  • 1. Data: 2010-04-08 07:56:20
    Temat: Astra 1.7CDTI świece żarowe
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    W starej Astrze 1.7 TD (96r.) po przekręceniu kluczyka kontrolka świec
    świeciła się przez około 1-2sek., po tym czasie silnik odpalał na dotyk przy
    każdej pogodzie (czas kręcenia rozrusznikiem to ułamek sekundy).
    W nowej kontrolka świeci krócej, wydaje mi się że zwykle około 0,5sek. a
    silnik odpala dłużej.
    Czas krecenia rozrusznikiem to jakieś 1-2 sek. przy zimnym silniku. Na
    ciepłym pali na dotyk.
    Czy można zmienić w Astrze 1.7.CDTI 2005r. czas działania świec żarowych?
    A moze problem jest gdzieś indziej?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2010-04-08 08:58:36
    Temat: Re: Astra 1.7CDTI świece żarowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciepłym pali na dotyk.
    > Czy można zmienić w Astrze 1.7.CDTI 2005r. czas działania świec żarowych?

    Nic się nie zmienia. swiece prawdopodobnie sa inne, common rail ma również
    to do siebie że kręcić trzeba ciut dłużej. Sprawdź czy wszystkie świece
    grzeją

  • 3. Data: 2010-04-08 09:29:25
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Sprawdź czy wszystkie świece grzeją

    zapewne grzeją bo moduł je sprawdza i gdyby któraś była uwalona zaświeciłby
    check,
    brat

  • 4. Data: 2010-04-08 09:33:09
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zapewne grzeją bo moduł je sprawdza i gdyby któraś była uwalona
    > zaświeciłby check,
    > brat

    Nie wiem jak to jest w Astrze ale w Civicu z prawie takim samym silnikiem
    przy niesprawnych 3 świecach żadnego checka nie wywalało

  • 5. Data: 2010-04-08 09:35:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie wiem jak to jest w Astrze ale w Civicu z prawie takim samym silnikiem
    > przy niesprawnych 3 świecach żadnego checka nie wywalało

    sterowanie pewnie jest inne, w Astrach nawet przy jednej niesprawnej wywala
    checka z kontrolką świec,

    brat

  • 6. Data: 2010-04-08 09:43:22
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

> [...]
    > ciepłym pali na dotyk.
    > Czy można zmienić w Astrze 1.7.CDTI 2005r. czas działania świec żarowych?

    To ze kontrolka sie swieci nie znaczy ze swiece grzeja - wiekszosc nowszych
    samochodow w troche wyzszych temperaturach w ogole nie wlacza swiec
    (w starszym oplowskim 2.0 dth swiece wlaczaja sie ponizej 8 czy 7 stopni)
    a te oczekiwanie u ciebie to moze byc np
    na uzyskanie cisnienia w ukladzie przez pompe elektryczna w zbiorniku , tak
    czy siak sprawny CR nie potrzebuje w tych temperaturach swiec aby zapalic

  • 7. Data: 2010-04-08 10:36:24
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    KS wrote:

> [...]
    > ciepłym pali na dotyk.
    > Czy można zmienić w Astrze 1.7.CDTI 2005r. czas działania świec żarowych?

    Polecam sprawdzić akumulator bo widziałem podobną sytuację w jednym aucie z
    CDTI. Podpięty kablami do innego auta odpalał od razu. Na swoim akumulatorze
    schodziło mu dłużej.

    Jak masz kable i inne auto (ew. zadzwoń po taxi - niektórzy świadczą taką
    usługę) to sprawdzisz od ręki czy to to.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl