  • 51. Data: 2019-06-05 12:06:49
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Ano właśnie.

    Tak, ale to wciąż jest problem wykraczający trochę dalej niż ślepe
    potwierdzanie uprawnień. Z grubsza sprowadza się to do tego, że dajemy
    dostęp do systemu czemuś co może np. okazać się backdoorem i
    potencjalnie wykorzystać za jakiś czas nową podatność. Od środoka jakby
    nieco łatwiej.

    > Z Androidem masz blisko :-) By design jest dla luserów,
    > ale w miarę prosto można mieć roota i po pierwsze móc znacznie
    > więcej, a po drugie próbowac ograniczać inne aplikacje
    > (choćby firewall).

    Kiedyś mi się jeszcze chciało dżejlbrejkować iOSy, instalować tam
    light-httpd, mysql i inne, ale już wymiękłem. Fajnie by było, mieć coś
    takiego niejako oficjalnie.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2019-06-05 12:14:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - nie kontroluje.
    > Ile tam jest obecnie - miliony aplikacji ?
    > Jak sobie wyobrazacie kontrole ?
    > Szczegolnie gdy aplikacja ma ponad 200MB :-)

    > Ta kontrola tez jest iluzoryczna.
    > Ale moze model zabezpieczen lepszy.

    Nie kojarzę jakiś spektakularnych wpadek z Apple Store, a w Playstore
    było sporo. To z czego to wynika?

    > Bo im zalezy na big data :-)

    Wydaje mi się, że niechlustwo, szablony i tyle.

    > Czyli niczego ?
    > Bo jesli mialbym cos obdarzyc zaufaniem ... to chyba tylko bankowe
    > aplikacje.

    Masz poinstalowane niesprawdzone aplikacje w tym takie co są
    backdoorami. Se ta siedzą i czekają. Pojawia się podatność dająca root'a
    i kto wie co wtedy da się zrobić z tymi bankowymi. Podmienić nr konta do
    przelewu w formularzu na stronie www banku np., i parę innych.

    Też nie do końca.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2019-06-05 13:35:00
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.06.2019 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

> [...]
    > dostęp do systemu czemuś co może np. okazać się backdoorem i
    > potencjalnie wykorzystać za jakiś czas nową podatność. Od środoka jakby

    Każda aplikacja może się okazać backdoorem, więc trzeba by dogłębnie
    analizować kod. Trochę słabo to widzę przy tej ilości.
    Analiza zachowania aplikacji na emulatorze nie zawsze wystarczy,
    były przypadki że złośliwa część kodu zostawała nie uruchamiana
    do momentu wykrycia sygnałów z czujników ruchu.

    Jeśli Apple to robi- szacun, czapki z głów.

    Natomiast ślepe potwierdzanie uprawnień JEST problemem-
    jak ktoś np. nie widzi problemu w nadaniu aplikacji
    uprawnień administratora urządzenia. A z kolei sens aplikacji
    mających takie uprawnienia jak najbardziej jest- chociażby
    Airwatch.

    Zaś Google, jak już wklejałem linka, oficjalnie dość mocno
    zaostrzyło politykę- aplikacje nie mogą prosić o uprawnienia,
    które nie są niezbędne do relalizacji danej funkcjonalności,
    a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna
    jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).

    Oczywiście egzekwowanie polityki to drugie- ale kurs jest
    IMO właściwy.

    > Kiedyś mi się jeszcze chciało dżejlbrejkować iOSy, instalować tam
    > light-httpd, mysql i inne, ale już wymiękłem. Fajnie by było, mieć coś
    > takiego niejako oficjalnie.

    Coś takiego oficjalnie jest bodajże w LineageOS- w opcjach
    developerskich zaptaszczasz sobie "root access" :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 54. Data: 2019-06-05 14:02:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 12:47, Marek pisze:

    > Oboje wiemy, że podałeś przykład z dupy nijak nie mający się do
    > tendencji o jakiej mowa.

    Przecież napisałem że to wyjatek a tych by się sporo nazbierało (przykł:
    mapy offline). Rozumiem Twój zamysł i sam biadolę że kiedyś na Windows
    Mobile apki były mocno rozbudowane i zabierały tyci miejsca a dzisiaj
    bliźniacze kilkanaście MB co najmniej.

    > Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB  powinno każdemu wystarczyć.

    Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później
    ekspansja w inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do dzisiaj chodzą
    sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

    Wystarczyło że ruszyły fabryki i każdy chciał zarobić, no to się zrobiło
    rynek i włala...poleciało. Ileż to razy czytałem, że coś jest niewydolne
    i trzeba zmienić z ISA na PCI, AGP na PCI-Express,1 rdzeń na 8, problem
    year 2000 itp. Znam 2 osoby w realu, które tłuką programy DOS na kompie
    486 i im to w zupełności wystarcza do wystawiania faktur i piszą w TAGu
    pisma, drukując na pierdzącej OKI a backup leci na osobny dysk w
    kompie...i znam również takich, co kupili nowe DELLe i wystawiają te
    same faktury z bazami 4GB SQL i jeszcze kopia do nieba + HP Laser COLOR
    i NAS w RAIdzie.

    > Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

    Bo zamysł Billa był inny, kiedy to mówił i w sumie obowiązuje nadal.

    > A teraz się okazuje, że z
    > tego powiedzenia wychodzi geniusz który wtedy już przewidywał upadek
    > rozwoju i ostrzegał przed tym, nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że
    > "powinno" należało rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

    To już luźna interpretacja i dorabianie ideologii.

    Lepszym powiedzeniem jest:
    Komputer został wynaleziony do rozwiązywania problemów, które sam
    robi...podpada to raczej pod ewolucję "wszechswiata", który ciągle się
    rozszerza...a innym wystarcza "domek na prerii" :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 55. Data: 2019-06-05 14:40:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 13:35, Dominik Ałaszewski pisze:
    > a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna
    > jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).

    SMS przesyła CI Twój operator komórkowy. Masz to w pakiecie.

    --
    animka

  • 56. Data: 2019-06-05 14:42:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 05:24, Pszemol pisze:
    Czy ja pobieram FB codziennie? Czy to taki kłopot pobrać przez wifi?
    > Po co blokować sieć komórkową... Opanujmy tą "instant gratificatio

    Typowy użytkownik nawet Polsce ma np. za 30 zł no limit i 10 giga netu
    na numer i jak chce coś tam ściągnąć to nie martwi się czy idzie po wifi
    czy po GSM.
    Szkoda życia żeby zamartwiać się ajfonowym limitem ;-)
    Aple zostało w tyle za rzeczywistością a sam pomysł limitu wielkości
    pliku ani skuteczny ani mądry ani ... cholera wie po co on wprowadzony i
    nadal kultywowany :-)

  • 57. Data: 2019-06-05 17:51:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale moze model zabezpieczen lepszy.

    >Nie kojarzę jakiś spektakularnych wpadek z Apple Store, a w Playstore
    >było sporo. To z czego to wynika?

    Powtorze sie - sprawdzic program, co ma 200MB jest nierealne.
    Ba, 20 i 2MB tez nierealne. Zreszta nikt tak nie sprawdza.

    Moze maja lepsza kontrole zglaszajacych ... no ale jak, jakas firemka
    z Polski, Ukrainy czy Somalii nie moze wypuscic aplikacji ?

    A moze troche lepszy mechanizm zabezpieczen wewnetrznych, i program
    moze niewiele zaszkodzic ani odczytac.

    >Wydaje mi się, że niechlustwo, szablony i tyle.

    Byc moze, ale sieciom handlowym to zalezy na profilu klienta :-)

> [...]
    >do
    >przelewu w formularzu na stronie www banku np., i parę innych.

    No i jak sie przed tym uchronic ?
    Nie instalowac zadnych aplikacji, czy nie instalowac bankowych ?

    A bank to jak obslugiwac - w marmurku ?

    J.

  • 58. Data: 2019-06-05 18:07:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message

    > Napisałem co się zdarzyło. Rozumiem, że masz kłopoty z przyjęciem tego
    > do wiadomości, tylko niejasny jest dla mnie powód. Sam wciskasz często
    > ludziom kit i w związku z tym spodziewasz się, że inni też kłamią?

    Sugeruję Ci, że Twoja żona być może miała problemy z odczytaniem
    maila/załącznika ale były one związane z czymś innym, nie z limitem
    jego rozmiaru - więc to Ty nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie sprawdziłeś.
    Przełączenie na hotspota sugeruje raczej że miała problemy z połaczeniem
    z siecią - mi się to bardzo często zdarzało jak miałem T-Mobile a nie
    zdarza się wcale odkąd mam AT&T.

  • 59. Data: 2019-06-05 18:10:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
> [...]
    > i 10 giga netu na numer i jak chce coś tam ściągnąć to nie
    > martwi się czy idzie po wifi czy po GSM.

    Nie myślisz znowu... 10 giga limitu to mało...
    Typowa gra na iPada/iPhone to np. 2.5 giga.
    Ściągniesz takie 4 gry i w tydzień masz po limicie.
    Myśl!

> [...]
    > ani skuteczny ani mądry ani ... cholera wie po co on wprowadzony i nadal

    Ty zostałeś w tyle, bo Apple już zniosło te limity - już ich nie ma.
    Ale Tobie to nie będzie przeszkadzało gadać o nich jeszcze
    następne 10 lat - już Cię znam.
    https://9to5mac.com/2019/06/03/ios-13-removes-200-mb
    -file-size-limit-for-app-downloads-over-cellular/

  • 60. Data: 2019-06-05 19:17:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 17:51, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No i jak sie przed tym uchronic ?
    > Nie instalowac zadnych aplikacji, czy nie instalowac bankowych ?

    Musisz telefonem? Nie masz konta internetowego w banku? Nie masz karty
    debetowej do konta?

    --
    animka