  • 11. Data: 2010-02-05 01:09:04
    Temat: Re: Autoalarm - goła syrena?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    P_ablo <o...@o...pl> wrote:

    > Chodzi tu o cos innego. System alarmowy nie moze wylaczyc _podczas jazdy_
    > zadnego podsystemu w samochodzie ze wzgledow bezpieczenstwa. Drzewiej bywaly
    > immo ktore po kilkudziesieciu s wylaczaly np pompe paliwa i te systemy sa w
    > tej chwili niedozwolone.

    Tylko w samochodach, czy w motocyklach też? Pytam bo STIG sprzedaje takie
    motocyklowe - jest funkcja panic, po wciśnięciu alarm wyje kilkanaście
    sekund i odcina zapłon. Oprócz tego po wciśnięciu rozbrojenia też odcina
    na chwilę zapłon - ale nie wiem czy to bug czy tak miało być, bo nigdzie
    o tym nie piszą.

    --
    Siena 1.6 HL & GSX 750F
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

  • 12. Data: 2010-02-05 02:27:10
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > bo po jaki xxx mam stac
    > i patrzyc czy zamki zaskoczyly jak moge dostac sygnal swiatlami lub
    > klaksonem/syrena ?

    Zebys nie budzil osiedla jak Ci do glowy przyjdzie pojechac sobie gdziec
    w srodku nocy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2010-02-05 10:00:49
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pms.1265328544@news.chmurka.net...

> [...]
    > sekund i odcina zapłon. Oprócz tego po wciśnięciu rozbrojenia też odcina
    > na chwilę zapłon - ale nie wiem czy to bug czy tak miało być, bo nigdzie

    Przekraczanie predkosci tez jest niedozwolone a jednak wielu kierowcow to
    robi... Problem bedzie wtedy, kiedy dojdzie do powaznego wypadku/katastrofy
    w wyniku takiej blokady.

    Niestety nie potrafie przytoczyc podstawy prawnej, wydaje mi sie, ze w
    kazdej stacji diadnostycznej beda znali odpowiednie zpaisy.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-02-05 10:27:04
    Temat: Re: Autoalarm - go?a syrena?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 Feb 2010 09:52:41 +0100, pwz wrote:
    >OK, rozumiem sens. Tylko że BARDZO mi zależy na dotarciu do aktu
    >prawnego, w którym są zawarte przepisy na ten temat.

    Ciut informacji na poczatek wyszukiwania
    http://www.defa.com/alarm.php3?lang=3

    a onz masz tu
    http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html

    Jak znajdziesz to sie pochwal.

    Aha - dyrektywy unijne nie stanowia prawa - one sa tylko wytycznymi, a
    na ich podstawie kraje unijne wprowadzaja wlasne przepisy [ustawy lub
    rozporzadzenia], albo sa wprowadzane poza prawnie - np producenci
    samochodow sie dobrowolnie zobowiazuja.

    http://oica.net/
    http://www.acea.be/

    Niestety - czesc wymogow moze byc zawarte w normach, a te juz tylko w
    bibliotece dostepne.

    http://www.oznaczenie-ce.pl

    cos kiepsko dziala, ale systemy alarmowe to co najmniej jeden przepis
    "89/336/EEC"

    >każdy mówi coś o przepisie, ale nie potrafi podać, o który przepis/akt
    >chodzi...

    A spytaj na http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/index.php?c=7

    J.

  • 15. Data: 2010-02-05 18:43:25
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    P_ablo napisal(a):

    > Przekraczanie predkosci tez jest niedozwolone a jednak wielu kierowcow to
    > robi... Problem bedzie wtedy, kiedy dojdzie do powaznego wypadku/katastrofy
    > w wyniku takiej blokady.

    ale co w zasadzie miałoby się stać? Nie rozumiem co w tym niebezpiecznego,
    że auto nagle przestaje przyspieszać. No chyba, że chodzi o brak wspomagania
    hamulców, ale co za problem zamiast 'odcięcia' zaimplementować 'odpowiednio
    małą ilość paliwa' oraz odcięcie właściwe przy prędkości 10 km/h.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 16. Data: 2010-02-15 05:52:16
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Zbylut <Z...@n...zzz> wrote:

    > że auto nagle przestaje przyspieszać. No chyba, że chodzi o brak wspomagania
    > hamulców, ale co za problem zamiast 'odcięcia' zaimplementować 'odpowiednio
    > małą ilość paliwa' oraz odcięcie właściwe przy prędkości 10 km/h.

    Wspomaganie działa dzięki podciśnieniu w kolektorze dolotowym, dopóki silnik
    będzie się kręcił (nawet bez paliwa) to będzie pracowało. Bardziej chodzi o
    wyprzedzanie itd. manewry - niech ci zgaśnie na środku skrzyżowania kiedy
    przyspieszasz na późnym żółtym...

    --
    Siena 1.6 HL & GSX 750F
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

  • 17. Data: 2010-02-16 18:52:27
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Adam Wysocki zapodal(a):

> [...]
    > wyprzedzanie itd. manewry - niech ci zgaśnie na środku skrzyżowania kiedy

    ale przecież mogłoby to się dziać stopniowo. Nawet na późnym żółtym nie powinno
    się wiele stać. IMHO ten zakaz jest zbyt daleko idący.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 18. Data: 2010-02-16 18:54:56
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-02-16 18:52, Zbylut pisze:
    > ale przecież mogłoby to się dziać stopniowo. Nawet na późnym żółtym nie powinno
    > się wiele stać. IMHO ten zakaz jest zbyt daleko idący.

    No właśnie, skoro wątek się odświeżył: znalazł ktoś z BiSwK podstawą
    prawną albo zaprzeczenie jej istnienia dotyczącą takiej konstrukcji
    autoalarmu?
    pwz