  • 151. Data: 2016-04-07 05:41:00
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnng9aqc.7u5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zupełnie zdrowi ludzie też miewają swoich kierowców. To są rzeczy
    > całkiem niezależne, a argument z osobami niepełnosprawnymi jest
    > przy promowaniu autonomicznych pojazdów całkiem bezużyteczny.

    Nie dostrzegasz tej użyteczności którą ja widzę.

  • 152. Data: 2016-04-07 05:46:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Storo istnieją podstawowe problemy z ustaleniem jak co działa,
    > to tym bardziej niejestm czymś takim zainteresowany. Po prostu
    > nie widzę możliwości, by takie wynalazki w czymś mi pomogły,
    > a że będą przeszkadzać, mogę sobie wyobrazić.

    ???

    Podstawowe problemy z ustaleniem jak to działa???

    Ja się pomyliłem - nie mam jeszcze takiego samochodu
    i połączyłem działanie dwu systemów: adaptacyjnego
    tempomatu, który zamiast trzymać stałą ustawioną
    prędkość zwalnia samochód przy zbliżaniu się do auta
    przed nami z systemem utrzymywania pasa ruchu który
    nie potrzebuje auta przed sobą i sugeruje się liniami
    namalowanymi na drodze.

  • 153. Data: 2016-04-07 05:51:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie *nie umieją* trzymać pasa, tylko nikt nie sprzeda samochodu,
    > który to robi. Właśnie z wieloktotnie tu podnoszonych przyczyn,
    > że nikt nie chce odpowiadać za to, co się stanie, gdy jednak nie
    > będzie się trzymać.

    :-)
    http://owners.honda.com/vehicles/information/2016/Ci
    vic-Sedan/features/Lane-Keeping-Assist-System

    > To jest kolejny powód, by olewać te wszystkie pomysły.
    > Uważam prowadzenie samochodu po autostradach za zajęcie
    > na tyle nudne, że nie należy swojej sytuacji dodatkowa pogarszać
    > biorąc na siebie śledzenie ostrzeżeń systemu śledzącego, zamiast
    > śledzić osobiście.

    Dlatego właśnie że jest nudne, warto pójść jeszcze dalej
    i sprawić sobie googlotrona który całość prowadzenia
    przejmie na siebie.

  • 154. Data: 2016-04-07 05:55:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "robot" <r...@o...pl> wrote in message

    > Jak te samochody już będą to w europie dawno będzie
    > wprowadzony zakaz wychodzenia z domu
    > żeby bezpiecznie się żyło.

    Całe konwoje TIRów już automatycznie po Europie jeżdzą, doczytaj:
    http://qz.com/656104/a-fleet-of-trucks-just-drove-th
    emselves-across-europe/

  • 155. Data: 2016-04-07 05:56:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Czyj samochód i kierownica, tego kryteria.

    dokładnie... i RACJONALNE decyzje w takich emocjonalnych sytuacjach
    podejmować umie niestety tylko psychopata. "Normalnych" ludzi zwykle
    paraliżuje sytuacja i nie robią nic. Poczytaj o eksperymencie z wagonikiem.

  • 156. Data: 2016-04-07 06:02:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > A googlowóz znasz? Dyskutujesz o samochodach przyszłości, a nie masz krzty
    > wyobraźni ;)

    Przecież on nawet tego linka nie obejrzał co podrzuciłem...
    Od początku samego dzieli się z nami swoimi obawami
    i przesądami a nawet prezentacji nie obejrzał i nie wie
    o czym tu jest rozmowa.

    > Dobry przykład z tymi samolotami. Większość katastrof to błąd człowieka,
    > pogoda, rzadko kiedy jest to błąd techniczny lub błąd komputera. Dlatego,
    > że po wystąpieniu takiego błędu stara się go naprawić we wszystkich
    > samolotach.
    >
    > A ty mimo to wolisz sytuację, kiedy nad samolotem panuje tylko pilot.
    > Co zwiększyłoby wypadkowość pewnie kilkaset razy.

    Corocznie na drogach USA ginie na drogach ponad 30 tysięcy ludzi.
    W przeciętnym samolocie będziesz miał 300 pasażerów.
    A więc jak zsumujesz śmiertelne wypadki na drodze to odpowiada
    to około 100 katastrofom odrzutowców rocznie w samym USA...
    Myślę że nie dochodzi do 100 katastrof lotniczych rocznie dzięki
    wysoce zautomatyzowanym lataniu w samolotach pasażerskich
    i wyeliminowanie czynnika ludzkiego do niezbędnego minimum.

  • 157. Data: 2016-04-07 06:12:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > chodzi o sytuację, gdy stało się to powszechne i jeździ masowo. Guglojazdy
    > są tu tylko przyczynkiem (choć w pewnym stopniu i ich to dotyczy), a nie
    > celem rozważań, są podstawą, do dalszego pytlowania.
    > Inna sprawa, gdyby o tym, że stanie się wypadek, decydowało jeżdżenie
    > przez co najmniej 24 godziny, wtedy wystarczy spokojnie wycofać auto z
    > ruchu, wgrać nowy soft i dalej w trasę. Ale popsuty samochód zagraża od
    > pierwszej sekundy. No, zaparkowany, rusza w trasę, padnięty czujnik nie
    > widzi pieszego, autko sobie wyjeżdża i pięknie rozjeżdża pana Stasia, czy

    Cały czas usiłujesz zastąpić swoją wyobraźnią prezentację
    której nie obejrzałeś...

    NIe ma tam żadnych czujników do detekcji pani Krysi!

    Weź to obejrzyj chłopie i nie rób jaj... Nawet jak nie rozumiesz
    po angielsku to przewiń do obrazków i przekonasz się że
    gadasz jakieś niestworzone rzeczy bez związku z googlo-autkiem

  • 158. Data: 2016-04-07 07:47:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 19:19, Cavallino pisze:

    > Zgadza się.
    > Do tego totalna olewka przepisów.
    > Co kilka dni jeżdżę miejskim rowerem po Poznaniu i mam wrażenie, że
    > jestem jedynym który nie przejeżdża na czerwonym i przez przejścia dla
    > pieszych..
    > Pewnie przeprowadzając rower przez zebrę i zatrzymując się kiedy trzeba,
    > jadę 2 razy dłużej niż reszta, ale jakoś mnie to nie martwi.

    Jakbyś musiał na kilometrze 20 razy przeprowazdać rower, to byś zmienił
    zdanie.

    Poza tym nie ma racjonalnego powodu, aby zsiadać z roweru, jeśli
    przejeżdża się powoli i z uwagą. Nie w przejeżdżaniu jest problem, tylko
    w sposobie, w jaki się to robi.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2016-04-07 07:48:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 19:23, Cavallino pisze:

    > Zupełnie jak Red Flag Act, też bezpieczniejsze niż jazda 100 km/h.

    Zupełnie nietrafiona analogia. Tutaj googlowóz może być i
    bezpieczniejszy, i podobnie szybki.

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2016-04-07 09:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2016 00:02:14 +0100, AlexY napisał(a):
    > J.F. pisze:
    > [..]
    Bilbao.html

    > Faktycznie z tego wynika, że "komputer wie lepiej", ale są postulaty aby
    > dać pilotom więcej swobody. Trochę to śmieszne, pilot zawsze powinien
    > mieć pierwszeństwo nad komputerem.

    To jest zabezpeczenie przed bledem pilota - powinno miec
    pierwsszenstwo.

    A tu ciekawy przypadek
    http://www.rvs.uni-bielefeld.de/publications/Inciden
    ts/DOCS/ComAndRep/Nagoya/nagoya.html

    Po serii bledow pilotow autopilot dokonal jeszcze jednego.

    No i "The idea is that the airplane automatic control can probably do
    this more accurately than many human pilots can."

    Use autopilot Luke :-)

    J.