  • 1. Data: 2011-02-21 12:15:04
    Temat: Autolaweta i niemcy
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    Autolaweta ma ładowność 1400kg
    Auto które ma wziąc na siebie waży 1600kg.
    Czyli przeładowanie 200kg.
    Teraz pytanie: autolaweta jest na kat. B bo zestaw jest do 3.5 tony.

    Czy mając kategorię C mogę jechać tym zestawem czy nie ma co
    ryzykować w niemczech? Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2011-02-21 14:09:14
    Temat: Re: Autolaweta i niemcy
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał

    > Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    No przeciez sam sobie odpowiedziales.
    Albo zlapia, albo nie...
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2011-02-21 15:17:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 12:15:04 +0100, news-gazeta wrote:
> [...]
    >
    >Czy mając kategorię C mogę jechać tym zestawem czy nie ma co
    >ryzykować w niemczech? Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    Jesli to jest ciezarowka-laweta to oczywiscie C wystarczy, a moze
    nawet samo B, jesli nie zwroca uwagi ze przekracza 3.5t.
    Z drugiej strony jak zwroca, to kary moga byc wieksze.

    A jak to jest przyczepa-laweta, to potrzebujesz +E.
    B+E lub C+E. No i dowiedziec sie jak to jest przy przekroczeniu 3.5t
    masy zestawu, bo moze winietki, tacho itp.

    J.

  • 4. Data: 2011-02-21 18:14:34
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-21 12:15, news-gazeta pisze:
> [...]
    >
    > Czy mając kategorię C mogę jechać tym zestawem czy nie ma co
    > ryzykować w niemczech? Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    W żadnym wypadku tym zestawem nie możesz jechać: byłbyś przeładowany.
    Jeśli chcesz jechać zestawem auto + przyczepa z ładownością >=1600kg to
    weź jeszcze poprawkę na stosunki DMC i RMC.
    Jeśli pytasz o możliwość złapania lub nie - tu się nie wypowiadam, bo
    nie znam niemieckich realiów.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 5. Data: 2011-02-22 23:42:07
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mając kategorię C mogę jechać tym zestawem czy nie ma co
    > ryzykować w niemczech? Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    Mozesz miec przeladowania 9% DMC, moze nie obejsc sie bez drobnego mandatu
    ale zawsze pojedziesz dalej. Zakladajac, ze komus przyjdzie do glowy czepiac
    sie kategorii, to masz C, wiec i tu nie ma problemu...

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2011-02-23 00:37:50
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości

    > Jeśli pytasz o możliwość złapania lub nie - tu się nie wypowiadam, bo nie
    > znam niemieckich realiów.

    Jezeli bedzie jechal przepisowo to musial by miec wyjatkowego pecha...

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 7. Data: 2011-02-23 00:42:24
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy mając kategorię C mogę jechać tym zestawem czy nie ma co
    > ryzykować w niemczech? Trasa przez całe niemcy więc ryzyko duże.

    Jezeli auto ktore bedziesz wiozl nie bedzie jakies gabarytowo za duze do tej
    autolawety i bedziesz jechal w miare przepisowo to musial bys miec ogromnego
    pecha, aby ktokolwiek sie Toba zainteresowal.

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 8. Data: 2011-02-23 18:22:20
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    W dniu 2011-02-23 00:42, magnes pisze:
> [...]
    > autolawety i bedziesz jechal w miare przepisowo to musial bys miec ogromnego
    > pecha, aby ktokolwiek sie Toba zainteresowal.

    A jak sie zainteresuja to nie ma przebacz :), znajomego jadacego
    kampingowozem zaciagneli na wage, mial >200kg niz w papierach - mandat.

  • 9. Data: 2011-02-23 19:36:26
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 00:37:50 +0100, "magnes" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jezeli bedzie jechal przepisowo to musial by miec wyjatkowego pecha...

    Lawetą? Albo autem z lawetą? Raczej ma duże szanse na zatrzymanie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-02-23 20:58:39
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości:

    > Lawetą? Albo autem z lawetą? Raczej ma duże szanse na zatrzymanie.

    Ja tam ostatnio latam po Niemcach busem i jakos (na szczescie) mnie nie
    zatrzymuja, ale swego czasu mialem watpliwa przyjemnosc jechac przez cale
    praktycznie Niemcy autolaweta z przyczepa (2 auta) gdzie ta przyczepa szla
    na... 3 kolach. Zatrzymali mnie tylko jeden raz juz prawie w domu, na ringu.

    --
    Pozdr.
    magnes