  • 1. Data: 2009-06-04 19:37:09
    Temat: Aprilia Pegaso & przedkladki sprzegla grrr... ...zakończenie ;)
    Od: Szwed <w...@n...pl>

    Czas opisac jak skonczyla się ta traumatyczna historia :-P Płynie z niej
    morał ;) Skończyła się jakiś czas temu i napisałem o tym na inne grupy, ale
    tu też trzeba, coby inni Aprilkowcy wiedzieli, gdzie szukac części.

    Potrzebne mi były tarcze sprzęgła, przekładki, sprężyny do Pegaso 650
    2004r. Zamienniki z TRW są tylko dla tarcz i sprężyn. Przekładki nie do
    zdobycia.
    Otrzymalem 3 oferty z Polski, w tym jedną od dealera Piaggio z Wrocławia,
    który jest teraz teoretycznie importerem Aprilii. Zakres cenowy ofert od
    1200zł do 1800zł (szok) Termin realizacji 3 tygodnie-miesiąc czasu (szok nr
    2)
    Zamówiłem więc u angola: http://www.aprilia-spares.com/ Przesyłka pocztą
    (za chyba 7 funciaków), płatność kartą kredytową. W sumie części kosztowały
    120 funtów czyli jakieś 600zł z kawałkiem. Przyszły po 3,5 tygodnia.

    Tak więc panowie importerzy w polsce-śmieszni jesteście ze swoimi marżami
    200%
    Może nie zauważyliście że mamy internet, więc wciskanie kitu, że 1200zł za
    kilka blaszek i sprężynek to tanio nie przejdzie. CZULE WAS POZDRAWIAM :-P

    pozdr
    Szwed

  • 2. Data: 2009-06-04 19:45:15
    Od: "Subframe" <s...@g...pl>

> [...]
    > kilka blaszek i sprężynek to tanio nie przejdzie. CZULE WAS POZDRAWIAM :-

    Jak widac warto poszukać.
    BTW dzieki za link, nie znalazłem wczesniej tego sklepu, a tez mam Aprilie i
    potrzebuje pare cześci.

    Rozumiem że tak po prostu kupiłeś u nich sklepie internetowym i przysłali
    bez problemu do Polski?
    pozdr

  • 3. Data: 2009-06-04 19:55:52
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    > Może nie zauważyliście że mamy internet, więc wciskanie kitu, że 1200zł za
    > kilka blaszek i sprężynek to tanio nie przejdzie. CZULE WAS POZDRAWIAM :-P

    mówi się: pozdrawiam was ciule ;)

  • 4. Data: 2009-06-04 20:23:09
    Od: Szwed <w...@n...pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 19:45:15 +0000 (UTC), Subframe napisał(a):
    > Rozumiem że tak po prostu kupiłeś u nich sklepie internetowym i przysłali
    > bez problemu do Polski?

    Tak. W sumie bezproblemowo było. Jedyny zonk to: po 3 tygodniach zacząłem
    do nich dzwonic, żeby się dowiedziec czy już wysłali, ale niestety nie
    wiedzieli :D (autentyk, pewnie im padł system komputerowy czy co).
    Ale przysłali, wszystko zgodnie z zamówieniem, więc jestem zadowolony.

    pozdr
    Szwed

  • 5. Data: 2009-06-04 21:25:29
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 4 Jun 2009 21:37:09 +0200, na pl.rec.motocykle, Szwed napisał(a):

    > Może nie zauważyliście że mamy internet, więc wciskanie kitu, że 1200zł za
    > kilka blaszek i sprężynek to tanio nie przejdzie. CZULE WAS POZDRAWIAM :-P

    Odpowiedz jest prosta. Ktos kto ma salon, placi za prad, pracownikow,
    wode, gaz. Ktos kto handuje przez net - sila rzeczy ma szerszy rynek i
    jest tanszy. To samo jest w PL, UK, D, itp...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 6. Data: 2009-06-05 06:39:49
    Od: "Krzysztof Biały" <n...@p...onet.pl>

    > Odpowiedz jest prosta. Ktos kto ma salon, placi za prad, pracownikow,
    > wode, gaz. Ktos kto handuje przez net - sila rzeczy ma szerszy rynek i
    > jest tanszy. To samo jest w PL, UK, D, itp...

    Wszystko prawda, tyle że wyższe koszty stałe nie uzasadniają aż takiej
    marży. Jeżeli internetowy kanał dystrybucji jest jedynym uzasadnieniem
    pozostaje: zwolnić jednego pracownika, zmniejszyć powierzchnię salonu i tłuc
    kasę na sprzedaży przez internet, w magazynach i na półkach trzymając
    niezbędne minimum.

  • 7. Data: 2009-06-05 06:59:12
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 5 Jun 2009 08:39:49 +0200, na pl.rec.motocykle, Krzysztof Biały
    napisał(a):

> [...]
    > kasę na sprzedaży przez internet, w magazynach i na półkach trzymając

    To nie takie proste - bo dealer podpisujac umowe, zgadza sie na pewne
    warunki. To dlatego salony samochodowe czy motocyklowe wygladaja tak
    jak wygladaja, a nie mieszcza sie na zapleczu jakiegos sklepu. Tak to
    niestety jest i duze marze, niejednokrotnie siegajace kilkuset procent
    - wcale nie sa rzadkoscia. Ruch o ktorym piszesz to moze wykonac
    przedsiebiorca, ktorego umowy nie wiaza, a po prostu sprzedaje towar.
    Wowczas moze elastycznie zareagowac na zmiany na rynku.

    Nie ma co na nie narzekac, tylko trzeba wlasnie szukac tanszych zrodel
    - jak widac istnieja.

  • 8. Data: 2009-06-05 08:18:21
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    PB wrote:

    > Odpowiedz jest prosta. Ktos kto ma salon, placi za prad, pracownikow,
    > wode, gaz. Ktos kto handuje przez net - sila rzeczy ma szerszy rynek i
    > jest tanszy. To samo jest w PL, UK, D, itp...

    LOL, ty chyba nie widziales sklepow wysylkowych na zachodzie. Rozumiem,
    ze wg ciebie wyglada to tak, ze koles sobie handluje z domu, a magazynek
    ma pod schodami:)
    K.14.

  • 9. Data: 2009-06-05 09:19:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-05 10:18:21 +0200, kocyk <k...@Z...pl> said:

    > LOL, ty chyba nie widziales sklepow wysylkowych na zachodzie. Rozumiem,
    > ze wg ciebie wyglada to tak, ze koles sobie handluje z domu, a
    > magazynek ma pod schodami:)

    No wiesz, jak się popatrzy na naszych rodzimych biznesmenów, to można
    nabrać nieco spaczonego oglądu... Magazyn? Jaki magazyn? Większość
    bierze towar z hurtowni po tym, jak go klient zamówi. Oczywiście
    oficjalnie dla dociekliwych klientów mają "duży magazyn za miastem". A
    gdy przypadkiem towaru nie ma u dystrybutora, to nagle w 5 sklepach na
    raz mają "błąd w systemie magazynowym".

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 10. Data: 2009-06-05 09:23:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-05 08:59:12 +0200, PB <p...@b...pl> said:

    > To nie takie proste - bo dealer podpisujac umowe, zgadza sie na pewne
    > warunki. To dlatego salony samochodowe czy motocyklowe wygladaja tak
    > jak wygladaja, a nie mieszcza sie na zapleczu jakiegos sklepu.

    Tylko dlaczego w większości krajów nie kupisz oryginalnych części
    inaczej niż przez któregoś z oficjalnych dilerów. Więc sklep
    internetowy musi albo sam być oficjanym dilerem (i też spełnić
    jakieśtam warunki), albo brać części pośrednio od innego dilera. I też
    z czegoś żyć musi, więc dokłada swoją marżę. No to teraz kombinuj dalej.