  • 11. Data: 2014-09-14 12:43:06
    Temat: Re: Archiwalne ceny nowych samochodów
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-13 o 18:24, fifak pisze:
    > Może są gdzieś dane w necie ile kosztowały nowe samochody np 1998r?
    >
    > Konkretnie ile kosztowała podstawowa wersja OKTAWI 1998r?
    >
    > pytam tak z ciekaawości bo w 1998 kupiłem fiata za 38tys który obecnie
    > gryzie ziemię a gdybym kupił skodę to jeszcze bym nią jeździł :P

    mniej wiecej w tym czasie oktawkę kupił ojciec kumpla i mój wujek. Ta
    pierwsza 2-3 lata temu uśpiona, ale była eksploatowana na maksa
    (weterynarz) ta druga do dziś używana i wujaszek nie widzi powodu by
    zmieniac auto (ale na ogół wiezie tylko siebie do pracy).

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2014-09-14 16:46:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2014 19:22:06 +0200, Jacek napisał(a):
    > W kwietniu 1998 "wypasiona" wersja Octavii 1,6 GLX kosztowała 44774 zł u
    > Śliwki w Katowicach. To pamiętam i nawet mam gdzie fakturę. Golas był
    > tańszy o jakieś 8-10 tys.

    Na pewno octavia lub wypasiona ?

    Bo ja kojarze ze z lanosem i siena to mogla Felicja konkurowac.
    Octawia wydaje mi sie znacznie drozsza.

    A to 1.6 ... 75KM i "nie bardzo nadaje sie do jazdy" ?

    J.

  • 13. Data: 2014-09-14 16:47:22
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-14 12:43, the_foe pisze:

> [...]
    > (weterynarz) ta druga do dziś używana i wujaszek nie widzi powodu by
    > zmieniac auto (ale na ogół wiezie tylko siebie do pracy).

    to dodam jeszcze że mój ojciec ma Octavke z 2001r - jeździ nią do dziś,
    śladów korozji brak, pozostałe rzeczy nie zużyte bo nie wiem czy ma
    100.000km zrobione...
    Niby nie dla niego TDI bo bardzo małe przebiegi robi - ale w pełni
    rozumiem takie posunięcie - jeździ nią długo, miał strzał gotówki to
    kupił, a jakby miał benzyniaka to na paliwo szło by 2x więcej (a różnica
    w cenie zakupu pewnie dawno by była "przepita")

    Łukasz

  • 14. Data: 2014-09-14 16:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2014 17:15:49 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Na auta wydałbyś 50% ceny przy zakupie, a co z serwisem 7-14 latka?

    Zalezy jak sie trafi. Kupilem wtedy 13-letnia sierre ... i jezdzila
    kolejne 8 lat. I sie praktycznie nie psula - bo tylko dlatego
    trzymalem tak dlugo :-)

    Przy czym w chwili zakupu kosztowala cos 1/4 czegos nowego.

    J.

  • 15. Data: 2014-09-14 17:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 08:36:35 +0200, fifak napisał(a):
    > ja jestem zdania że używane to tak ale na góra 2 lata, jak ktoś planuje
    > minimalnie 10 letnią eksploatację to nowe

    no coz, w pewnym momencie utrzymanie uzywki za duzo kosztuje, ale ...
    a) czym sie rozni 7 letnie uzywane kupione 2 lata wczesniej od 7
    letniego posiadanego od nowosci ?

    b) kupujesz uzywane, po 2 latach sprzedajesz, ktos to kupuje, po 2
    latach sprzedaje i tak przezywa kolejnych wlascicieli. To czemu nie
    mialbys sam trzymac 6 czy 8 lat ?

    A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
    lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

    J.

  • 16. Data: 2014-09-14 18:23:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-14 17:00, J.F. pisze:
    > A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
    > lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

    Duża część się zbiodegradowała. Druga, równie duża część, ma dożywocie u
    właścicieli.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 17. Data: 2014-09-14 19:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 18:23:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak

    > Duża część się zbiodegradowała.

    Jakos nie bylo narzekan ze rdzewieja jeszcze w salonie.
    RoMan tez nie narzeka, nawet na "zdrapki" nikt nie narzeka.

    >Druga, równie duża część, ma dożywocie u właścicieli.

    Zdecydowana wiekszosc ?

    J.

  • 18. Data: 2014-09-14 20:30:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Sunday, September 14, 2014, 6:23:07 PM, you wrote:

    > Duża część się zbiodegradowała.

    Mój jakoś nie chce.

    > Druga, równie duża część, ma dożywocie u właścicieli.

    A może i nawet mnie przeżyje...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-09-15 09:21:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-14, o godz. 17:00:23
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A tak swoja droga - okolicach 98 sprzedalo sie kilkaset tysiecy
    > lanosow i sien ... co sie z nimi stalo ? Bo na allegro nie widac ...

    Lanosy to z pocałowaniem ręki brali ;-)
    O sztukę mojego Ojca z czerwca 1998 roku ze 4 lata temu ochroniarze w
    firmie gdzie pracował mało się nie pobili. ;-)

    Zdrówko

  • 20. Data: 2014-09-15 09:24:13
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-14, o godz. 19:38:31
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jakos nie bylo narzekan ze rdzewieja jeszcze w salonie.
    > RoMan tez nie narzeka, nawet na "zdrapki" nikt nie narzeka.

    Było takie powiedzenie że Polonez zaczynał rdzewieć natychmiast po
    wyjechaniu z fabryki. Ja trafiłem kiedyś ]na auto które zaczęło
    rdzewieć jeszcze na taśmie montażowej - busik KIA Preggio. Od tego
    czasu podejrzliwie patrzę na 7-letnią gwarancję pojazdów tej marki. ;-)

    Zdrówko