie przerwał własne
    podtrzymanie, oraz urwał zasilanie z trzeciej szyny. Pozostaje jeszcze
    zapytanie, jak wyhamować sam pociąg, można by liczyć na to, że bez napędu
    zatrzyma się od oporów ruchu... o ile silniki nie przyhamują go
    elektrodynamicznie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 23. Data: 2016-04-05 18:08:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
    > temat...

    Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co program
    zrobi?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 24. Data: 2016-04-05 18:26:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
    > program zrobi?

    Zatrzyma pojazd, zdąży przed kolizją czy nie to już będzie nieistotne,
    bo to nie z winy pojazdu, dokładnie tak samo jest z człowiekiem za
    kierownicą, chociaż nie, człowiek potrafi jeszcze dodać gazu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 25. Data: 2016-04-05 18:43:04
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-04-05 o 13:56, ACMM-033 pisze:
    > Bo komputer jest
    > głupi, durny, bezmyślny, nieczuły - w ogóle bez uczuć, nie ma intuicji,
    > nie ma zdolności abstrakcyjnych, nie ma (samo)świadomości, itd. Jest
    > bardzo szybki, bardzo dokładny, nie buntuje się robiąc, co mu "kazano",
    > nie ma świąt, niedziel, nadgodzin, nie ma uczuć, to i się nie uprzedza,

    takmisięskojarzyło:
    https://www.youtube.com/watch?v=dlOHn6dbSM8
    jestem robotem zapierdalam w sobotę ;)

  • 26. Data: 2016-04-05 19:33:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

    > No, a poza tym, ryzyko jest wszędzie. Nawet w drewnianym kościele,
    > podobno cegłówka może w łeb wyrżnąć.

    Na to ryzyko jest bardzo łatwy sposób: nie chodzić do kościoła.

    > Niestety, niektórzy nazbyt ufają ABSowi, itd. Nie mam nic przeciw
    > samochodowi, co sam się kieruje. Dajmy na to napierdzielę się na imprezie
    > u znajomego i takie auto samo zawiezie mnie do domu, jeszcze pogada, a jak
    > będzie miał nadejść fractal overflow, to uprzedzi i zatrzyma się w
    > miejscu, gdzie będzie można uruchomić zawór bezpieczeństwa... i pojedzie
    > się dalej. Jak kierowca dostranie zawału, to od razu na pogotowie
    > zawiezie... itd.

    Takie dodatki oczywiście są bardzo prawdopodobne w przyszłosci.

    > Ale zasadniczo, człowiek powinien tym kierować i człowiek powinien
    > umieć wszytko to zrobić sam (komputer zmieni koło?).
    > Wyminąć przeszkodę, pieszego, nie polegać na efekcie Dopplera, itd.

    Co ma wymiana koła z prowadzeniem samochodów??
    Pomieszało Ci się coś. Ja jak najbardziej bardziej ufam efektowi
    Dopplera niż rozkojarzonemu nastolatkowi który albo zerka
    na telefon za kołkiem albo podrywa koleżankę siedzącą obok.
    Nie mówiąc już o jakimś dziadku co to ledwie widzi i dał
    w łapę komuś aby mu prawka nie odebrano...

    > Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto autem bez kierowcy.

    Nie wiem skąd Ty swoje strachy bierzesz...

    Ja po obejrzeniu tej prezentacji pozbyłem się wszelkich obaw,
    wręcz przeciwinie: nabrałem dużego zaufania do autonomicznego
    samochodu jak zobaczyłem rekacje software na te dwa rowery
    w nocy (drugi wyskakujący z PRAWEJ strony jadąc pod prąd!).

    Te systemy automatyczne mają szansę jechać lepiej niż dobry,
    doświadczony kierowca i uniknąć więcej potencjalnych kolizji
    bo czas analizy sytuacji, podzielnosć uwagi i brak zmęczenia,
    znurzenia jest tu zasadniczą przewagą systemów komputerowych.
    A teraz weź sobie pod uwagę, że większość kierowców jednak
    albo nie jest doświadczona albo jest zmęczona albo rozkojarzona
    czy po prostu nie uważa i patrzy na telefon - sądzę że im więcej
    będzie takich automatycznych samochodów tym mniej będzie
    śmiertelnych wypadków na drogach - i to nie tylko auto-auto
    ale i auto-pieszy czy auto-rowerzysta.

> [...]
    > zasilania, gdyby komputer powiedział do
    > operatora "już cię nie lubię, buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

    Powinieneś się bardziej bać, że to ten co patrzy zwariuje albo
    zaśnie... komputery wariują tylko na filmach sci-fi.

  • 27. Data: 2016-04-05 19:46:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Szokiem jest, że mogłeś tak sądzić...

    > co ma komputer ??

    Personifikowałem oczywiście :-)

    > przyłączam się do opinii - oby nigdy.

    Dlaczego? Uzasadnisz?

    > A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
    > temat...

    Dlaczego spodziewasz się że ofiara śmiertelna zakończy temat?
    Co roku masz ponad 30 tysięcy ofiar śmiertelnych w samych USA.
    Półtora miliona rocznie ofiar śmiertelnych na drogach na całym świecie...
    Dlaczego sądzisz, że jedna ofiara coś tu zmieni zasadniczo?

  • 28. Data: 2016-04-05 19:47:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy.
    > Ciekaw jestem, co program zrobi?

    No jak to co? Spróbuje wyhamować tyle ile się da.
    A takiego samobójce będzie widział radarem i lidarem z daleka.

  • 29. Data: 2016-04-05 19:52:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co program
    > zrobi?

    nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
    musiał wybrać kogo zabić
    <http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-p
    rzyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic>

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2016-04-05 19:54:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Kicinski" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Wydaje mi sie, ze obecnie na przeszkodzie stoja przepisy i to moze byc
    > trudniejsze do przeskoczenia niz technologia - w koncu wspolczesne
    > samochody maja aktywne tempomaty, potrafia sie same zatrzymac jak sie
    > kierowca zagapi, rozpoznaja znaki drogowe i potrafia same zaparkowac.
    > Stad juz niedaleko do pojazdow autonomicznych.

    Przepisy to maly pikus. Jak juz uda sie samochody dopracowac
    to sie przepisy zmieni aby pasowaly do wspólczesnosci.