  • 1. Data: 2010-10-05 10:53:05
    Temat: Aplikacje na Androida kradną dane użytkowników
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://www.networld.pl/news/362651/Aplikacje.na.Andr
    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

  • 2. Data: 2010-10-05 13:02:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2010 12:53:05 +0200, animka napisał(a):

    > http://www.networld.pl/news/362651/Aplikacje.na.Andr
    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    Ależ odkrycie...

    Jak się instaluje co popadnie bez sprawdzenia jakich zezwoleń domaga się
    aplikacja, to kradną...

    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons
    tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
    they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
    beautiful. Everything was beautiful."

  • 3. Data: 2010-10-06 13:00:58
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Wt 5 10 2010 15:02, Andrzej Libiszewski pisze:

    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    > Ależ odkrycie...
    >
    > Jak się instaluje co popadnie bez sprawdzenia jakich zezwoleń domaga się
    > aplikacja, to kradną...

    Ale to wszystko dla dobra użyszkodnika.

    --
    ALEX Templar

  • 4. Data: 2010-10-06 16:16:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2010 15:00:58 +0200, ALEX napisał(a):

    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    > Ale to wszystko dla dobra użyszkodnika.

    Znaczy co jest dla dobra użytkownika? Głupota właściciela telefonu, który
    nie czyta jakich uprawnień wymaga instalowana aplikacja?

    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

  • 5. Data: 2010-10-06 16:20:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-06 18:16, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Znaczy co jest dla dobra użytkownika? Głupota właściciela telefonu, który
    > nie czyta jakich uprawnień wymaga instalowana aplikacja?

    Sformułowanie "aplikacja wymaga dostępu" nie jest równoznaczna z "i
    będzie wysyłać wszystko, do czego dasz jej dostęp".

  • 6. Data: 2010-10-06 16:33:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2010 18:20:41 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Sformułowanie "aplikacja wymaga dostępu" nie jest równoznaczna z "i
    > będzie wysyłać wszystko, do czego dasz jej dostęp".

    Ale chyba przyznasz, że jeśli przykładowo gra wymaga uprawnień do oglądania
    książki telefonicznej i wysyłania SMSów to chyba nie jest to normalne i
    powinno wzbudzić podejrzliwość?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 7. Data: 2010-10-06 16:49:55
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 6 10 2010 18:16, Andrzej Libiszewski pisze:

    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    > Znaczy co jest dla dobra użytkownika?

    Np zbieranie informacji o użyszkodniku. To jest właśnie dla jego *dobra*.

    > Głupota właściciela telefonu, który
    > nie czyta jakich uprawnień wymaga instalowana aplikacja?

    Przecie niedawno dowodziłeś że użyszkodnicy Droida to tytany intelektu,
    w przeciwieństwie do użyszkodników dla naprzykładu Symbiana. A tu taka
    porażka.

    --
    ALEX Templar

  • 8. Data: 2010-10-06 17:29:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2010 18:49:55 +0200, ALEX napisał(a):

    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    > Np zbieranie informacji o użyszkodniku. To jest właśnie dla jego *dobra*.

    Malware dla dobra użytkownika? Alex, ja wiem że siedzi w tobie troll, ale
    jak go wypuszczasz to lepiej nim celuj.

    > Przecie niedawno dowodziłeś że użyszkodnicy Droida to tytany intelektu,
    > w przeciwieństwie do użyszkodników dla naprzykładu Symbiana. A tu taka
    > porażka.

    A tego to nawet nie chce mi się komentować.

    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which
    dictate the course of history, nor is it necessarily the
    pontifications of priests which move the hands of God."

  • 9. Data: 2010-10-06 17:46:44
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 6 10 2010 19:29, Andrzej Libiszewski pisze:

    oida.kradna.dane.uzytkownikow.html

    > Malware dla dobra użytkownika?

    Zbieranie informacji o użyszkodniku. Googlownica zbiera to dlaczego
    Droid ma być gorszy. Posądzasz twórców G&D o niecne zamiary?

    Alex, ja wiem że siedzi w tobie troll, ale
    > jak go wypuszczasz to lepiej nim celuj.

    CloneTroll :-P

    > A tego to nawet nie chce mi się komentować.

    Bo i co komentować, wypowiedź denna.

    --
    ALEX Templar